Glen Moray 8 års tilbud

More
19 years 7 months ago #1812 by Duffer
Frem til den 24.10, sælger SK Discount i Tyskland den kendte "Chardonnay" hvidvinsudgave til 99.95 DKK. (0.7 liter)

Den er særdeles velegnet for uindviede - herunder kvinder eller som apeterif.

"A fool and his money are soon parted"
Attachments:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 7 months ago #1813 by Towle
Replied by Towle on topic Glen Moray 8 års tilbud
MacAll skrev:

Frem til den 24.10, sælger SK Discount i Tyskland den kendte "Chardonnay" hvidvinsudgave til 99.95 DKK. (0.7 liter)

Så sent som idag checkede jeg Faktas hylder. Den uden aldersangivelse koster 124,95, den 12 års 149,95 og den 16 års 249,95.

Fakta's importfirma skrev til mig for nyligt, at de snart kommer med en kampagne for den 16 års. Hvornår og til hvilken pris vides ikke. For det kan vel ikke være 249 de kalder for en kampagne?

Sprutten befinder sig bag kasseapparatet og jeg har ikke været nysgerrig nok til at bede om at få lov til at studere flaskerne nærmere, men jeg går ud fra at den du skriver om, er den til 124,95. Hvorfra ved du at den er 8 år?

Venlig hilsen
Kurt

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 7 months ago #1816 by Duffer
Replied by Duffer on topic Glen Moray 8 års tilbud
Towle,

Hvorfra ved du at den er 8 år?


Jeg har det fra reklamen på nettet.

www.coop.de/skd/start/index.html

Ved et nærmere studie i diverse opslagsværker og min egen personlige flaske, kan jeg se at det er en "no age statement" whisky.

Fakta har også at 16-års versionen til 249,95 her i området. Det er en midlertidig vare, som nok vil forsvinde når sidste flaske er solgt.
Jeg tror ikke du skal regne med at prisen dykker yderligere.
Den koster omkring 33 € i Tyskland, hvilket er meget tæt på 245 DKK

Bemærk i øvrigt den flotte flaske og røret....

"A fool and his money are soon parted"
Attachments:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 7 months ago #1817 by Towle
Replied by Towle on topic Glen Moray 8 års tilbud
MacAll skrev:

Fakta har også at 16-års versionen til 249,95 her i området. Det er en midlertidig vare, som nok vil forsvinde når sidste flaske er solgt.
Jeg tror ikke du skal regne med at prisen dykker yderligere.
Den koster omkring 33 € i Tyskland, hvilket er meget tæt på 245 DKK

Hmmm, Dansk Vinimport (Faktas eget selskab) skrev til mig den 3. september:

Glen Moray whisky føres i en 8 års udgave, en 12 udgave og Fakta lancerer indenfor nærmeste fremtid en særlig kampagne med en 16 års udgave.

Hvad skal vi tro?

Venlig hilsen
Kurt

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 7 months ago #1827 by Duffer
Replied by Duffer on topic Glen Moray 8 års tilbud
Towle,

Hvad skal vi tro?


Jeg tror rent faktisk at 249,- kr er en kampagnepris, når den har samme pris i Tyskland.
Havde den kørt gennem "de normale kanaler" tror jeg prisen havde landet minimum 100 kroner højere. Det har jeg naturligvis ingen belæg for at sige, men til sammenligning er det ikke uhørt , at der er en prisforskel på 100 - 200 kr på en whisky af samme "type" syd for grænsen.

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 7 months ago #1835 by dmwa
Replied by dmwa on topic Glen Moray 8 års tilbud
Kunne ikke dy ´ mig - så henvendte mig til SKY - og fik dette svar:

Hej,
tak for deres henvendelse til os!
Ja, det er rigtig! Den "Glen Moray" er en whisky uden aldersangivelse. Der er sket en trykfejl i vores avis!
Vi saelger ogsa "Glen Moray 12 years og naesten 100 andre slags Single Malt Whisky, Bourbon, Islay malt og meget mere fra Ardbeg til Strathisla 12 . I er velkommen til en besög i vores butik i Süderlügum

med venlig hilsen
SKY Süderlügum
Bernd Westphal

Så skulle alle misforståelser hvis være sat på plads!

