MacDeffe's pakkekalener 2008

More
15 years 5 months ago #16606 by Macdeffe
Så skal jeg til det igen :-)

Jeg deltager i en del smagninger, hvor mange whiskyer har det med ikke rigtigt at komme til deres ret. Antallet af whiskyer kan gøre at ens smagsløg blivere lettere bedøvet, eller rækkefølgen whiskyerne bliver serveret i kan nogengange skjule en delikat malts kvaliteter

Derfor er denne smagning en whisky om dagen og til gengæld lidt mere af den

Jeg bruger karakterskalen 1-10 (hele skalaen!)

Og i år er smagningn lidt påvirket af jeg har været i Dublin

De 24 whiskyer er linet op

God ForJul

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 5 months ago #16609 by Peteys
Replied by Peteys on topic MacDeffe's pakkekalener 2008
Ja jeg tror sku også der er slatter nok til en god december, så jeg hopper på også.

"Desværre" er der lidt flere end 24 slatter, og nogen af dem er lidt store, så hvis nogen har lyst til at kigge forbi en af dagene og hjælpe med et par sjatter, så send en pb. lør. d. 13 ku være et forslag, så er der også basis for at få tømt ud i nogen af de store sjatter.
Alle er velkomne, og man behøver ikke tage noget med!

Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 5 months ago #16618 by dmwa
Replied by dmwa on topic MacDeffe's pakkekalener 2008

Derfor er denne smagning en whisky om dagen og til gengæld lidt mere af den

Hvis man må komme med et forslag - så ha ´ en whisky, der er udgangspunktet - dvs lad den samme whisky HVER dag være sammenligningsgrundlaget - og gør så vurderingen ud fra den.
Alle whiskies smager godt, hvis de ikke bliver holdt op med noget - og har man af den ene eller anden grund fået "ødelagt" sine smags- eller duftsanser en dag - så vil man "fange det" i den whisky, som er udgangswhiskyen. Og det vil være meget nemmere at tage en vurdering - og når du laver 24 separate - så vil det også være mere korrekt at have det samme udgangspunkt.

Og så har jeg det nok en seance ligesom din pakkekalender som med sex - det er sjovere selv at deltage. Dine smagsløg er ikke mine - og derfor kan jeg ikke nødvendigvis bruge dine notater til ret meget. Kun hvis du falder over en whisky, hvor begge dine arme er helt oppe at røre loftet af begejstring, vil jeg måske overveje at investere i en lignende flaske / oplevelse - men ellers er det i mine øjne noget, der ikke kan have den bredere interesse, hvad du sidder og nyder i de sidste 24 dage op til Jul.

Og nej - misforstå det ikke - jeg synes, at det er en sjov idé at lave en pakkekalender i whisky - men skal det "udpensles" / udstilles i en alenlang tråd????

Slainthe

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 5 months ago #16619 by Peteys
Replied by Peteys on topic MacDeffe's pakkekalener 2008
Tjah, det er jo frivilligt om man vil læse det Flemming. Selv har jeg jo valgt at gøre Deffe kunsten efter, og sidste år kom Karl Ejnar også med på vognen. Og, jeg kan ikke se nogen grund til at der ikke sku være plads til flere??

Det er også derfor jeg gerne inviterer flere til at kigge forbi og deltage om dagens dram, så det ikke kun er min mening der kommer til udtryk.

Desuden er der jo også af og til tale om aftapninger der ikke lige er gængse, og en lille anmeldelse af dem inden man køber, eller bare for at høre hvad det er for noget syntes jeg da er meget relevant.

Du er i øvrigt også velkommen hvis du har lyst.
Og i den forbindelse er der en lille rettelse, jeg regner med at nå ud forbi DMWA d. 13 inden dørene til slat/sjat smagning åbnes hjemme, vil jo ikke konkurrere med Flemming.

Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 5 months ago #16620 by Duffer
Replied by Duffer on topic MacDeffe's pakkekalener 2008

Alle whiskies smager godt, hvis de ikke bliver holdt op med noget

Ikke enig :oops:
Jeg er en af dem der faktisk læser Macdeffes pakkekalender - for mig en tradition der ikke bør uddø. (Til trods for Steffens lidt atypiske smag :-) )

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 5 months ago #16622 by dmwa
Replied by dmwa on topic MacDeffe's pakkekalener 2008
Tak for kommentarerne - sagt på en anden måde, så er MacDeffe ´s pakkekalender langt nede på min "to do" list - og kun hvis jeg intet andet har at lave, læser jeg møjsommeligt alle noterne igennem - men bliver i reglen ikke meget klogere.

Naturligvis er der et behov - var inde at checke hitlisten, så havde sidste års pakkekalender "imponerende" 5.148 hits - men deler man det ud på 24 dage, så er vi jo nede på 215 om dagen - det er også mange..... Og mange læser vel flere gange, fordi der kommer kommentarer etc.

Så jo, der er et behov - men det rammer bare ikke lige mig.

I er naturligvis velkomne den 13. december - mellem kl. 10 og 14, jeg kan desværre ikke deltage senere på dagen, da jeg skal noget andet..... Derfor lukker vi også kl. 14.00 sharp den 13. december.

Slainthe

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 5 months ago #16623 by JimTaggart
Jeg hører til dem, der med stor glæde både læser og skriver individuelle smagsnoter. Når jeg læser julekalender-smagsnoterne bliver jeg inspireret, dels af de ord og meninger, der bliver sat på dagens whisky, dels sætter det tankerne i gang omkring egne oplevelser med pågældende whisky, destilleri, aftapper m.m. Hvis jeg kender drammen, vil jeg spørge mig selv: Kan jeg også finde dén nuance i whiskyen? Er jeg enig eller uenig i kvalitetsbedømmelsen? Hvis jeg ikke kender whiskyen, kan jeg blive inspireret til at prøve den en anden gang. Jeg kan tænke: Mon jeg også synes den er så god? Eller kan den virkelig være så uinteressant? I smagsnoterne kommer den individuelle mangfoldighed til udtryk, og selvom jeg har mine egne smagsløg, er andres udfoldelser med til at udvide min horisont.

Jeg er faktisk mere interesseret i smagsindtryk (egne og andres) end at læse om de mere tekniske dele af selve whiskyfremstillingsprocessen, der jo absolut er nok så vigtig for smagens fremkomst og er en forunderlig proces i sig selv, men det er især i selve smagsøjeblikket, whiskyen kan røre mig, og jeg ved, jeg er i live.

Så held og lykke med pakkekalenderen, d'herrer. Ser frem til at læse med!

Venlig hilsen
Lars

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 5 months ago #16627 by Macdeffe
Nu er det her kun noget jeg gør for sjovt og som en undskyldning for at drikke lidt whisky samt en anledning til at få ryddet lidt op på hylderne. Jeg gør ikke selv brug af smagsnoter i den store stil, men er generelt meget intererseret i andres mening eller vurdering af andre whiskyer

MIne karakterer eller vurderinger skal også tages med et gran salt da jeg på ingen måde forsøger at være specielt videnskabeligt. Dagsformen har utroligt meget at sige !

Ellers har jeg fundet ud af at det perfekte til at rense smagsløgene med samt bruge som reference whisky er Glengoyne Cask Strength, men den slog altså hårdt da jeg tog 1cl af den imellem hver whisky sidst vi havde en 24 stk. whisky smagning

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 5 months ago #16642 by dmwa
Replied by dmwa on topic MacDeffe's pakkekalener 2008

men den slog altså hårdt da jeg tog 1cl af den imellem hver whisky sidst vi havde en 24 stk. whisky smagning

Hold kæft hvor er du morsom :lol:

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 5 months ago #16681 by Macdeffe
1. December

Glenmorangie 10 years old 43% (miniature, deres gamle destilleriaftapning)

Den her er fra dengang jeg forstod hvad Glenmorangie skrev på deres etiketter, idag er det hvis lidt for meget fransk, latin og smarte flasker

Den her er en ganske fin standard destilleriaftapning. Meget let(drikkelig) men har også en stor kompleksitet. Masser af vanille og søde træsmagsnuancer. Glenmorangie gør sig bedst fra rene bourbonfade. Som så mange andre cask strength snobber havde jeg selvfølgelig foretrukket en ikke nedvandet varition, men det laver de også. Nu er det det jo sådan at den første whisky ligesom ligger niveauet mht. til min karaktergivning, så jeg starter med at slynge et 6 tal ud, da jeg finder den her lidt bedre end gennemsnittet af standardaftapninger

