Bunnahabhain 18y

More
17 years 6 months ago #9493 by Thyge
Bunnahabhain 18y was created by Thyge
Købte en Bunnahabhain 18y hos calle - jeg må sige, at jeg blev meget skuffet. Den slutter alt for brat for min smag. Desværre, for den starter godt. Øv.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 6 months ago #9494 by Peteys
Replied by Peteys on topic Bunnahabhain 18y
Er det den officielle 18års du har købt? For den havde jeg da også regnet med at købe ved lejlighed.
Slainthe
Peteys

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 6 months ago #9495 by Thyge
Replied by Thyge on topic Bunnahabhain 18y
Officielle... Det ved jeg ikke. Du kan se den på calles HP. www.calle-vinlager.dk/tilbud.php - OK pris, men jeg syntes stadig den skuffer.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 6 months ago #9503 by mbrinks
Replied by mbrinks on topic Bunnahabhain 18y
Jeg har altid godt kunne lide Bunnahabhain 12 års. Dejlig let, men stadig Islay.
Da den officielle 18 års kom på marked (ca et år siden) måtte jeg prøve den, og havde pænt høje forventninger. Men blev ret skuffet, da jeg smagte den første gang.

Da jeg vendt tilbage til flasken 2-3 uger senere, smagte den noget bedre. Om den blev bedre fordi den fik lov at falde til ro efter transporten, fordi den fik lidt luft, eller om det i virkeligheden bare var mine forventninger, der var sænket - skal jeg ikke kunne sige.
En "stor" malt er den ikke. Men prisen taget i betragtning syntes jeg den er fin.

Så giv den et par uger og et forsøg mere, inden du hælder den i vasken :-)

Mvh
Michael

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 6 months ago #9504 by Duffer
Replied by Duffer on topic Bunnahabhain 18y
Enig. Som det har været diskuteret før her på Whiskynyt - nogle flasker bliver bedre efter et par dage eller uger.

Her er lidt smagsnoter;

Bunnahabhain 18yo ‘XVIII' (43%, OB, 2005, 1500 bottles)
Colour: full gold. Nose: it doesn't start too vigorously but most elegantly, somehow in the 12yo's way but this one is much more aromatic, with quite some caramel and honey, pollen (all-flowers) and whiffs of smoke. We have heavy notes of baklavas after a few minutes and it gets even smokier (which is quite unusual) "“ hookah? We have then certain freshness and notes of flowers that make it resemble a (very good) Highland Park. And we have lots of dried fruits, at that, like figs, bananas, dates, honey and hazelnut cake. Again an excellent surprise, as far as I'm concerned. Mouth: oh, a beautiful attack (although it might have been even more full bodied with 2 or 3 more ‘percents'). Creamy, both fruity and malty, with a rather nice bitterness that keeps the whole together and prevents it from getting too weak. Lots of tea, honey again (oriental pastries "“ right, it's an obsession), crystallized quince, dried figs again. Something grainy (batter for pancakes), malty, tea-ish"¦ Bunnahabhain 18yo ‘XVIII' (43%, OB, 2005, 1500 bottles)
Granted, the palate is not as explosive as the nose (closer to the 12yo in fact) but it's still very enjoyable, despite the fact that it's getting a little too weak now (not exactly watery but"¦). The finish is medium-long, on cake and with something slightly metallic"¦ It's really too bad, this one would have made it to 90 points, had the palate been a little more ‘lively'. 88 points.

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 6 months ago #9506 by mbrinks
Replied by mbrinks on topic Bunnahabhain 18y
Duffer: hvor har du smagsnoterne fra? Maniacs?
Ikke at jeg kan bruge dem til så meget (sådan har jeg det generelt), men det der lige fangede min opmærksomhed var "1500 bottles". Kan det virkelig passe? Jeg ville umiddelbart tro der skulle et nul mere på?
Scoren er til gengæld lidt over hvad jeg ville give.

Bunna's hjemmeside er en gang markedtingslir, blottet for brugbar information.
Er der nogen som ved hvor mange flasker der ca. er aftappet? 1500 lyder ikke af meget.

Mvh
Michael

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 6 months ago #9507 by MacNoller
Replied by MacNoller on topic Bunnahabhain 18y

Bunna's hjemmeside er en gang markedtingslir, blottet for brugbar information.
Er der nogen som ved hvor mange flasker der ca. er aftappet? 1500 lyder ikke af meget.

Mvh
Michael


R.M.W. skriver
We'd always hoped for more official bottlings from this lovely Islay distillery! The Distillers say this first batch is limited to 1500 bottles.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 6 months ago #9508 by mbrinks
Replied by mbrinks on topic Bunnahabhain 18y
Ok, så skal det nok stemme med de 1500.
Men det leder så direkte til spørgsmålet: hvor tit mon de aftapper en batch?

Mvh
Michael

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 6 months ago #9509 by Thyge
Replied by Thyge on topic Bunnahabhain 18y
Tak for indlæggene. Den var godt nok på vej ind bagest i skabet, men nu får den lov at stå fremme lidt endnu og mon ikke jeg tager mig en dram om tre uger for at se om det du siger, Michael, skulle være rigtigt. Jeg håber.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.172 seconds