Slainthe

DANSK Maltwhisky Akademi

Flemming Gerhardt-Pedersen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 7 months ago #1836 by Duffer
Replied by Duffer on topic Glen Moray 8 års tilbud
MacAll, skrev

Ved et nærmere studie i diverse opslagsværker og min egen personlige flaske, kan jeg se at det er en "no age statement" whisky.


dmwa, skrev

Så skulle alle misforståelser hvis være sat på plads!


Måske en trykfejl - måske uvidenhed - men lur mig om den ikke er 6-8 år gammel...

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 7 months ago #1838 by dmwa
Replied by dmwa on topic Glen Moray 8 års tilbud

Måske en trykfejl - måske uvidenhed - men lur mig om den ikke er 6-8 år gammel...


Vi kan vel hurtigt blive enige om, at den må være mellem 3 og 12 år gammel - min. 3 - for ellers er det jo ikke whisky - og max 12 - for så ville de vel sælge den som sådan.

Benromach ´s nye Traditional og Ardbegs Very Young viser jo med al tydelighed, at man godt kan lave en "modnet" 6 års whisky - så vi ligger jo nok deromkring. Om der på toldpapirerne til Sky tilfældigvis skulle have stået 8 år - og at det er der "fejlen" kommer ind, kan man jo kun gisne om - eller om det skyldes en "tanketorsk" fra en medarbejder.....

Så jeg vil tilslutte mig MacAll - vi ligger nok omkring 6-8 års alderen på denne i øvrigt udmærkede single malt - til prisen

Slainthe

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming Gerhardt-Pedersen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 7 months ago #1840 by arvele
Replied by arvele on topic Glen Moray 8 års tilbud
Glen Moray Classic (n/a) er 6-10 år gammel i følge Glen Moray selv.

Var der nylig i forbindelse med høstfestivalen i Dufftown/Speyside.

Kan anbefale turen på Glen Moray, ekstremt detaljer til å være standardtur.

Arve M Lervik
Norsk MaltWhisky Lag
www.nmwl.no

> Quidquid latine dictum sit altum viditur <

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 7 months ago #1843 by Towle
Replied by Towle on topic Glen Moray 8 års tilbud
Nu vil jeg altså vide det: er det den 12 års, eller den uden aldersangivelse der er lagret på Chardonnay-fade? jeg gætter på at det er 12'eren, men hvad er den aldersløse for en fætter? Shoppen på Glen Maorays hjemmeside er under opdatering og vil ikke være tilgængelig i de nærmeste dage.

Er der nogen der har et billede af den uden alder - gerne et "gruppebillede" med flaske og evt. æske/rør? Jeg er ved at lave en skåret-ud-i-pap-indkøbsseddel til en bekendt i grænselandet.

Og ja: Jeg har også tænkt mig at købe Finlaggan. Hvilke versioner findes den i?

Er der nogen der har - eller kan hevise til nettet - smagsnoter til disse billige whiskies?

Venlig hilsen
Kurt

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 7 months ago #1844 by Lading
Replied by Lading on topic Glen Moray 8 års tilbud
Classic = ex-Chardonnay
12 års = ex-Chenin Blanc
16 års = ex-Chenin Blanc

Lading

> Lading <

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 7 months ago #1846 by arvele
Replied by arvele on topic Glen Moray 8 års tilbud
Glen Moray har nå sluttet med disse wine-finishes. Alle de nyeste flaskene fra destillerier er ex-bourbon og ex-whisky (Glen Morays betegnelse for et fat som har blitt brukt til skotsk whisky tidligere, skiller ikke mellom bouron og sherry på dette stadiet) casks.