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 5 months ago #16691 by Peteys
Replied by Peteys on topic MacDeffe's pakkekalener 2008
Ja jeg røg lidt længere nordpå, nærmere bestemt Brora
22år, Signatory 56% sherryfad (2-3fill)

Den har lige fået lov til at stå lidt, og det er blevet en super dram. Til at starte med var den noget sprittet, men nu kommer de typiske sherry fad noter frem, i meget behersket grad (jeg er ikke lige til sherry casks for tiden så det er fint nok!!) den har en anelse gummi, men ikke nok til at trække ned.
Smagen er ikke den største jeg har oplevet fra en Brora, men det er ok. Der er ingen off noter, men heller ingen champagnepropper.
Finishen er lidt neutral, men ikke dårlig, en anelse sprittet dog.

Jeg sku gætte den her blind, og gættede alderen rigtigt, men troede det var en Millburn, der er ikke nogen røg at spore hvis man ikke direkte søger efter det.
Næsen er til 8-9 stykker, smagen omkring de 6 finishen 7 og helheden er en 8 og det bliver karakteren. Sku ikke noget med halve point her, men hvad det er jo heller ikke en Ardbeg!

Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 5 months ago #16700 by Macdeffe
2. December

Asyla Compas Box 40%

Compax Box er et blendværksted. De eksperimenterer en del med at pifte whisky op ved at give em lagraing hvor fadenderne er skiftet ud med diverse friske egetyper. Man kan sådan set sige at det er en alternativ måde at lave finish på. De har været under lup af SWA dder ikke brød sig om nogen af deres eksperimenter. Asyla er deres blend

Asyla har en dejlig intens duft af sød træ, næsten bourbonagtig, en krydret vanille variant, meget lækker. smagen tilføjer kanel. En lille hint af niget ungt eller grain lader sig ikke skjule. Alt i alt en meget lækker whisky og et godt og anderledes alternativ til "alt det andet". Det re rart der er nogen der tør prøve noget nyt i en ellers konservativ og regelbundet branche

Nu er dette omtrent Compass Box' billigste aftapning, og min erfaring er at de andre dyrere aftapninger også er meget spændende ting. Vi var jo nogle stykker her på sitet der var med på Al's London tur i august, hvor vi netop besøgte Compass Box og fik lejlighed til at "kæmpe" os igennem det meste

Karakter 7 ½

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 5 months ago #16702 by Peteys
Replied by Peteys on topic MacDeffe's pakkekalener 2008
Rosebank 14 år Dun Bheagan 91-06 46% 2 fade, 2052-2053 552fl. ex-Bourbon

Første indtryk af næsen er ikke helt super, men efter 5 min, er den klar
Næsen; En blanding af Rosebank når det er bedst og lidt malt, (og et snert af røg) 7-8
Smag; vanilie, hint af vingummi, citrus (frisk citron) sødme 9
Finish; mere citrus, vanilie og vingummi, lækker 8-9
Helhed 8-9
Total 8 ½ (det her er sku bedre end Ardbeg☺)

Peter

ps, de næste par dage står den på Balvenie, har været med til at holde tre Balvenie smagninger i år, så der er en del sjatter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 5 months ago #16711 by Macdeffe
3. December

Så starter en uges afstikker til den grønne irske ø, hvis whiskey sjældent er noget os skottesnobber nedlader os til at spilde tid på :-)

The Irishman. Superior Irish Whisky. Blend Produceret af diverse whiskyvarianter fra Middleton. 40%

Den irske ø huser tre destillerier. Én i Nordirland, Bushmill og to i selve den Irske Republik, Cooley nær Nordirland og Middleton (der producerer Jameson bl. a.) nær Cork helt nede sydpå. Indeholder 70% irsk maltwhisky. Prisen taget i betragtning er dette en blend der ligger sig Chivas 12y, Johnny Walker Black katagorien.

