MacDeffe's pakkekalener 2008

More
15 years 5 months ago #16788 by Peteys
Replied by Peteys on topic MacDeffe's pakkekalener 2008
9 dec.
Balvenie 17år new wood, 40%

Næse, dufter lidt som en compas box balvenie, egentligt ikke dårligt, men lidt spicy og frisk. Det må være et amerikansk fad de har brugt, for der er de traditionelle vanilienoter, bare mere spicy end de plejer at være. 7

Smag, vandet, og meget vag i forhold til duften, næsten ikke noget at fange. 4

Finish, så er der straks lidt mere at hente, ok finsh, lidt træet, uden at være overdøvende, igen ikke så stor, men ok
6
Helhed, lidt skuffende, specielt hvis prisen tages i betragtning. Det bedste ved den er at den ikke har nogen off noter
5-6
Total, en lille 6'er

Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16798 by Macdeffe
10. December

Cragganmore. Bladnoch Forum Aftapning. 14y. 60.6%. Bottled 29th June 2007

Dette er en kraftig sag og nok ikke den whisky jeg vil vælge hvis jeg skal introducere en ven til Cask Strength whisky

En smule vand dæmper alkoholen, der nærmest svitsede min gane. Resultatet er en dejlig balanceret, måske lidt anynom malt, er dog hele tiden skriger på at man tager en tår mere

Det er ikke så tit man ser Cragganmore aftapninger, hverken estilleri eller uafhængige, mn standard aftapningen er da rimeligt kendt, og hører da også til en af mine favorit Speyside standardaftapninger

99% af de cask strenth jeg drikker er ufortyndet, men ikke den her. Der skal simpelthen vand i. Det for især træets karakter frem, bl. a. en smule vanille

Karakter 7

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16799 by BigMac
Replied by BigMac on topic MacDeffe's pakkekalener 2008

10. December

Cragganmore. Bladnoch Forum Aftapning. 14y. 60.6%. Bottled 29th June 2007

Det er ikke så tit man ser Cragganmore aftapninger, hverken estilleri eller uafhængige, mn standard aftapningen er da rimeligt kendt, og hører da også til en af mine favorit Speyside standardaftapninger


Jeg bliver lige nød til at komme med en anbefaling her, så... :)

Cadenhead Cragganmore-Glenlivet 1989, 18år. 58.5% (Sherry Wood)
Nose: Sherry sweetness akin to tawny port; chutney; banana skin.
Palate: Very spicy with rich sweetness. Well balanced. Lingers on the taste buds.

Ovenstående er Cadenheads egne smagsnoter på den...pris kr. 625,-

Det er en forrygende aftapning...

/claus

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16800 by Duffer
Replied by Duffer on topic MacDeffe's pakkekalener 2008

Jeg bliver lige nød til at komme med en anbefaling her, så... :)
Cadenhead Cragganmore-Glenlivet 1989, 18år. 58.5% (Sherry Wood)
Nose: Sherry sweetness akin to tawny port; chutney; banana skin.
Palate: Very spicy with rich sweetness. Well balanced. Lingers on the taste buds.
Ovenstående er Cadenheads egne smagsnoter på den...pris kr. 625,-
Det er en forrygende aftapning...
/claus

Claus - vores fælles lidenskab - Cadenheads :-)
Cragganmore, Cadenheads, 58.5%,1989-2007,18-years,Sherry Butt, en af 594 flasker.
Sådan én er jeg også i besiddelse af - dog uåbnet.
Købt på Limburg 2008 sammen med 6 andre Cadenheads aftapninger, herunder en rigtig god Mannochmore, som man normalt ikke bør forvente meget af og en aldeles fremragende 17-års Glenrothes...

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16802 by JimTaggart
Hm, er der ét eller andet med Cadenheads og Cragganmore? :) Jeg har en Cragganmore-Glenlivet, 16års,1989/sept.2005, Cadenhead's, 678 fl. 58.6%, og den er simpelthen fremragende. Selvfølgelig kunne man også spørge: Er de bare gode, de der Cadenhead's?(hvilket de to ovenstående herrer nok vil svare JA til). Eller er de bare gode, de der Cragganmores? :D

Venlig hilsen
Lars

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16807 by Peteys
Replied by Peteys on topic MacDeffe's pakkekalener 2008
10. Dec
Endnu en Balvenie, denne gang rumwood, 14år 47,1%
Næse, Rommen træder tydeligt igennem ligesom den er hældt op, men efter et lille stykke tid er det de klassiske Balvenie karakterer der træder igennem, nemlig den søde malt som er hvad jeg vil beskrive det som. Lidt sprittet er næsen også, men det virker som om det er fra rommen. 7

