Cambeltown smagning

More
16 years 2 months ago #14545 by Springbank21
Der er blevet snakket en del og peter har endda spurgt til hvornår det kunne være....Så skulle vi ikke alle, dem der er interesseret, bakke op og lave en ordentlig smagning, en der virkelig sparker os helt derop hvor de opfandt gåsehuden....

Jeg stiller gerne op med min adelphi dist. 1969, 35 års og hvad jeg ellers kan grave frem i gemmerne som bjarne så fint udtrykte det....

Lad os finde en dato og et sted at være.....

mvh

Springbank21

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 2 months ago #14546 by Peteys
Replied by Peteys on topic Cambeltown smagning
Jeg vil da godt lægge hus til igen, Jeg mener vi så skal prøve at starte fra "scratch" og ikke kigge på hvad vi før har snakket om (sidste sommer)

Lad os starte med at finde en dato så vi kan komme igang med tilmeldingerne.
Bigmac, hvornår har dig og din Kilkerran tid (omkring Maj måned)?
(vi skal jo ha alle destillerierne med hvis vi skal kunne kalde det en Campletown smagning)

Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 2 months ago #14547 by Duffer
Replied by Duffer on topic Cambeltown smagning

Så skulle vi ikke alle, dem der er interesseret, bakke op og lave en ordentlig smagning, en der virkelig sparker os helt derop hvor de opfandt gåsehuden....

Med fare for at lyde "krukket" - syntes jeg problemet sidst var manglende beslutsomhed og en indmelding med knap så interessant whisky (læs: let tilgængelige OB'er som stadig er på markedet og Society flasker som de fleste selv har - eller har haft i skabet)
Bjarnes "samling" er i absolut særklasse og han kan fiske hans ringste flaske ud af skabet og stadig overgå det som blev meldt ind sidst...

Jeg mener vi så skal prøve at starte fra "scratch" og ikke kigge på hvad vi før har snakket om (sidste sommer)

Netop - der skal efter min mening være noget at køre efter - og der bør skelnes mellem en hyggelig eftermiddag og en seriøs smagning. Hyggelige eftermiddage er fint - men for de som skal køre over 300 km, skal der ligesom være lidt kød på IMHO.

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 2 months ago #14548 by BigMac
Replied by BigMac on topic Cambeltown smagning

Jeg vil da godt lægge hus til igen, Jeg mener vi så skal prøve at starte fra "scratch" og ikke kigge på hvad vi før har snakket om (sidste sommer)

Lad os starte med at finde en dato så vi kan komme igang med tilmeldingerne.
Bigmac, hvornår har dig og din Kilkerran tid (omkring Maj måned)?
(vi skal jo ha alle destillerierne med hvis vi skal kunne kalde det en Campletown smagning)

Peter


Jeg (og min Kilkerran) har umiddelbart ikke nogen planer (en lørdag) i maj måned :lol:
Flaske nr. 2 regner jeg stadig med bliver en sherrycask'ed Cad. 14yo 1991/09.06 53,9%... eller en 16yo rumwood, hvis ikke andre byder ind med sådan en...

Mvh
Claus

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 2 months ago #14549 by BigMac
Replied by BigMac on topic Cambeltown smagning

Jeg vil da godt lægge hus til igen, Jeg mener vi så skal prøve at starte fra "scratch" og ikke kigge på hvad vi før har snakket om (sidste sommer)

Lad os starte med at finde en dato så vi kan komme igang med tilmeldingerne.
Bigmac, hvornår har dig og din Kilkerran tid (omkring Maj måned)?
(vi skal jo ha alle destillerierne med hvis vi skal kunne kalde det en Campletown smagning)

Peter


Jeg (og min Kilkerran) har umiddelbart ikke nogen planer (en lørdag) i maj måned :lol:
Flaske nr. 2 regner jeg stadig med bliver en sherrycask'ed Cad. Springbank14yo 1991/09.06 53,9%... eller en 16yo rumwood, hvis ikke andre byder ind med sådan en...

Mvh
Claus

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 2 months ago #14550 by Peteys
Replied by Peteys on topic Cambeltown smagning
Da jeg sagde "starte fra scratch" mente jeg ikke at det nødvendigvis skulle være andre flasker, men bare en ny runde med hvad folk nu havde lyst til at byde ind med.
Hvis det er dyre og sjældne flasker vi skal gå efter så kan jeg ikke være med....
Hvis det er div. Campeltown whiskyer (hvoraf jeg ikke har smagt så mange) så er jeg selvfølgelig klar.

Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 2 months ago #14551 by FrankJensen1
Replied by FrankJensen1 on topic Cambeltown smagning
Nu har jeg godt nok ikke nogen flasker derfra, og det er ikke noget jeg har smagt meget af, så det kunne da være interessant, og gad vide om jeg ikke kan finde et eller andet spændende... selvom GL er et uland på mange områder, så gælder det ikke udvalget af whisky, den lokale pusher har et pænt udvalg :)

Og det kunne da være hyggeligt at 'hænge ud med gutterne/nørderne:)' igen, og jeg er faktisk på ferie i den periode og er i DK, og har først planlagt hjemrejse 18 maj, så kunne det være før, tager jeg gerne mere end 300 km (nærmere 3200 :) for at komme til smagning hos Peteys :)

/Frank

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 2 months ago #14552 by bdujgp
Replied by bdujgp on topic Cambeltown smagning
Hej med jer og tak for sidst Peter !

Jeg er også med selv om maj er ret travl for (konfirmationer, guldbryllup og så heldigvis en uge i Speyside :-)

Jeg kan den 3., 10. og 31. maj.

Mine bidrag bliver noget i med garanti aldrig har smagt før. Derudover har jeg en 21 års tappet i 80'erne.

Slainte
Jørn - Fredericia

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 2 months ago #14553 by Hering
Replied by Hering on topic Cambeltown smagning

Hvis det er dyre og sjældne flasker vi skal gå efter så kan jeg ikke være med...

Sådan har jeg det også. Jeg synes niveauet har været fint (nogle gange endda højt) ved de mini-smagninger vi har haft hos Peteys. Jeg er endnu ikke så velbevandret i Campbeltown, at jeg ikke kan starte med almindelige aftapninger. Jeg køber gerne en dyr flaske, men det har ikke været konceptet for de seneste smagninger. Der har vi taget hvad der står i skabet, og det har været godt nok. Der er ingen som har løftet et øjenbryn (af den grund :D )

Der skal nok komme en dag, hvor det er de sjældne flasker i mit skab, der skal åbnes - og jeg vil da helst åbne dem for nogen som forstår at sætte pris på dem. Der er sq ikke meget ved at sidde og drikke dem alene!

Hering

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 2 months ago #14554 by MacNiels
Replied by MacNiels on topic Cambeltown smagning
Jeg vil også satse på at jeg måske kan deltage hvis vi når hen i maj måned, måske sidst i måneden.

Jeg spekulere ikke så meget over kvaliteten, men mere om det er noget jeg ikke har smagt før og som ikke står i skabet.
Det skal selvfølgelig også være en smule interessan.

MacNiels

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 2 months ago #14555 by Springbank21
Replied by Springbank21 on topic Cambeltown smagning
Jeg har nu fundet de datoer jeg ikke skal noget og jeg kan d. 16-17 maj og d. 23-24 maj.

Så håber jeg det passer ind i nogle af jer andres.

mvh
Springbank21

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 2 months ago #14556 by Springbank21
Replied by Springbank21 on topic Cambeltown smagning

Da jeg sagde "starte fra scratch" mente jeg ikke at det nødvendigvis skulle være andre flasker, men bare en ny runde med hvad folk nu havde lyst til at byde ind med.
Hvis det er dyre og sjældne flasker vi skal gå efter så kan jeg ikke være med....
Hvis det er div. Campeltown whiskyer (hvoraf jeg ikke har smagt så mange) så er jeg selvfølgelig klar.

Peter


Og Scratch er fint med mig...

Når jeg læser jeres smagninger er de som regel altid gode såå hvis det er scratch...så fint med mig.

mvh

Springbank21 (muums)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 2 months ago #14559 by dklund
Replied by dklund on topic Cambeltown smagning
Jeg kunne også godt tænke mig at byde ind med en Springbank (9år) som har lagt på 3 fade
men jeg ved jo ikke om det går an i en Campeltown smagning når den er flasker op på Islay :?: :D

jeg kan d. 3 - 17 - 24 - 31 maj

mvh
Dennis Lund

Mvh
Dennis Lund

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 2 months ago #14560 by Peteys
Replied by Peteys on topic Cambeltown smagning
Ja allerede nu ser det svært ud hvis alle der har ytret ønske skal kunne på datoen!
Medmindre Niels kan d. 3/5 så er der håb endnu.
Lad os prøve at satse på den dato.

Jeg har lidt af hvert stående jeg gerne vil smage på, men hvad det ender med ved jeg ikke endnu, det tager vi når det kommer.

Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 2 months ago #14562 by Lading
Replied by Lading on topic Cambeltown smagning

Ja allerede nu ser det svært ud hvis alle der har ytret ønske skal kunne på datoen!
Medmindre Niels kan d. 3/5 så er der håb endnu.
Lad os prøve at satse på den dato.

Jeg har lidt af hvert stående jeg gerne vil smage på, men hvad det ender med ved jeg ikke endnu, det tager vi når det kommer.

Peter


Der kan jeg også hvis der skulle være plads....

Lading

> Lading <

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 2 months ago #14563 by BigMac
Replied by BigMac on topic Cambeltown smagning
3/5 er også umiddelbart fin for mig...men der er lidt lang tid til Maj, synes I ikke? :wink:

Alternativt måske engang i April, hvis det ikke vælter folks planer?