Arve M Lervik
Norsk MaltWhisky Lag
www.nmwl.no

> Quidquid latine dictum sit altum viditur <

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 7 months ago #1895 by karlejnar
Replied by karlejnar on topic Glen Moray 8 års tilbud
Fik en 'classic' i fødselsgave fra min svigersøn, som jeg er ved at få indviet i maltwhiskyens glæder.

Han har købt en til sig selv, og efter at have smagt på den, kom han med flere penge, og bad mig om at bytte min til den 16-års. Han synes ikke han kunne være bekendt, at give mig den, når den ikke var så god.

Vi smagte så på hans flaske i aftes, og indrømmet, den er ikke noget særligt. Men prisen taget i betragtning, er den vel udmærket som aperitif eller som begynder-whisky.

Problemet i hans tilfælde, er at jeg har kick-startet ham med en Bruichladdich 10års, og efterfølgende har han fået smag for Ardbeg TEN, samt nogle af mine Springbank/Longrow.

Så jeg vil da være en god svigerfar, og bytte til den 16-års, hvis de har flere tilbage.

Sláinte
Karl Ejnar

PS: MacAll - dit billede viser en af de flotte blikæsker, men det er vel ikke sådan én, der er med. Mener den nu bare sælges med alm. pap-rør.

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 7 months ago #1901 by karlejnar
Replied by karlejnar on topic Glen Moray 8 års tilbud
Har byttet den nu - de har stadig tilbud på dén og den 12års her i Fakta i Arden.

12års 149,-
16års 249,-

Der står ikke noget på flasken om den er finished i hvidvinsfad. Er det mon en ny serie, der er kommet?

Og mht embalage, er det "midt imellem". Den er i et blikrør med en masse skotske soldater i uniformer.

Slàinte
Karl Ejnar

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 7 months ago #1902 by Wallace
Replied by Wallace on topic Glen Moray 8 års tilbud
Hej Karl Ejnar

Lad os høre, hvad du synes om denne nye aftapning, når du har haft tid til at smage den.

Slainte
Bjarne

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 7 months ago #1903 by Duffer
Replied by Duffer on topic Glen Moray 8 års tilbud
karlejnar, skrev

Har byttet den nu



Jeg kunne da godt tænke mig at vide hvad du syntes om den 16-års Chenin.
Umiddelbart lyder det som om den passer til min smag, mens Michael Jackson giver kun 76 point.

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 7 months ago #1921 by Duffer
Replied by Duffer on topic Glen Moray 8 års tilbud
karlejnar, skrev

Og mht embalage, er det "midt imellem". Den er i et blikrør med en masse skotske soldater i uniformer.


Den er i Faktas tilbudsavis i den kommende uge

Bemærk prisen på 12-års udgaven. Den havde "en større dansk whisky-vinforhandler" på hylderne til 299.- for et par år siden.

"A fool and his money are soon parted"
Attachments:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 7 months ago #1933 by karlejnar
Replied by karlejnar on topic Glen Moray 8 års tilbud
Hej MacAll
Det ser ud til at 'Classic' er skiftet ud til en 8års, men til samme pris. Mon det er fra den nye serie, arvele skrev om? Måske er de alle 3 nye, og ikke længere hvidvins-"finished". Som tidligere bemærket, står der ingen steder på min noget om afslutning på vinfad.

Det er i øvrigt lidt fantasiløst, blot at bruge samme beskrivelse under 12 og 16 års udgaven.

Med hensyn til at smage den, så vender jeg tilbage, når jeg får hevet proppen af. Har lige nogle andre "slanter" der skal udryddes, før jeg åbner flere. Men efter at have studeret teksten og billederne af etiketterne er jeg sikker på at det ikke den samme som i MJ's bog.

