Whiskyentusiaster kårer de bedste whiskyer i Danmark

More
10 years 6 months ago - 10 years 6 months ago #29402 by Duffer

Nikka from the Barrel står til 329,- ved Juul's
Jeg går ud fra det er den pris der bruges i konkurrencen

Jeg tror også Nikka Yoichi er en del dyrere end 250,- men det er ikke helt klart for mig hvad det er for en aftapning der har været med i konkurrencen
Der findes Yoichi i alle prisklasser, men det kunne være deres NAS til 585,-

Ja - den er nok dyrere herhjemme. Så den bare på tilbud, så derfor denne pris...
Nikka from the Barrel har jeg tidligere set til 199,95 DKK - udmærket dram - bedre end Yoichis standard imo.
Det er nok NAS udgaven der har været med her...


"A fool and his money are soon parted"
Attachments:
Last edit: 10 years 6 months ago by Duffer.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 6 months ago #29403 by Macdeffe
Det ligner nu en grænsehandel..

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 6 months ago #29404 by Duffer

Det ligner nu en grænsehandel..

Det er din yndlings forhandler... :-)

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 6 months ago - 10 years 6 months ago #29406 by JEJ
Bedst til prisen er regnet ud fra hvad den sælges til. De 21 som smagte dem blindt, skulle angive hvad en flaske 70 cl. burde koste efter deres mening. Det gennemsnit for Kompax box gav de 379 og den vurderede pris til 626, hvilket var den største %-vise afvigelse - altså ingen forhold til point (man kan jo også sige, at hvis den vurderes lavt, vil man jo heller ikke give noget for flasken.

Ja angående Nikka from the barrel så er prisen 329 kr. hos Juuls. Yoichi koster 995 kr., men det er jo hele tiden den vurderede pris i forhold til den faktiske pris som afgøre hvad der er det bedste køb.

Jeg tænkte nu på, at smagsdommerne havde været lidt tilbageholdende med karakter - brugte i øvrigt din angives af karakterskala:

På 91+: Top kvalitet
88-90: Super Whisky
85-87: God Whisky
80-84: En fornuftig whisky, her bør en ”12 års Skotsk whisky” ligge

Som du kan se kom kun 6 flasker i næsthøjeste kategori og inden i den højeste.

Hilsen
Jens-Erik
Last edit: 10 years 6 months ago by JEJ.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 6 months ago #29407 by Macdeffe
Det er rigtigt svært at score højt med gennemsnitskarakterer, de har det med at udjævne sig. Det gælder også den anden vej

Jeg tænkte nu på, at smagsdommerne havde været lidt tilbageholdende med karakter


hehe, de fleste gennemsnits karakterer liger 3-4 point over det jeg vil give,. Men jeg er nok lidt mere fedtet end gennemsnittet :-)

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 6 months ago #29415 by JEJ
Så fik jeg lavet lidt info på en hjemmeside: www.danishwhiskyaward.dk/ så weekendens dommere kan huske hvad de smagte - såfremt de havde glemt det. Alle 35 flasker blev testet flittigt lørdag aften efter offentliggørelsen af resultatet.

Hilsen
Jens-Erik

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 5 months ago #29516 by MacNiels
Stauning er blevet bedømt i whisky bible 2014

På Rom og Whisky festivallen i Frederiks, havde Stauning et par flasker med og fik smagt de to herunder + en rye hvis jeg husker helt forkert:

Jim har givet dem følgende point:
Stauning single malt whisky – Peated 2nd Edition: 94,5 point (Liquid Gold Award)
Stauning single malt whisky – Peated - Pedro Ximenez cask finish: 85 point

Jeg er så ikke enig med Jim, PX'en var helt klart langt bedre end 2nd edition er min mening. Point mæssig vil jeg lade det være op til Jim at give dem. Synes måske det er en smule over hvad det er.

De kunne samtidig også give en forklaring på hvorfor de ikke var med i kåringen af bedste whisky i DK og den lyder meget fornuftigt. De har helt klart en forventning om at stille op næste år.

Hvis ikke du har fået købt bogen så kan du finde de resterende ratings på de Stauning aftapninger der nåede med i bogen:
ekstrabladet.dk/vin/vinnyheder/article2140903.ece

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 5 months ago - 10 years 5 months ago #29517 by Duffer
Citat: "Den anerkendte whiskyekspert"
Det kommer vist an på hvem man spørger...
:lol:

"A fool and his money are soon parted"
Last edit: 10 years 5 months ago by Duffer.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 5 months ago #29519 by Macdeffe
Jeg smagte rye finish (75p) en 3yo single malt der ikke havde nogen offnotes men bare var for ung. Jeg kunne bedre lide Young Rye. Det er den bedste rye jeg har smagt fra Stauning. Den var faktisk ok af en ca 1.5 års. Ca. 79p fra mig

Jim Murrays karakterer er uden gold i virkeligheden og jeg syntes det er synd for Stauning at deres whisky bedømmes så markant forkert

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 5 months ago - 10 years 5 months ago #29520 by Duffer

Jim Murrays karakterer er uden gold i virkeligheden og jeg syntes det er synd for Stauning at deres whisky bedømmes så markant forkert

Det tror jeg så ikke Stauning er kede af - tværtimod. Der sidder hundredevis af JM fans som køber ind efter hans bibel og hvor får man en bedre (gratis?) reklame?.

"A fool and his money are soon parted"
Last edit: 10 years 5 months ago by Duffer.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 5 months ago - 10 years 5 months ago #29521 by Duffer
Flyttet til anden tråd

"A fool and his money are soon parted"
Last edit: 10 years 5 months ago by Duffer.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.210 seconds