Smag,
Meget mere fyldig end nogen af de andre Balvenier, sikkert alkoholstyrken der får den igang.
lidt rom som giver en smule bitter sødme, som spiller lækkert sammen med Balvenies naturlige maltetsødmehed. 8

Finish,
Lidt sprittet faktisk, a la rom pudsigt nok. ikke decideret dårlig, men heller ikke lige min favorit, ikke så mange nuancer som der var i smag og næse. 6

Helhed, noget mere at komme efter, uden at være prangende. 7

total, 7


de næste par dage står den på Balvenie Single barrels, og så ryger resterne af Balvenierne i en sjatflaske (medmindre det bliver drukket på lørdag) nu har jeg sku holdt smagning, og minismagninger nok med Balvenier for et stykke tid.

Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16813 by Macdeffe
11. December

Port Ellen. Bladnoch Forum Aftapning. 24y. 60.4%. November 2006

Meget kraftig røg alderen taget i betragning. Ofte ser jeg to afarter af røg i whisky : aske og "røget bacon". Den her hører til den sidste katagori

Alkoholen er høj men alderen har mildnet denne malt med en god påvirkning fra træet. Lidt vand og kompleksiteten folder sig virkelig ud. Er dette en chance for at smage PE destilleri karakteren ? Hvis det er rigtigt er vi gået glip af noget

En fremragende whisky for dem der kan lide røg og ældre whiskyer

Karakter 8,25

macdeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16816 by BigMac
Replied by BigMac on topic MacDeffe's pakkekalener 2008

11. December

Port Ellen. Bladnoch Forum Aftapning. 24y. 60.4%. November 2006

Meget kraftig røg alderen taget i betragning. Ofte ser jeg to afarter af røg i whisky : aske og "røget bacon". Den her hører til den sidste katagori

Alkoholen er høj men alderen har mildnet denne malt med en god påvirkning fra træet. Lidt vand og kompleksiteten folder sig virkelig ud. Er dette en chance for at smage PE destilleri karakteren ? Hvis det er rigtigt er vi gået glip af noget

En fremragende whisky for dem der kan lide røg og ældre whiskyer

Karakter 8,25

macdeffe


Prøv at skænk denne og lad den stå og trække luft i en lille ½times tid...så sker der virkelig ting og sager... lækker! :D En af de bedste Port Ellen jeg har smagt :D

/claus

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16828 by Peteys
Replied by Peteys on topic MacDeffe's pakkekalener 2008
11/12
Balvenie single barrel Cask 518 12/4-91 3/11-06
Næse,
Allerede inden glasset bliver løftet fra bordet kommer herlige noter til live, det er en sommerlig dram med blomster og andet godt lidt a la en lowland Balvenie. Efter et stykke tid er det tydeligt at det i hvert fald ikke er et 1.fill bourbon fad, nok nærmere et godt brugt 2.fill eller et lettere brugt 3.fill. Der er en anelse træthed at spore, og pudsigt nok en anelse røg (af bacon variantent, er helt med på hvad du snakker om Deffe).
7

Smag,
Så vågner den igen, herlig typisk single barrel fra Balvenie. de sædvanlige noter af malt og sødme, ganske rig på dem.
Knap så nuanceret, men den er hvad den giver sig ud for at være, og ligner meget godt de andre single barrels jeg har fået smagt i tidens løb.
7

Finish,
En anelse sprittet, men i bund og grund mere af det samme.
7
Helhed 7
Total 7

Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16833 by Macdeffe
12. December

MacBeatha 15y 54.3%. Bottled by Kilchoman Distillery

Kilchoman startede med at destillere for 3 år siden. Det er et lille gård destilleri på Islay, der ligger langt fra alfarvej. Selv på Islay er er nogen steder der ligger derue hvor kragerne vender. Selv gik jeg fra Port Charlotte, ca 1 ½-2 timer over radar stationen. På stedet er der mulighed for rundvisninger og der er en cafe med souvenir shop samt en farm house shop der sælger ost m.m.

