Glen Moray 8 års tilbud

More
19 years 2 months ago #4444 by dmwa
Replied by dmwa on topic Glen Moray 8 års tilbud
Så vidt jeg kan læse på etiketten, står der 8 år - og så er der jo ingen tvivl om, at den mindst er 8 år - den du henviser er en anden aftapning - selv om man først ser den 8 årige på det lille billede - men når man kommer længere ind, er det "classic" én

I øvrigt også tankevækkende, at Glen Moray koster GBP 21.00 (ca DKK 225,00) - når den kan købes i FAKTA for DKK 149,95

Jeg erindrer Towle på et tidspunkt startede en diskussion om butikkernes avance - her kan vi vel tale om anti-avance, hvis vi skal sammenholde salgspriser på destillerierne og i butikker i Danmark :lol:

Slainthe

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4447 by karlejnar
Replied by karlejnar on topic Glen Moray 8 års tilbud

I øvrigt også tankevækkende, at Glen Moray koster GBP 21.00 (ca DKK 225,00) - når den kan købes i FAKTA for DKK 149,95

Mon ikke det skyldes den lavere danske afgift. Coop køber jo nok ind i kassevis, så formodentlig importerer de "under bond", så de slipper for UK-afgiften.

De forhandler sig måske til en god rabat, da de nok sælger mere end en destilleributik. Ofte er destillerierne det dyreste sted at købe :shock:
Gav £60 for en Balvenie Islay Cask på Glenfiddich, fandt først bagefter ud af, at prisen var lavere i butikkerne :(

Men tilbage til Glen Moray - der står '8' både på flasken og røret, så det må være den nye aftapning. Det ligner da også en serie med samme stil i etiketter og rør.

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4454 by Duffer
Replied by Duffer on topic Glen Moray 8 års tilbud
Den Glen Moray - Chardonnay - man kunne købe i en Coop forretning syd for grænsen til 99,95 kr i efteråret 2004,
mener jeg på et tidspunkt blev solgt herhjemme for omkring 250-275 hos K&S.
Det er meget billigt når Fakta sælger dem til 125, 150 og 249.
Ingen kan matche de priser, så enten tjener de ikke noget - eller også får de en kraftig mængderabat.
Måske begge dele.... :?

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4478 by dmwa
Replied by dmwa on topic Glen Moray 8 års tilbud

Citat:

I øvrigt også tankevækkende, at Glen Moray koster GBP 21.00 (ca DKK 225,00) - når den kan købes i FAKTA for DKK 149,95


Mon ikke det skyldes den lavere danske afgift. Coop køber jo nok ind i kassevis, så formodentlig importerer de "under bond", så de slipper for UK-afgiften.


Jamen vi kan jo bare regne baglæns....

Pris i Danmark incl. moms DKK 125,00 = DKK 100,00 ex moms - spiritusafgift i Danmark er DKK 150,00/liter 100% alkohol = DKK 42,00 for 40% / 70 cl - altså salgspris excl. moms og afgifter DKK 58,00

Sprititus afgiften i UK er (så vidt jeg lige husker i hovedet) GBP 5.70 pr flaske = ca DKK 62,00 + DKK 58,00 = DKK 120,00 + moms 17,5 % = DKK 21,00 = DKK 141,00 - så jeg mener fortsat, at der er MEGET langt op til DKK 225 (GBP 21.00) som den koster på destilleriet.

Men at sælge en flaske whisky for DKK 58,00 (excl. afgifter og moms) efterlader jo ikke meget til avance og transport / distribution i Danmark, det er måske derfor en kassedame ikke er højt lønnet.... :lol:

Slainthe

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 1 month ago #5073 by Duffer
Replied by Duffer on topic Glen Moray 8 års tilbud
Calle sælger fra i dag Glen Moray - NAS - Chardonnay - 0.7 Liter - den gamle udgave til 115,- dkk.

"A fool and his money are soon parted"
Attachments:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 1 month ago #5074 by karlejnar
Replied by karlejnar on topic Glen Moray 8 års tilbud
Det samme som den nye 8års uden vinfinish sælges til i Fakta

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 1 month ago #5089 by Duffer
Replied by Duffer on topic Glen Moray 8 års tilbud
Fandt lige en gammel Chardonnay NAS på hylden i Tyskland til 100 kr.
Den smager jo udmærket - til prisen :)

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 11 months ago #12082 by Duffer
Replied by Duffer on topic Glen Moray 8 års tilbud
Fra Pinsedag den 27.5.2007 - til lørdag den 2.6.2007.
Glen Moray 8-års Speyside - lagret på Chardonnay fade.
Kr. 105 i Fakta (spar 25 kr.)

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.162 seconds