Kommentar: Ardbeg Single Cask Release 1972

More
19 years 2 months ago #4241 by BH
Hvornår kommer der en 1972 Ardbeg, CS og ikke kølefiltreret til det danske Marked??

Bjarne Hagen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4242 by stig

Hvornår kommer der en 1972 Ardbeg, CS og ikke kølefiltreret til det danske Marked??


Den skulle faktisk komme indenfor den næste månedstid. Prisen bliver dog væsentlig højere end det svenske timetilbud!

Stig

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4274 by MacNiels
Er det så fra samme fad som den til svenskerne?

MacNiels

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4275 by stig
Nej det er forskellige fade.

Stig

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 1 month ago #4703 by rvh
YES!

Det fanns 48 flaskor till salg i Malmö idag klockan 10.

Jag fick med mig 2 flaskor hem! :-D

Robert i Malmö

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 1 month ago #4704 by stig
Den danske er også i handlen nu.

Stig

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 1 month ago #4730 by Peatfreak
Hvor kan man købe denne Ardbeg i Danmark?

Jeg var lige et smut i Sverige, og jeg fik fat i fire flasker. :D

Med venlig hilsen
Peatfreak

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 1 month ago #4731 by stig
Hej Peatfreak,

hvis du er interesseret, så vil jeg gerne bytte en 'dansk' Ardbeg 1972 med en 'svensk'.

Stig

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 1 month ago #4733 by rvh
Hej!

Precis min tanke! Om någon är intresserad kan jag tänka mig att byta en av mina "svenska" mot en "dansk"!

Robert i Malmö

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 1 month ago #4734 by Peatfreak
Okay Stig, det kan vi da sagtens finde ud af.

Jeg sender min email til dig.

Peatfreak

Please Log på or Create an account to join the conversation.

  • redlich
  • Visitor
  • Visitor
19 years 1 month ago #4737 by redlich
Replied by redlich on topic Kommentar: Ardbeg Single Cask Release 1972

Hej!

Precis min tanke! Om någon är intresserad kan jag tänka mig att byta en av mina "svenska" mot en "dansk"!

Robert i Malmö


Jeg vil meget gerne bytte en flaske :)

Michael

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 1 month ago #4776 by uldall
Ja så erden Svenske udgave allerede sat på E-Bay.de
254€ er det forløbige bud.
Man kan sikkert forvente det samme med Juul's udgave ( må en hvis herre forbyde det). :evil:
Jeg håber dem der investerer i flasken er for at nyde den i gode Maltwhisky venners lag, eller den evt. skal pryde samlingen derhjemme en rum tid før den drikkes. :D
Slainteuldall700
ps. håbner der er en flaske til mig på messen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 1 month ago #4777 by uldall
Jeg glemte lige at lufte lidt mere "forargelse",
nogle skriver "jeg fik fat i 4 flasker" og andre i mindre.
Jammen det ligner da hamstring for mig, måske til senere salg med en god fortjeneste i vente.
Er det virkelig nødvendig? nå nu får jeg nok ørene i maskinen. 8)
Slainte uldall7000

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 1 month ago #4782 by stig
Jeg er fuldstændig enig med Uldall.
Men prisen på SEK 1800 var da også fuldstændig vanvittig.
som sagt - et timetilbud.

Stig

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 1 month ago #4793 by Peatfreak
Hvis nogle vil kalde det hamstring at købe fire flasker, er det okay med mig.

Men når jeg nu havde muligheden for at gøre et rigtig godt køb, vil jeg hellere beskyldes for at hamstre, end kun at købe en flaske, og ladet tre flasker stå. Det ville da være dumt, når nu de "svenske" Ardbeg var til halv pris i forhold til de "danske" Ardbeg.

Så hvis man skal vælge mellem at være dum eller at hamstre, ja så hamstrer jeg.

Den ene flaske er byttet til en "dansk" Ardbeg, en anden er ligeledes ved at blive byttet, en tredje skal åbnes og ja, den fjerde skal nok have lov at stå på min hylde i lang tid. Om den så skal drikkes eller sælges om 10 år har jeg ikke taget stilling til endnu.

Med venlig hilsen
Peatfreak

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 1 month ago #4794 by stig
At bruge disse til at bytte med er vel egentlig en god ide, speecielt fremfor de eksempeler vi har set her på siden, hvor folk vil afsætte deres indkøbte toldfrie whiskies.

