Kommentar: Ardbeg Single Cask Release 1972

  • redlich
  • Visitor
  • Visitor
19 years 1 month ago #5014 by redlich
Replied by redlich on topic Kommentar: Ardbeg Single Cask Release 1972

...Prisen bestemmes af sælger...

Øhhh... ? jeg vil nu mene at prisen bestemmes af dem der vil byde på varen. :roll:


Her tænker jeg på at mindsteprisen i mange tilfælde er sat "kunstigt" for høj :?


Er nu aldrig stød på en mindstepris på den tyske ebay, tror egentlig ikke at det er muligt.

Hvis man kigger sig lidt for og kun køber af dem der har et godt ry i forvejen, så er chanchen for at blive snydt ikke så stor, jeg har købt mellem 75 og 100 flasker og aldrig haft problemer.
Selvfølgelig er det en chance at tage, men det gør jeg gerne når der kan spares en masse penge ;)

Redlich

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 1 month ago #5015 by Duffer

Selvfølgelig er det en chance at tage, men det gør jeg gerne når der kan spares en masse penge ;)

Redlich


Jeg har som nævnt indledningvis aldrig selv prøvet det - så tror på det nu når du siger det... :D

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 1 month ago #5016 by uldall

Hvis man kigger sig lidt for og kun køber af dem der har et godt ry i forvejen, så er chanchen for at blive

Som Redlich skriver, er det jo muligt at se sig for og undersøge udbyders profil.
Har selv handlet mange gode flasker hjem på E-bay.
Om at blive snydt på prisen, ja så er det jo op til en selv at byde over en pris der er højere end al fornuft.
Har man nogelunde kontrol over priser i forretninger og forskellige internet udbydere, ja så har man valget mellem at stoppe i tide og være heldig at få en flaske whisky til en lavere pris end oprindelig :D eller byde for højt og føle sig snydt :oops: eller som tredje mulighed at man vil have flasken for en hver pris.
Nu må vi se hvad Hans-Henrik's ardbeg løber op i,
måske kan man være heldig at få den 2300-2400 kr, så er det jo et godt køb.
Slainte uldall

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 1 month ago #5018 by Hans-Henrik

Hvis jeg kender H-HH ret, så bruger han en eventuel fortjeneste til at investere i Glenfiddich produkter

Flemming har helt ret når han skriver at hvis jeg skulle være så heldig at få lidt overskud, vil det blive investeret i noget til samlingen og ikke sat i banken :wink:

Som samler er eBay og andre online auktioner bare chancen for at finde de flasker man ellers aldrig ville få mulighed for at støve op. Jeg vil tro at 75% procent af mine flasker er fundet den vej.................

at MacAll så skriver

Prisen bestemmes af sælger, men med sund fornuft kommer man langt...
Jeg har set flasker blive udbudt til mere end hvad de kan handles til i butikken - også selvom de stadig findes på hylderne...

Det er da muligt at sælger i få tilfælde bestemmer prisen, men du bestemmer da selv om du vil købe. Selvfølgelig har jeg da også betalt for meget for en flaske, men hvis du lige står og mangler lige den variation så slår man nok til alligevel.

Og er det så originalt alt hvad der sælges - nej.
Er der nogen der dagligt bliver snydt på Ebay - ja...

Selvfølgelig sker det at nogle bliver snydt, men min erfaring siger mig at de folk der handler med whisky på ebay normalt er til at stole på. Jeg har dog trods alt gennemført over 450 auktioner uden problemer, hvoraf de 440 har været køb, så det er ikke der jeg henter mine lommepenge :lol:

og så lige til uldall. Byd du bare, så bliver portoomkostninger ikke så dyre som fra udlandet og du bryder ingen toldregler :lol:

Kan I alle have en god Påske
Slainthe
Hans-Henrik (h-hh)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 1 month ago #5019 by uldall
Nu har jeg ved udgivelsen erhvervet ardbeggen hos Michael Madsen, så du bliver sparet for mit bud Hans-Henrik. :o
Så længe den stadigvæk kan købes hos Juul's er der ingen grund til at byde på din flaske :wink:
Men jeg er også overbevist om du satser på udenlandsk samler/drikker, så held og lykke og håb om at prisen der bliver budt, er over Juul's pris på 2850,00 kr. Du skulle jo nødigt tabe på dit eventyr :wink:
Måske ses vi til efteråret på falster og God Påske
Slainte uldall

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 1 month ago #5020 by Hans-Henrik
Ja vi får se hvad den giver, den var jo også på tilbud i sidste uge hos Juuls så helt 2850 er ikke nødvendigt for at overleve, men ville være dejligt :wink:

Håber vi ses på Falster, jeg er der i hvert fald :lol:

Slainthe
Hans-Henrik

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 1 month ago #5046 by BH
Nu er der en halv dag tilbage og den er på €376 eller ca. de 2850 kr den koster ved Juuls.
Men hvis man bor i Tyskland er det jo ikke sikkert at man ved den kan købes hos Juuls. :wink:

Bjarne H.

Bjarne Hagen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 1 month ago #5051 by MacLars
Flasken endte i et bud på €392,00 (~kr. 2920).