Udfra det jeg har set virker stedet og dets whisky meget lovende. Så vi har nogle nye "gård destillerier" at se frem til. Udover Kilchoman har jeg også besøgt Daftmill og St. Georges, alle tre lovende

Da de jo ikke havde whisky klar endnu har de aftappet denne her for at have et eller andet på hylderne ud over newmake. 110 flasker og er fra Bowmore og har fået en rumfinish. Jeg tror jeg slap ca. 60 £ for den på destilleret. Det var måske en "fejl" at åbne flasken for jeg har set den på nettet til 600 £.

Jeg havde ikke gættet den her til at være en Bowmore. Ingen FWP :p

Dejlig kompleks men let whisky. Røg, noget der minder mig om ferskner og frugt på dåse, men den er ikke sød men tør. Dejligt med en rum finish der for en gangs skyld er drikkelig

Karakter 8,25

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16841 by Peteys
Replied by Peteys on topic MacDeffe's pakkekalener 2008
12 dec.
2 x Balvenie Var lige forbi MacNiels, og han bød på en "duty paid sample" hvilket var Balvenier der var tappet i 10cl flasker og solgt for nogle år siden. Den her var på 55,4% tappet 15/12 04 fra fad 416. Det sku være et first fill bourbon fad.

Næse, Meget ung, lidt fortynder over den i starten, men efter lidt tid vågner den herligt op ed nogle x-bourbon noter, jeg vil skyde det til at være en 6-7år gammelt. 7-8

Smag, Lidt anonym, men egentligt meget lækker 7

Finish, her er det så den eksplodere af smagsnuancer i hele munden, god whisky behøver ikke være gammel.

Helhed, Overall, en lækker ung whisky 8

Total 8

Dernæst, det sidste sample jeg har gemt, en Balvenie single barrel og den her gang Cask strength, 50,4% (Har ikke lige fået skrevet flere detaljer ned, men de kan findes i tråden omkring Balvenie smagning fra engang i foråret)

Næse, en anelse tør røg, med sødme underneden lidt umodne noter til at spice det lidt op 7

Smag, superlækker blød rund vellagret x-bourbon malt 8

Finish, Mere af det samme, nu med en anelse vingummi, herligt. 8-9

Helhed, 8-9 den her var en favorit på Balvenie smagningen, og det bekræfter den her meget godt.

Total 8-9

Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16842 by MacNiels
Jeg vil give Peteys ret at den "duty paid sample" er en lækker dram.

Det er alle de tre samples der kom fra Balvenie på et tidspunkt generelt synes jeg.

Dog synes jeg måske den second fill bourbon sample er en tand bedre.

MacNiels

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16843 by Macdeffe
13. December

Laphroaig. 11år. 40%

750 flasker aftappet i anledning af FOL 10 års jubilæum i Marts 2004

Meget interesant Laphroaig. Lidt ærgelig den er nedvandet.
Aldrig har jeg oplevet en så "jordslået" røget whisky før. En meget tør fornemmelse. Den er meget letdrikkelig og man skal koncentrere sig en del om at smage, hvilket klar skyldes en store mængde vand der er tilsat

Karakter 6 ½, men man sidder med fornemmelsen, af et der her er en stor whisky der er blevet ødelagt

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16846 by Peteys
Replied by Peteys on topic MacDeffe's pakkekalener 2008
13 Dec.
Rosebank G&M CC 03/1991-04/1997 Refill sherry hogsheads 40%

Næse, Når den lige er vågnet, er det imponerende hvor meget næse den har af en 40% whisky at være. G&M har flere gange overrasket mig med cc'ere når det gælder Rosebank. Den her er ikke så anderledes hvad det angår. blomster og frugt, citrus og vanilie (må være et amerikansk hogshead)
7-8
Smag, blød og rund, meget mild i det, som en whisky der har lagret længe på et godt fad, uden at fadet har givet for meget træsmag.
8
Finish, faktisk en anelse sprittet ovenpå smagen og næsen, men ellers flere af de samme noter.
7-8

Helhed,
8

total
8

Peter

I morgen
First cask Dailuaine, destilleret 14/12 1973 (30års)

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16848 by Macdeffe
14. December

Springbank. 10y. 46%. Murray McDavid The Springbank Cuvée.

En vatting af en rest af et 1965 fad og nogle 1993 fade. Aftappet 2004

Det lyder som en underlig ting. Men det gamle fad trænger faktisk igennem i denne malts karakter. Både i duft og smag. Jeg aner faktsik en smule kommen i duften, og her er det meget behageligt. Jeg kan ellers ikke rigtigt lide kommen. Men duft og smagsindtrykkene i whisky er jo associationer. Derudover en sød blomsteragtig duft.

