Balvenie smagning

More
16 years 2 months ago #14536 by Hering
Replied by Hering on topic Balvenie smagning
Tak for sidst til alle - det var hygsomt! Kudos også til Fru Lading for lasagnen og den varme bag :twisted:

De tre højst placerede Balvenier på mit papir var:
- Single Barrel 82-02 - 91 pts
- Single Barrel 90-05 - 90 pts
- Roasted Malt - 89 pts.

For mig var dagens favoritter dog ekstranumrene:
- Mortlach F&F: 92
- Mortlach MMcD Guigal: 91
- HP25 - 91

Det er altid interessant at gå til vertikalsmagninger, og opleve de store variationer i alder og aftapningstidspunkter. Min konklusion på smagningen var, at Balvenie stadig ligger midt nede i feltet på min liste over favoritdestillerier. Men der er perler imellem, og de er ofte tilgængelige for rimelige penge. Det er vel stadig muligt at få en 15 års Single Barrel for under 400 kr.?

Hering

P.S.: Godt også at møde nye folk i kredsen. Tak for en hyggelig køretur til Uldall, bette-Michael og Jørn. Husk selv at tage glas med næste gang :-D

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 2 months ago #14564 by WhiskyMadsen
Replied by WhiskyMadsen on topic Balvenie smagning
Ja- Tak for en hyggelig dag til alle!

Mine favoritter fra Balvenie var 15 års Single Barrel aftapningerne, der var mere komplekse, og havde noget mere at byde på end de øvrige OBer.

Af de resterende Balvenier, syntes jeg som de fleste at Roasted Malt var den bedste.

Glen Grant 16år signatory, var for mig højdepunktet.

Den afsluttende fællessang, hvor vi var nogle, der gav den alt hvad vi havde, resulterer forhåbenligt ikke i, at vi ikke bliver lukket ind en anden gang. :roll:

MVH

Jakob

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 2 months ago #14568 by uldall
Replied by uldall on topic Balvenie smagning
Hallo Peter
Rigtig mange TAK for en god lørdag i din kælder.
En Fantastisk smagning i kompetente Whisky kolegaers selskab.
Min rækkefølge af de bedste denne dag er:

I al beskedenhed min egen medbragte Single Barrel 82 - 02 på 50.4% dagens bedste 92 point :P herefter Roasted Malt 14 års 91 point
af ikke Balvenier- Mortlach F&F 43% 91 point
og Glen Grant 16 års 59% 91 point som de bedste.

Men generelt alle single barrel 15 års høj kvalitet.
Tak til Carsten for transport og tak til trekløveret Carsten, Jacob og Jørn for skønsang, jeg fandt aldrig ud af hvem der var Neil Young :wink:

Nogen af os ses på lørdag til sæsonens sidste Bible smagning på Cokney pub.

Slainteuldall70000

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 8 months ago #15932 by MacNiels
Replied by MacNiels on topic Balvenie smagning
Jeg var ikke lige med til denne smagning, men har været igennem nogle af de samme aftapninger + 3 x room samples fra Balvenie.

Roasted malt smager rigtig, det samme gør den 21 års Port Wood og den 17 års sherry oak samt Signatory og Cadengeads aftapningerne, men de tre room samples er i kaliber for sig. Man kan kun ærge sig over at der ikke kommer flere cask strength aftapninger fra Balvenie end der gør.

cask 416-bourbon er helt slik agtigt, med noter af vingummi, skumfiduser med lang eftersmag
cask 456-sherry - her er tale om en solid sherry basker, rå men delikat. Sherry aftapning når det er bedst
cask 4605-refill bourbon er den mindst interssanet i dette selskab, hermed sagt at den ikke er kedelig eller dårlig, de andre er bare et hak bedre.

MacNiels

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 8 months ago #15933 by Lading
Replied by Lading on topic Balvenie smagning

Jeg var ikke lige med til denne smagning.....

.....samt Signatory og Cadengeads aftapningerne


Signatory samt Cadenhead 21 og 25 års fra i går var ikke med på
overnævnte smagning :wink:

> Lading <

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.191 seconds