MacLars

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 3 weeks ago #5158 by Hans-Henrik
Der er også penge i de tomme flasker:

cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 7146320542

Så lad endelige være med at smide dem ud når I har tømt dem :lol:

Slainthe
Hans-Henrik

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 3 weeks ago #5161 by MacLars
Dette må være et must for enhver svindler når der er intakt forseglingsprop på - hvordan det så forøvrigt kan lade sig gøre?

MacLars

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 3 weeks ago #5163 by Macdeffe
Nå ja, der står man sælger en tom flaske, men det kan være billedet er taget inden man tog hul på flasken

Jeg samler faktisk på tomme Ardbeg flasker selv, men det er et krav at jeg selv har tømt flasken (eller været med til det)



MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 3 weeks ago #5165 by MacLars
Der står da "The bottle is EMPTY but sealed" (på tysk: "plus intakte Verschlußkappe und dänische Steuerbanderole")

Det må da næsten betyde at banderole + forseglingskapsel er intakt?

MacLars

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 3 weeks ago #5167 by Macdeffe
Ja du har ret. Det kan være det lykkedes svindleren at tømme flasken for indholdet, men han ikke kunne finde ud af at komme King George i flasken uden at ødelægge proppen :-)

MAcDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

  • redlich
  • Visitor
  • Visitor
19 years 3 weeks ago #5168 by redlich
Replied by redlich on topic Kommentar: Ardbeg Single Cask Release 1972
Måske er det bare salgsgas, flasken er måske slet ikke tom ?? ;)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 3 weeks ago - 19 years 3 weeks ago #5170 by dmwa
Jeg tror - at forseglingen er "lirket af" - det kan faktisk godt lade sig gøre at lirke den sorte kappe af mange flasker UDEN at bryde forseglingen.

Er man fingernem - så kan man sandsynligvis efter påfyldning (det behøves man ikke at være fingernem for at klare) få den sorte kappe trukket ned over halsen igen - og så kan man, hvis man vil - naturligvis lave en hurtig gevinst.

Slainthe

Flemming
Last edit: 19 years 3 weeks ago by dmwa.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 3 weeks ago #5172 by Macdeffe
Hvorfor er det så vigtigt med en intakt forsegling når man skal købe en tom flaske ?

MAcDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 3 weeks ago #5182 by Towle
Flemming, DMWA, skrev:

Jeg tror - at forseglingen er "lirket af" - det kan faktisk godt lade sig gøre at lirke den sorte kappe af mange flasker UDEN at bryde forseglingen.

Hvorfor kommer jeg strax til at tænke på de TV-indslag, hvor tidligere biltyve nu viser og fortæller os andre hvor snildt og hvor hurtigt det kan gøres? :twisted:

Venlig hilsen
Kurt

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 3 weeks ago #5184 by Hans-Henrik
Rolig nu :lol: Sælgerne af den tomme flaske er ikke forbrydere :twisted: Jeg kender tilfældigvis parret. De nyder en god dram og er ikke bange for at knappe en god flaske eller to i Juuls Ardbeg prisklassen op.

Det er bl.a også dem der aftappede den første private Bruichladdich som bl.a bruhns har smagt ved Stigs julesmaging.

Så hvis nogen vil snyde med flasken :oops: , må det være køber der for øvrigt er franskmand.

Slainthe
Hans-Henrik

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 3 weeks ago #5199 by Hans-Henrik
Nu vi snakker om opfyldning af en tømt flaske, har lige modtaget nedenstående. Mon der er en italiener der har har læst jeres indlæg.

Slainthe
Hans-Henrik


Dear friends,
liebe freunde,

Warning against fraude on ebay Italy
Warnung gegen fraude auf ebay Italie

look at auction Ebay :
schau bitte auf Ebay :

cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... 7149077245

and then:
und dann:

cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... 6162608009

Same bottle, same cask same bottle number first empty bought by "minibottles", now filled offered by "rare bowmore"
Selbe flasche, selbes fass, selbe flasche nummer erstens lehr, dann wieder full, lehr gekauft durch "minibottles", und jetzt full angeboten durch "rare bowmore"


Please forward this message
Bitte sende diese email weiter

Michiel Wigman/Luc Timmermans

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 3 weeks ago #5201 by karlejnar
På den tomme ser det ud til, at forseglingen er brudt som normalt, når man åbner en flaske. På den fyldte dækker en italiensk banderole meget passende hele det øverste af kapslen. (Der kan man ikke bruge den danske banderole, der jo blot er et rundt klistermærke på toppen.)

Hvis man gør sig den ulejlighed at forfalske indholdet, kan man jo lige så godt tage skridtet fuldt ud og forfalske toldbanderolen :shock:

Egentlig tager han jo et forbehold i teksten for at dette er et rent samlerobjekt, og ikke sælges for indholdets skyld:

This bottle is for collection only and is not sold for its contents and is unopened.


Men det havde da været mere ærligt, hvis han havde skrevet, at flasken var genfyldt med en billig whisky, da den jo alligevel aldrig skal drikkes.

Men så havde det selvfølgelig ikke været så nemt at opnå den høje mindstepris. :roll:

Men jeg gentager lige MacDeffes spørgsmål, jeg synes det er ret godt:

Hvorfor er det så vigtigt med en intakt forsegling når man skal købe en tom flaske ?

Hvis man vil snyde sig til større pralfaktor, skal flasken jo netop se åbnet ud, når den står på hylden :wink:

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.214 seconds