Egentlig meget intens af en irsk whisky at være. Meget frisk og en anelse rå i betrækket. Citrus er den dominerende smagsnuance, og det er jo aldrig dårlgt i min verden. Citrus smagsnuancen er for mig noget der minder om citrusfrugter, men uden den surhed man normalt finder i citroner, lime mm. Andre finer eller siger ofte "græs" eller "hø" når jeg siger citrus.

At den her er en let tripple destilleriet sag er umiddelbart ikke det første der falder mig ind, som der ellers oftest gør med irsk whisky. Et alternativ til 10-12 års destilleri aftapninger. Råheden, eller den leet brændende fornemmelse i svælget gør at jeg vil bedømme den her til lidt under middel

Karakter 4,75

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 5 months ago #16712 by Lading
Replied by Lading on topic MacDeffe's pakkekalener 2008



Den irske ø huser tre destillerier. Én i Nordirland, Bushmill og to i selve den Irske Republik, Cooley nær Nordirland og Middleton (der producerer Jameson bl. a.) nær Cork helt nede sydpå.


Sidste år genåbnede Kilbeggan, men der går jo nok lige et par år før de spytter noget ud.

Lading

> Lading <

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 5 months ago #16719 by Peteys
Replied by Peteys on topic MacDeffe's pakkekalener 2008
Balvenie Portwood 91 40%
En af Deffe's hadewhiskyer, men jeg ka sku godt li de fleste port finisher, men sådan er der så meget!
Alderen er vist omkring de 14, men jeg er ikke 100% sikker på det.

Næse kun et mindre hint af den vingummi tit er i port finisher, Balvenies traditionelle maltedhed træder også igennem. 7
Smag blød og rund, næsten smooth, ok uden at være prangende, næsten ingen port, mest x-bourbon, men heller ikke nogen off-noter 7
Finish, lidt citrus og port, men ikke særlig stor, 6
Helhed, 6
total 6,5

I morgen portwood 21år

Peterr

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 5 months ago #16726 by dmwa
Replied by dmwa on topic MacDeffe's pakkekalener 2008
Balvenie Portwood 91 40%
En af Deffe's hadewhiskyer, men jeg ka sku godt li de fleste port finisher, men sådan er der så meget!
Alderen er vist omkring de 14, men jeg er ikke 100% sikker på det.

Næse kun et mindre hint af den vingummi tit er i port finisher, Balvenies traditionelle maltedhed træder også igennem. 7
Smag blød og rund, næsten smooth, ok uden at være prangende, næsten ingen port, mest x-bourbon, men heller ikke nogen off-noter 7
Finish, lidt citrus og port, men ikke særlig stor, 6
Helhed, 6
total 6,5

Tilsæt van - så kommer den noget højere op!

Slainthe

Flemming
(mig der ikke læser denne tråd....)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 5 months ago #16739 by Peteys
Replied by Peteys on topic MacDeffe's pakkekalener 2008
Der gik et eller andet galt da jeg skrev mine noter ind i går, så 21års Portwood kom ikke ind. Nu er det sidste desværre væk, så jeg prøver lige med karakteren bare
Næse, 7, smag 7-8, finish 7, helhed 7,
total 7.

Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 5 months ago #16740 by Peteys
Replied by Peteys on topic MacDeffe's pakkekalener 2008
Og fredagens malt er igen en Balvenie, denne gang roasted malt, 14år, 47,1%
Roasted er betegnelsen for malt der er tørret så længe så det karameliserer lidt.

Næse,
Butterscotch (selvfølgelig?) mere at komme efter end de andre to, men selvfølgelig også lidt højere styrke. Lidt citrus, og almindelig sødme, uden at være for overvældende. 8

Smag
Umiddelbart mere af det samme, nu med lidt vanilie noter, selvom farven på whiskyen ku diktere at der var lidt sherry fade i mikset? Måske er det ikke butterscotch alligevel? Mon dog. 7

Finish,
lang og igen, mere af det samme, vanilie, citrus, butterscotch 8

Helhed
7-8

Total
7,5

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 5 months ago #16746 by Macdeffe
4. December

The Irishman Single Malt Whiskey. 40%

Læser man teksten på flasken er der et klart hint til at det her er en Bushmill's. Det er også en 10 års mindst da den er beskrevet som "over a decade"
Endelig en spændende irsk whiskey. Den her er faktis lidt af en sherrybombe. Stadigvæk en typisk let whiskey som irsk jo har en klar tendens til at være, men stor smagsintensitet. Meget sød. Jeg kunne rigtigt tænke mig at smage den her ved fadstyrke !

