Hilsen fra Craigellachie

More
18 years 3 months ago #7673 by MrP
Replied by MrP on topic Hilsen fra Craigellachie

Vi i Norge har gleden (?) av få importere kun 1 liter tollfritt.


I Danmark må vi også kun indføre 1 liter toldfrit. De ca. 10 liter, der må indføres til eget forbrug, gælder kun, hvis der er betalt afgifter i et andet EU-land. Det er altså ikke tilladt at indføre mere end 1 liter spiritus fra et toldfrit område i EU som f.eks. Livigno i Norditalien - det har jeg desværre selv erfaret :cry:

mvh Poul

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 3 months ago #7677 by abandholm
Replied by abandholm on topic Hilsen fra Craigellachie
Jeg har også lyst til at rose denne fremragende tur. Tak til Martin og hotellet, og til jer andre, for som Martin så rigtigt skriver: I var herligt selskab!

Jeg har lagt mine fotos til offentlig beskuelse på min hjemmeside: tinyurl.com/afycl

Jeg har gang i et "foto-udvekslings-projekt" for turens deltagere - send mig en mail hvis du vil være med (skriv til slante-fotos(snabel-a)d7.dk)

mange hilsner
Anders
Attachments:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 3 months ago #7679 by Duffer
Replied by Duffer on topic Hilsen fra Craigellachie

Men prøv lige at check den her dom

Jamen det var jo dengang der var en fast grænse på 1 ½l spiritus, og først efter 24 timer udenlands.
Siden 2004 har der været en formodningsgrænse på de 10l.
Så jo - til eget forbrug kan godt være mere hvis man kan overbevise de flinke toldere om, at det netop kun er til eget forbrug.


:D - Det var ikke meningen at dommen skulle sammenlignes med "grænsen" på de 10 liter, men mere om kvantiteten af det indsmuglede, som de to herrer åbenbart har gjort sig skyldig i. :oops:

Jeg har tidligere læst om en svensker der smuglede 5-600 flasker i en BMW personbil - og blev stoppet... :?

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 1 month ago #7892 by arvele
Replied by arvele on topic Hilsen fra Craigellachie
Mens vi stakkels nordmenn fortsatt kun fritt får ta med 1 liter spiritus (vi kan ta med 4 liter til om vi betaler 260 NOK per liter).

Om ikke annet så hjelper det på skapplassen at vi ikke kan kjøpe så meget når vi er i Skottland.

Arve M Lervik
Norsk MaltWhisky Lag
www.nmwl.no

> Quidquid latine dictum sit altum viditur <

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.239 seconds