Jim Murray har to forskellige 12 års og 16 års i sin 'bible 2004'
12 års får 91, 12 års Chenin Blanc får 87 point.
16 års får 79, Chenin Blanc udgaven får 85 point.
Bemærk det store fald i point fra 12 års til 16 års uden vinafslutning.
Han mener 16 års udgaven er lidt anonym og kunne komme fra et hvilket som helst Speyside destilleri. Den er dog 43% til forskel fra de andre på 40%, så måske er det en anden udgave.
Han er straks meget mere rosende overfor den 12 års, så måske skulle man springe med de 149,- og så lave en 'head-to-head' sammenligning.

Slàinte
Karl Ejnar
PS: Her i vores Fakta har de stadig 'classic' og de to nye 12 og 16års, men det kan jo være den 8 års er på vej ind.

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 7 months ago #1940 by Duffer
Replied by Duffer on topic Glen Moray 8 års tilbud
karlejnar, skrev

Måske er de alle 3 nye, og ikke længere hvidvins-"finished".


Ja det tror jeg også - jeg vil besøge min lokale Fakta og undersøge sagen.

Det er i øvrigt lidt fantasiløst, blot at bruge samme beskrivelse under 12 og 16 års udgaven.


Ja, det er så en af ulemperne ved at handle i et supermarked - man skal ikke forvente at de ved hvad de handler med - til gengæld er prisen helt i bund. Jeg mener Coop har eneforhandling i Danmark - ret mig hvis det ikke passer.

12 års får 91


Så må det være den man kan få nu til 150 kroner. Det lyder som et rigtig godt køb til prisen....

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 7 months ago #1941 by dmwa
Replied by dmwa on topic Glen Moray 8 års tilbud

Jeg mener Coop har eneforhandling i Danmark - ret mig hvis det ikke passer.


Vintappergaarden i Danmark er agenturholder for Glenmorangie - og burde vel så også være det for Ardbeg og Glen Moray??? I kan besøge deres hjemmeside på www.vintappergaarden.dk - den skal dog nok ikke forvente at vinde i nogen konkurrence.....

Hvis COOP kan sælge Glen Moray Chardonnay til DKK 124,95 og den 12 års til DKK 150,00 - så er der vel heller ikke en vinhandler med respekt for sig selv, der vil tage den ind på hylderne - den pris kan de ikke konkurrere med - bare fragten af 6 flasker til den lokale vinhandler vil jo "spise" hans fortjeneste, hvis han skal sælge til den pris.....

Jeg har vist skrevet det før - Glen Moray er en udmærket dram til prisen - man kan med stor fordel bruge den som en aperitif, og så tage de mere karakterfaste sidst på dagen. Dansk Maltwhisky Akademi anvender ofte Glen Moray på smagninger, for netop at sætte fokus på, at whisky kan sælges i billigt i dette land - og at man altså også kan få en god whisky (single malt / original aftappet) til fornuftige priser.

At Glen Moray Chardonnay så får minimumpoint efter vi har været på Islay whiskyen - det kan jo nok heller ikke komme bag på nogen

Slainthe

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming Gerhardt-Pedersen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 7 months ago #1942 by hw2111
Replied by hw2111 on topic Glen Moray 8 års tilbud
Jeg har smagt begge de yngste, og kan kun anbefale 12-års modellen. Den anden smager ret underligt, og jeg tror aldrig jeg ville kunne udrydde en hel flaske. Mit råd: køb modellen til 149,- Det er en god all-round whisky, som godt kan anvendes som en drikke-whisky...