I Dublin fandt jeg et sted der solgte single cask cask strength Bushmill, jeg købte en sherryfads og en bourbonfads og de var begge meget gode. Synd at irerne ikke gør mere i Dogmewhiskey

De fleste af deres aftapninger er 40%, men blandt dem er den her The Irishman klart nogt af det allermest anbefalesværdige

Karakter 7

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 5 months ago #16747 by Macdeffe
5. December

Tyrconnel. Single Malt Irish Whiskey.

Den her er fra Cooley's. De laver Tyrconnel, Kilbeggan, Connemara og Greenore Grain. Jeg tror aktisk det er em der også kører den nye Kilbeggan som Lading har nævnt ovenover

Den her er meget parfumeret i duften, en slags anderledes parfurmering end den vi kender fra Bowmore (Lavendel/sæbe)
Det her er meget æble-agtigt. Egentlig ikke en synerlig interresant whiskey, selvom jeg ikke umiddelbart kan sige noget ondt om den. Duften er i hvert special og usædvanlig, smagen er også lettere æble-citrus-parfumeret

Jo mere jeg drikker af den her jo værre smager det :( , så indtrykket daler

Karakter 3 ½

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 5 months ago #16748 by per
Replied by per on topic MacDeffe's pakkekalener 2008
Macdeffe\n

5. December
Jo mere jeg drikker af den her jo værre smager det :( , så indtrykket daler
quote]

Det er vel kun til et vist tidspunkt, så er du ligeglad...... :D

VH

Per

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 5 months ago #16749 by Macdeffe
6. December

The Tyrconnell. Single Malt Irish Whiskey. Aged 10 years, finished in sherry cask. 46%

Igen en typisk irsk sag, enne gang har alkoholprocenten fået et tak opad, eller måske rettere så er nedvanding ikke så udpræget. En lækker sag, arketypisk sherrywhisky. masser af tørrede frugter i smagen. Blindt havde jeg gættet den til at være sherry casked og ikke "kun" en finish. Jeg har svært ved at finde fællesnævner mellem den her og gårsdagens whisky. Der er ikke meget der siger de kommer fra samme destilleri. Ligger ikke så langt fra The Irishman fra i forgårs, der er dog meget mere sherrypræg over den her. En delikat lille sag

Karakter 7 ½

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 5 months ago #16754 by Macdeffe
7. December

The Tyrconnell. Single Malt Irish Whiskey. Aged 10 years, finished in port cask. 46%

Sidste del af Tyrconnell trilogien. Jeg har aldrig været den store fan af portvinsfadaftapninger skråstreg finishes. Jeg syntes klart sherry fade giver noget meget bedre whisky. Egentligt underlig når jeg helt klart foretrækker portvin frem for sherry når det er selve hedvinen et drejer sig om. Tyrconnel har den let søde parfurmeing jeg altid finder i portfinish, og mangler helt den næsten cask strength agtige intensitet jeg fandt i sherry varianten, noget jeg egentlig først lægger mærke til når en ikke er der. En meget drikkevenlig whisky, jeg vil faktisk sige lidt halvtam. Og når man får en dram tidligt om morgenen er ens smagsløg jo friskere end hvis man drikker senere på dagen, så jeg ville gættte på at den vil forsvinde fuldstændigt hvis man får den efter noget andet. Den første Tyrconnell drak jeg faktisk ikke op, hvilket er nok ikke ikke sker mere end 2-3 gange om året, sherry varianten fandt jeg ret lækker, mens den her er en af de whiskyer der bare forsvinder i den store mængde. Måske er dt bare mig der ikke er til portvinsfinish

Karakter 5,75

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 5 months ago #16761 by Peteys
Replied by Peteys on topic MacDeffe's pakkekalener 2008
Havde smagning med nogen venner herhjemme i går, så jeg sku lige ovenpå igen inden jeg kan taste noget ind.
Vi smagte lidt af hvert, og dem der trådte bedst igennem mængden for mig var Glenmorangie's Artisan cask
selvom den kun holder 46% og en del af de andre whiskyer var fadstyrke, så var jeg igen meget positivt overrasket (smagte den blind sidste lørdag)

Nu er jeg ikke lige klar til en dram i dag endnu, så jeg tager den lige på hukommelsen.
first rate bourbon fad, sikkert en whisky omkring de 8-10 år, masser af vanilie og citrus, (gættede den til at være en lowland whisky sidste lørdag, og det var positivt ment)
Næse 7
Smag 8-9
Finish 8-9
Helhed 8
Total 8.

Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 5 months ago #16774 by Macdeffe
8. December

Cooley Distillery. 46% Murray McDavid 12years 1992-2004

Så er der den sidste irske på denne juls program. Dette kan også beskrives som en uafhængig Connemara aftapning, hvilket er det navn Cooley har på deres røgede variant. Næsen er delikat let røg. Fredagens unge Tyrconnell gør også at jeg kan genkende en lettere æbleparfurmeret note, noget jeg ikke lagde mærke til da jeg smagte den her første gang for et par måneder siden. Det har dog ikke taget overhånd som i fredagens malt, det klæder faktisk røgen ganske vel her.

Det her minder mig mest om Longrow eller Ardbeg hvis jeg skal sammenligne med skotske kendte røgvarianter.
Måske den minder mig om Ardbeg og Longrow fordi jeg også syntes de er lette (i modsætning til tyktflydende/olierede)
En ganske delikat sag uden den helt store kompleksitet, dog anes en smule bourbonfad, en fornemmelse af træ i baggrunden.
Jeg syntes denne malt har bevæget sig i positiv retning af at have stået åbnet i et par måneder og der har været taget lidt af den. Det gælder for de fleste whiskyer syntes jeg.

Karakter 7 ½

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 5 months ago #16777 by Peteys
Replied by Peteys on topic MacDeffe's pakkekalener 2008
7 dec. (ku ikke nå at taste ind i går)
Linkwood, 34år, G&M (Black label?) 40% En sjat Lading kiggede forbi med

Næse, lidt tynd med en anelse vanilie sødme, 6
Smag, super vanilie, blød & rund (nok de 40%?) 7
Finish, Lang og mere vanilie + citrus, herligt 7-8
Helhed, 7-8

Total 7, og den bedste Linkwood jeg har smagt (ikke lige en af mine favoritter til dagligt!!)

Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 5 months ago #16781 by Peteys
Replied by Peteys on topic MacDeffe's pakkekalener 2008
8 dec
Balvenie time igen
Islay cask, et sample jeg har haft stående et stykke tid, har ikke lige fået alle detaljerne skrevet ned, men det er så vidt jeg husker en 17års, der har lagt på brugte Laphroaig fade, styrken ka jeg ikke lige huske men mon ikke det er 43-47%

Duft, Balvenie, med en anelse jod, men ikke særlig meget røg at spore lidt tynd i det. 6
Smag, også lidt tynd i det, men egentligt megt lækker, ingen offnoter, bare smooth, 6
Finish, så er det whiskyen kommer til live, fuld af bourbon fad noter, citrus, nice. 7-8
Helhed, ingen offnoter, bare ikke så mange "On-noter" 6
total 6-7

Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 5 months ago #16782 by Duffer
Replied by Duffer on topic MacDeffe's pakkekalener 2008

ka jeg ikke lige huske men mon ikke det er 43-47%

43%

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 5 months ago #16785 by Macdeffe
9. December

Tomatin. Bladnoch Forum Aftapning. 16y. 52.7%. Bottled march 2005

Let sur newmake i duften og smagen, ellers meget intens og kraftig alkohol, eller er det bare fordi jg har drukket nedvandet irsk i en uge ?

Nu har jeg ikke de store forventninger til en Tomatin, destilleriaftapninger er generelt kedelige. Har dog smagt en ganske udmærket Caskowner aftapning (eller var det Quality World?). Den her er ikke helt i samme klasse, men dog ganske udmærket uden at være prangende

Efter min mund har fået vænnet sig til styrken virker den straks mere komplex. Så den ener alligevel over middel. Good value for money da flasken kosted 12 £ !

Karakter 6

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.287 seconds