En dejlig, letdrikkelig malt, let i karakteren, lowlanderish (nogle placerer jo også Sprinbank i lowland), kompleks, fantastik duft

Det trækker lidt ned den er nedvandet, det kan faktisk smages. Det er ikke fordi jeg altid er imod nedvanding, jeg har haft et par irske længere oppe i tråden er ikke tog skade af det

Karakter 8

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16858 by Peteys
Replied by Peteys on topic MacDeffe's pakkekalener 2008
14 .dec, First cask Dailuaine, destilleret 14/12 1973 (30års) 46% cask 14741.
Næse, Marcipan, lidt vinøse noter, men ikke så meget så det gør noget.
7
Smag,
Super smag af gammel whisky, mangler måske en anelse højere alkoholstyrke men ellers helt i top.
8-9
Finish, lidt mere af det samme, lidt tynd i det.
7-8
Helhed
Ok af 46% at være,
7

I alt 7-8

Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16865 by Macdeffe
15. December

Springbank 1994. Specially Bottled for Pfizer Danmark 1956-2006. 57.1%. Destilleriaftapning

(Så den er sikkert aftappet 2006)

Duft : Mørk Farin.
Meget anonym Springbank. Jeg har lidt på fornemmelsen JA Mittchell fik "skudt" et uinteresant fad af her til nogen de regnede med er alligevel bare ville hælde den i cola eller kaffe.
Igen kan jeg ikke lade være med at tænke de enormt mange gange jeg hører marketingsfolk hos destillerierne sige at de ikke vil sælge til uafhængige aftappere, for at kontrollere sit eget image. Selv foretrækker jeg dog at have folk der interesserer sig lidt for den whisky de nu aftapper for at aftappe min whisky

Karakter 5

Macdeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16880 by Springbank21
Jeg vil bare sige at jeg læser jeres noter med stor interesse....det er bemærkelsesværdigt at i bliver ved...men jeg hygger mig ihvertfald med det.

Tak for det.

mvh:

Springbank21 alias torben fra QW.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16883 by Peteys
Replied by Peteys on topic MacDeffe's pakkekalener 2008
15 dec. Canto Cask 6 (toasting level 7) 53,1%

Næse
Ikke sprittet som man ku frygte, men den ka vist godt bruge lidt tid til at vågne. dufter lidt af brændt træ, og brændt karamel. anderledes kryderier end man plejer at opleve i whisky. De traditionelle new wood noter jeg ellers har fundet i de andre Canto'er jeg har smagt er der ikke, eller også er de bare meget anderledes.
7
Smag,
Underlig smooth af så ung en whisky at være, en anelse vinøs, men anderledes end en ex sherry cask.
7
Finish, sprittet, men flere mærkelige noter neg ikke rigtigt kan regne ud hvad er.
6
Helhed
8
Total 7, en anderledes dram.

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16886 by Macdeffe
16. December

Bladnoch Flora Fauna. 43%. 10år

Gammel Diageo destilleriaftapning.

Har citrus noter og en let træbiiterhed. Grønne blade og vanille. Forholdvis kompleks whisky. Nedvandingen har for engangs skyld ikke gjort en malt kedelig så det er da altid noget. Det her er en whisky et re spændende at drikke da man konstant opdager nye nuancer. God Blend kunst fra Diageos værksted

Karakter 8,25

Macdeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16905 by Peteys
Replied by Peteys on topic MacDeffe's pakkekalener 2008
16 dec. Rosebank, Murray/McDavid Mission 1989 17år, aft. 2006 950 flasker, 55,3% bourbon, finished in Guigal Hermitage Blanc Casks
Har nu smagt den af flere omgange og har yderligere geninvesteret i den så jeg har 1 ½ flaske tilbage.
Mærkeligt nok har den smagt en del forskelligt fra gang til gang.

Næse, ikke nogen typiske Rosebank noter, mere lidt flad sherry fad, og en smule røg. (Mindre end der har været de andre gange)
6
Smag
Ikke dårligt, nu er det mere en mellemting mellem et port og et bourbon fad der giver smag, lidt vanilie, lidt vingummi.
Underlig smooth, men ok
7
Finish, så er det der sker noget, viderudvikling af smagen med lidt større noter. Absolut det hele værd.
8-9
Helhed
7
Total
7-8, ikke min favorit Rosebank.

Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16907 by Macdeffe
17. December

SMWS 72.15 NOv 81-May 05. 23y. 56.2%

Når jeg køber whisky hos SMWS er det altid efter smage metoden. Det er ikke normalt at man hos de "normale" whiskyforretninger, både her i landet og udenlands, får lov at smage på alt hvad de har, selvom de fleste nok gerne giver en enkelt smagsprøve. SMWS er jo en whiskybar, så her kan alt smages (men det koster selvfølgelig)
Jeg plejer gerne at bruge et par hyggelige timer eller tre når jeg er der. Dette var en flaske min mor købte, jeg købte også en selv !
Dettte her er en klassewhisky. Elegant aldret bourbonfadswhisky, når det er alderbedst. En af den slags malte der automatisk får dig til at smile. En af den slags malte du kan bruge timer på at drikke da den har en dejlig fylde, kompleks smag og stor intensitet uden at være kraftig. Den drikkes simpelthen dråbevis, for der skal ikke meget til fylde munden med smagsglæde
Det er også en hel klassisk aldret bourbonfadsaftapning, knap så vanille præget som man nogengange oplever, Smagen er bred og lang, forstået på den måde at den ligger siger hele tungen og ganen og bliver der.
Nu kommer vanillen. Efter hånden som man vænner sig til alkoholstyrken og de mere normale smage træder i baggrunden bliver vanillen klar og tydelig og efterlader et dejligt efter indtryk
Jeg kan også smage kokos


Karakter 9

PS 72.15 er MIltonduff. Et lukket destilleri nær Inverness. Man ser det ikke så tit aftappet, men med de uafhængige aftapninger jeg har smagt kan man kunne begræde tabet

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16908 by Duffer
Replied by Duffer on topic MacDeffe's pakkekalener 2008
Miltonduff er et overset destilleri - ingen tvivl om det.
Og min første single malt som jeg fik serveret på en pub i det nordøstlige England som 16-17-årig.
Jeg har sidenhen smagt og købt flere flasker - blandt andet en fremragende G&M CS.
Jeg mener nu ikke destilleriet er lukket - er det?
www.scotchwhisky.net/distilleries/miltonduff.htm

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16909 by Macdeffe
Næ, jeg er da ikke sikker selv, jeg så bare der stod (c) for closed på SMWS listen..bedre kilder havde jeg ikke her til morgen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16910 by CRC
Replied by CRC on topic MacDeffe's pakkekalener 2008
Ifølge Whisky bible 2008: Speyside, 1824 Chivas. Working.

MVH CRC...

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16911 by karlejnar

Miltonduff er et overset destilleri - ingen tvivl om det.

Helt enig :P

Jeg har sidenhen smagt og købt flere flasker - blandt andet en fremragende G&M CS.

Var det denne? Det er selvfølgelig noget helt andet end den bourbonlagrede MacDeffe skriver om, men måske et emne til et genvisit her i julen, når jeg nu har gemt en sample.

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)
Attachments:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16912 by Duffer
Replied by Duffer on topic MacDeffe's pakkekalener 2008

Var det denne?

Ja, Cask 9400. Jeg købte den hos G&M i Elgin i maj 2007. Jeg mener også jeg selv har en 10.cl sample stående.

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16913 by dmwa
Replied by dmwa on topic MacDeffe's pakkekalener 2008
Mig bekendt er Miltonduff lukket - mellem kl. 17.00 og 08.00 samt i weekends.... :shock:

Slainthe

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16916 by MacPete
Ja, det eneste der er "lukket" ved Miltonduff er produktionen af Mosstowie, hvilket skete tilbage i 1981 da man fjernede de Lomond still der blev brugt til produktionen af denne dram.

Sláinte

Peter

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16920 by Peteys
Replied by Peteys on topic MacDeffe's pakkekalener 2008
17/12 Aberlour, Warehouse No1, 1st. fill sherry cask, nr 8493 mar 93 - 21/7 2006 fl. nr 338 14år, 59,7%
Farve, brun,
Næse, Har mistet en del af sit "bid" siden flasken blev åbnet i sin tid. men der er stadig nok at komme efter. Er blevet lidt tør, men er til gengæld ikke så super knækket som den var førhen. hints af diverse mørke frugter mm.
7
Smag
Mørke frugter, gammel sherry, og en anelse brun farin. Ingen af de typiske bitre sherry cask noter her
8
Finish,
Gærede søde frugter, dadler, tørhed og en anelse sprittet.
8
Helhed
8
Total 8, den har ændret sig en del siden jeg smagte den første gang, men det er stadig en lækker malt.

Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.302 seconds