Stig

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 1 month ago #4795 by per
Peatfreak skrev:

Men når jeg nu havde muligheden for at gøre et rigtig godt køb, vil jeg hellere beskyldes for at hamstre, end kun at købe en flaske, og ladet tre flasker stå. Det ville da være dumt, når nu de "svenske" Ardbeg var til halv pris i forhold til de "danske" Ardbeg.



Jeg kan kun give dig ret, et godt tilbud skal man ikke lade sin næse gå forbi. Jeg købte selv 2 stk Macallan 1874, en burde jo være nok..... Den ene er for længst drukket, i øvrigt en af de bedste Macallans jeg har smagt, den anden tjaaa når jeg får et godt tilbud enetn i kr eller i %, ja så ryger den.
Whisky er til for at blive drukket, så fordi man køber 4 flasker for at bytte sig til noget andet, ja så er kun en god idé.

Med venlig hilsen

Per Kragh

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 1 month ago #4797 by rvh

Whisky er til for at blive drukket, så fordi man køber 4 flasker for at bytte sig til noget andet, ja så er kun en god idé.


Jag ser fram emot en tur till KøbenDanmark på måndag då det är tänkt att jag ska kunna byta en av mina "svenska" till en "dansk". Dessutom blir det ju två vinnare på det bytet.

Eventuellt kan det även bli frågan om ett byte av 1 av mina 4 flaskor 18-årig Port Ellen McGibbons Provenance till någon annan trevlig Port Ellen. Jag skulle aldrig få för mig att sälja någon av dom, men att kunna byta till något lika bra, det skulle vara spännande.

Robert i Malmö

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 1 month ago #4803 by uldall
Jammen til alle, det er da et frit land vi lever i, heldigvis, og min gode Peatfreak det var ikke for at genere dig, det er da helt ok med mig hvad folk gør, når muligheden er for en god handel.
Men for at jokke lidt mere rundt i spinaten, må du/i da give mig ret i at peatfreak har tjent 2000,00 danske gode kroner ved at bytte sig til 2 danske udgaver af Juul's aft., ganske smart, kunne da godt selv have fundet på det.
Det er godt med moral men dobbelt moral er bedre.
Overordnet var mit første indlæg jo møntet på dem som netop kun køber special aft. med vidersalg/god fortjeneste for øjet. Vi ser det jo den ene gang efter den anden, knap er en aft. på gaden før den udbydes på auctioner, hvor prisen hurtigt stiger til noget der en gang imellem er løgn (den svenske udgave er nu nået op på ca. € 300).
May your God go with you :lol:
Slainteuldall

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 1 month ago #4834 by uldall
Udover en Svensk og Dansk single Cask Release, er der fra samme årgang 1972 også lavet en enkeltfads aft. hælt på flaske i okt. 2004, til Tyskland,Frankrig,Belgien og Italien.
Interessant at Juul's aft. er den med den største abv,nemlig den eneste over 50%, og også den der har givet mest flasker.
Lige nu er også den Tyske udgave til salg sammen med den Svenske på E-Bay, gad vide hvonår resten dukker op?
bud på den svenske lige nu 314 euro.+ lev. ca 20 euro.
Slainte uldall

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 1 month ago #4892 by uldall
Slutbud på E-bay af den Svenske udgave af Ardbeg 1972 ( Svensk pris i uge 10 kr. 1800,00 ).
Solgt på E-bay for ca. €370 + €20 i lev. ialt ca. danske kr. 2900,00.
En god fortjeneste på en uge :lol:
Den tyske udgave er lige nu oppe på €320.
Slainte uldall

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 1 month ago #4911 by uldall
Her lige den helt officielle slutpris på E.bay: Solgt for 406euro ca. kr. 3050,00 + lev. ca. kr.150,00.
Ikke dårligt for sælger :D
Slainteuldall

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 1 month ago #5004 by uldall
Ja som jeg forudsagde for 14 dage siden, er den danske udgave af Ardbeg 1972, Ping nr. 1 fra Juul's nu udbudt til salg på E-Bay.
Sælger er H-HH falster dk, så kan i jo selv gætte hvem det er.
Håber vedkommende må tjene en klatskilling til indkøb af andre spændende produkter ( måske til vidersalg ).
Jeg foretrækker nu at drikke det selv :P i gode venners lag :D
Men sådan er vi jo forskellige, ingen kan forbyde folk at tjene eller sætte penge til :wink:
God Påske til alle på Whiskynyt
Slainte uldall