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 7 months ago #1943 by Duffer
Replied by Duffer on topic Glen Moray 8 års tilbud
dmwa, skrev

Glen Moray er en udmærket dram til prisen - man kan med stor fordel bruge den som en aperitif, og så tage de mere karakterfaste sidst på dagen


Netop. De var vist også noget lignende jeg skrev, da jeg oprettede indlægget.

dmwa, skrev

At Glen Moray Chardonnay så får minimumpoint efter vi har været på Islay whiskyen - det kan jo nok heller ikke komme bag på nogen


Som nævnt - det er ikke nogen prisvinder, men personligt foretrækker jeg Speyside fremfor Islay, som én af de få herinde.
Jeg mener ikke man kan sætte lighedstegn mellem Islay og god smag/kvalitet - det er jo smag og behag.
For nogen er det eventyrland - for andre en tur i petroleumstønden

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 7 months ago #1946 by Duffer
Replied by Duffer on topic Glen Moray 8 års tilbud
hw2111, skrev

Mit råd: køb modellen til 149,- Det er en god all-round whisky, som godt kan anvendes som en drikke-whisky...


Godt "min" Fakta har søndagsåbent...!!!! Jeg er på vej :shock:

"A fool and his money are soon parted"
Attachments:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 3 months ago #3785 by Duffer
Replied by Duffer on topic Glen Moray 8 års tilbud
Det er åbenbart ikke kun indholdet i flasken der har værdi.
Jeg fandt denne (tomme) emballage på ebay...

cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 27883&rd=1

Den er sandsynligvis original... :P

Indtil videre på lidt over 82 kroner + forsendelse

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 3 months ago #3786 by karlejnar
Replied by karlejnar on topic Glen Moray 8 års tilbud
Apropos tidligere diskusion, så har "vores" Fakta stadig Chardonnay-udgaven på hylden.
Intet tegn på, at den nye uden vin-finish kommer.
Den nye 12-års udgave har til gengæld ikke været på hylden længe.
Den nye 16-års har de stadig til "kampagne-prisen" 249,-

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 3 months ago #3790 by Duffer
Replied by Duffer on topic Glen Moray 8 års tilbud
Jeg tror Coop har købt et stort lager for, de sælger også "den gamle" Macallan 10 og 12 års, selvom den er blevet afløst af Fine Oak serien.

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 3 months ago #3792 by JimTaggart
Replied by JimTaggart on topic Glen Moray 8 års tilbud
Jeg må sige, jeg synes den nye Glen Moray 8års er en skuffelse sammenlignet med den gamle uden aldersangivelse. I den gamle var der en vis slagkraft og uimponerethed, hvilket jeg leder forgæves efter i den nye, pauvre udgave. Næste gang vælger jeg den 5årige Muirheads, der står på hylden lige ved siden af.

Venlig hilsen
Lars Knudsen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 3 months ago #3793 by Duffer
Replied by Duffer on topic Glen Moray 8 års tilbud
Jeg har både den "gamle" uden alderangivelse og 12-års modellen.
De smager begge udmærket.
Glen Moray lancerede i december sidste år en 30-års udgave - dog begrænset til 6000 flasker.
Så den kommer nok ikke på hylderne i Fakta, hvor Muirheads er den mest sælgende.

www.glenmoray.com/news-item.php?id=20

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4441 by karlejnar
Replied by karlejnar on topic Glen Moray 8 års tilbud
Så har vores Fakta her i Arden fået skiftet hele sortimentet.
Så nu har de de nye 8, 12 og 16 års til 125,-; 150,- og 250,-

Der er jo lidt divergerende meninger her i forummet, så måske skulle man købe både 8 og 12 års udgaverne, og så lave en vertikalsmagning med den 16 års, der er i skabet :D

Måske skulle jeg overtale min svigersøn til at købe den ene af dem, så kan vi jo dele udgiften og fornøjelsen :P

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)
Attachments:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4442 by Duffer
Replied by Duffer on topic Glen Moray 8 års tilbud
Ja, så kan man forsætte diskussionen om det er en 8-års.
Den kaldes Glen Moray Classic på hjemmesiden www.glenmoray.com/tasting-notes/ ... lassic.php
Den er formentlig 6-8 år gammel.
En god whisky til prisen.
12-års udgaven har jeg også - også en god whisky til prisen... :)

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.355 seconds