Hvad siger I? ...og ikke mindst Peter, som vil lægge hus til...?

Mvh
Claus

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 2 months ago #14565 by Peteys
Replied by Peteys on topic Cambeltown smagning
År hold op, til maj er det kun et års tid siden vi begyndte at snakke om det!

Men april er allerede lettere besat for mig, så hvis jeg allerede nu planlægger en mere weekend, så er der ikke meget tilbage (vil nødigt undvære Limburg, og hvem ved om ikke der dukker en spændende flaske op der!)

Lad os bare holde os til d.3 maj

Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 2 months ago #14566 by bdujgp
Replied by bdujgp on topic Cambeltown smagning
Hej Peter

Jeg er med den 3. maj og bestiller allerede i morgen en flaske sherry cask og en flaske bourbon cask hjem fra Campbeltown.

Det bliver en stor smagning !

NB. Hvad med dig Uldall - Er du med ?
NB II - Jacob, hvad med dig "There is a white boat coming up the River ...."

Slainte
Jørn - Fredericia

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 2 months ago #14567 by BigMac
Replied by BigMac on topic Cambeltown smagning
Lyder som om d. 3/5 er dagen vi så skal satse på :)

Der er hermed sat et stort kryds i kalenderen :D

/claus

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 2 months ago #14569 by uldall
Replied by uldall on topic Cambeltown smagning
Hej! Jørn og i andre
Desværre er til konfirmation denne lørdag netop i Århus.
Men skulle det blive for kedeligt kunne jeg jo lige stikke af 5 min. og proppe næsen ned i Peter's kælder.
Alle andre lørdage i maj er også minus for mig.
God smagning til dem der nu måtte deltage, og ja Jørn G. så glæder jeg mig til at smage dine samples fra Cambeltown, har jo smagt dem tidligere på forskellige stadier, til alle i andre glæd jer :P

Slainte uldall7000

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 2 months ago #14570 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Cambeltown smagning
Jeg kunne godt tænke mig at deltage

3. maj er fint for mig (det er de fleste andre datoer også)

Nu var og er jeg helt renonce i Balvenie, men Campbelltown, der har jeg da lidt at byde ind med

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 2 months ago #14574 by Peteys
Replied by Peteys on topic Cambeltown smagning
Hej Uldall
Konfirmation en lørdag? Plejer det ikke at være på helligdage, eller er der noget jeg har misforstået?

Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 2 months ago #14583 by uldall
Replied by uldall on topic Cambeltown smagning
Jo Jo Peter!
Sådan noget foregår også om lørdagen nu om stunder, de gamle gode dage med at det var Store bededag og om søndagen der var afsat til konfirmationer er forbi.
Det er ikke første gang jeg deltager i en lørdagskonfirmation. Nu læser Fruen ikke disse sider :) Jeg ville nu hellere være i din kælder til Cambeltown smagning,men enkelte dage om året disponerer hun på mine vegne det er "straffen" for at have fri til dyrke hobbyen resten af året når det passer mig. Se det er jo billigt sluppet, hun er en God Kvinde :P

Slainte uldall7000

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 2 months ago #14586 by FrankJensen1
Replied by FrankJensen1 on topic Cambeltown smagning
den 3. maj lyder godt :) Der er et kryds i kalenderen :)

/Frank

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 2 months ago #14594 by Springbank21
Replied by Springbank21 on topic Cambeltown smagning
ØV 3.maj er noget møg for mig.... men ha en super god smagning.

mvh

Springbank21

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 2 months ago #14596 by BH
Replied by BH on topic Cambeltown smagning
Tror desværre ikke jeg kan den 3. maj - men jeg kan da godt sponsorere et par smagsprøver. Har bla. en gammel 100 proof 12 års og en 1974 21års som er åbnet (og som der har været byttet smagsprøver med)

Bare for at i kan smage hvordan lidt ældre whisky fra Springbank kan smage

Bjarne Hagen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 2 months ago #14597 by Peteys
Replied by Peteys on topic Cambeltown smagning
Det vil vi da sige tak for, så må vi jo se om ikke vi kan finde noget at sende den anden vej!

Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 2 months ago #14599 by Hering
Replied by Hering on topic Cambeltown smagning
Jeg må også melde pas på den 3. maj, da jeg er i Stavanger i den uge. Øv - har ellers lige fået en Hart Brothers Springbank op under neglene :twisted:

Hering

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 2 months ago #14600 by BigMac
Replied by BigMac on topic Cambeltown smagning

Jeg må også melde pas på den 3. maj, da jeg er i Stavanger i den uge. Øv - har ellers lige fået en Hart Brothers Springbank op under neglene :twisted:

Hering


Hvis det er den 12års 46% som QW havde på deres stand i AAL denne weekend, så er det en rigtigt god dram...

Tillykke med den :D

/claus

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 2 months ago #14601 by Hering
Replied by Hering on topic Cambeltown smagning
Shit - verden er ved at være for lille... :-D

Hering

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.347 seconds