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 1 month ago #5005 by dmwa
Hvis jeg kender H-HH ret, så bruger han en eventuel fortjeneste til at investere i Glenfiddich produkter - H-HH har jo en af Danmarks / Europas / verdens? største samlinger af Glenfiddich whisky og merchandise - hvilket flere har stiftet bekendtskab med ved vore WWW Falster - og der er man heller ikke tvivl om, at han ikke også drikker det i gode venners lag....

Slainthe

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 1 month ago #5006 by Duffer
Selvom jeg aldrig har budt på Ebay - og formodentlig aldrig kommer til det - tillad mig at knytte følgende kommentar;

Prisen bestemmes af sælger, men med sund fornuft kommer man langt...
Jeg har set flasker blive udbudt til mere end hvad de kan handles til i butikken - også selvom de stadig findes på hylderne...
Jeg ved ikke om det er fordi det er mere "romantisk" at handle på Ebay eller det er fordi man kender andre muligheder.
Det er muligt man kan lave en god handel og fred være med de som finder det sådan, men det at købe på Ebay med videresalg for øje er nok de færreste der laver en skilling på det.

Og er det så originalt alt hvad der sælges - nej. :evil:
Er der nogen der dagligt bliver snydt på Ebay - ja...

Jeg har det med Ebay som med alt der lige pludselig er "næsten udsolgt" og kun for en "lukket kreds" - so what...?
Der findes meget fremragende whisky på markedet :)

Et godt eksempel LQC - det er efter min mening - opreklameret til det store - men ikke noget særlig. :(
Men alligevel vil folk gå gennem ild og vand for at få en flaske.
Jeg syntes Ebay er godt for nogle - skidt for andre.... :wink:

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

  • redlich
  • Visitor
  • Visitor
19 years 1 month ago #5008 by redlich
Replied by redlich on topic Kommentar: Ardbeg Single Cask Release 1972

...Prisen bestemmes af sælger...

Øhhh... ? jeg vil nu mene at prisen bestemmes af dem der vil byde på varen. :roll:

Er der nogen der dagligt bliver snydt på Ebay - ja...

Hvis man bliver snydt dagligt, så skal man da være godt dum for at blive ved ! :shock:


Jeg er nu glad for ebay, jeg har købt mange flasker som ikke er til at opdrive andre steder, og til langt billigere priser end på andre auktioner og forretninger. Jeg føler mig nu ikke snydt ;)

Falske flasker ? Tjaee det er der da i omløb, men hvis man tænker sig lidt om er det ikke det store problem.

Slainthe
Redlich

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 1 month ago #5010 by bruhns
Det andet man ikke skal undervurdere er forskellen på forskellige landes import af whisky. Således kan en whisky som er almindelig her være utroligt sjælden eller simpelthen slet ikke blive importeret på andre markeder. Så selvom folk på ebay giver mere and hvad du skal betale i Dk kan det stadigvæk være en god forretning for dem.

Mvh.
Jakob/Qualityworld

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 1 month ago #5011 by Duffer

...Prisen bestemmes af sælger...

Øhhh... ? jeg vil nu mene at prisen bestemmes af dem der vil byde på varen. :roll:


Her tænker jeg på at mindsteprisen i mange tilfælde er sat "kunstigt" for høj :?

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 1 month ago #5012 by Duffer

Hvis man bliver snydt dagligt, så skal man da være godt dum for at blive ved ! :shock:


Ja, nu er det ikke nødvendigvis de samme der bliver snydt :roll:

Har en bekendt (ikke whiskyentusiast) der aldrig fik varen leveret - sagen kørte via Interpol og gerningsmand er aldrig blevet fundet :(

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 1 month ago #5013 by Duffer

Så selvom folk på ebay giver mere and hvad du skal betale i Dk kan det stadigvæk være en god forretning for dem.

Mvh.
Jakob/Qualityworld


Ja, enig heri.
Jeg har ingen problemer med at folk handler på Ebay og de der mener de har gjort en god handel - fint med mig. :wink:
Det er bare ikke noget for mig.... :)

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.382 seconds