Smokehead

More
17 years 11 months ago #8317 by Laur
Smokehead was created by Laur
Hej
Jeg har netop fået fingrene i en Smokehead, og blev positivt overrasket over smagen. Første smagsindtryk er masser af røg, efterfulgt af en rund sherry sødme. Som en af vennerne sagde " Det er som at have et heksehyl fyret af i munden. Kort og røget, og dejlig sød bagefter". Min whiskyhandler sagde at Smokehead minder meget om Caol Ila, men jeg vil høre om der skulle være en ekspert derude der ved om det er Caol Ila der er i flasken, eller om det er et helt andet Islay destillery der har leveret whiskyen?
Mvh
Laur

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 11 months ago #8318 by jones
Replied by jones on topic Smokehead
Fra www.maltsandmore.de

"Offiziell wird die Destillerie dieses Islay Malts nicht genannt - daß es sich aber um einen Ardbeg handelt, kann dieser Whisky wahrlich nicht verheimlichen!

...und was für ein Ardbeg!!"

Officielt må destilleriet ikke nævnes - men at det drejer sig om en Ardbeg, kan denne whisky sandelig ikke skjule... Og sikke en Ardbeg!


Der står også: Ardbeg som i gamle dage.

Til Limburg messen var der en forhandler som fortalte at Smokehead er en 7-års Ardbeg.


Al J.
Attachments:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 11 months ago #8319 by Duffer
Replied by Duffer on topic Smokehead
Må jeg supplere lidt;

Der neue junge ARDBEG von Ian McLeod
ISLAY SINGLE MALT SCOTCH WHISKY

SMOKEHEAD
6 Jahre - 0,7 Liter - 43% vol.

Auch wenn keine Destille angegeben ist, handelt es sich hier um einen 6 Jahre alten ARDBEG abgefüllt mit 43% vol. im klassischen torfig rauchigen Stil in eleganter Tube Verpackung mit einem hervorragenden PREIS- LEISTUNGSVERHÄLTNIS !!!


Denne tyske tråd omtaler også Smokehead som Ardbeg

www.forum.thewhiskystore.de/view ... 0999f5412f

Al - denne tråd er vist før vores Limburg tur...???

www.whiskynyt.dk/index.php?name= ... pic&t=1285 [/i]

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 11 months ago #8320 by Duffer
Replied by Duffer on topic Smokehead
Smagsnoter;

SMOKEHEAD
NEU! Islay Single Malt
Ian MacLeod, 43,0 % 28,-€
Wie wir finden ein für seine 6 Jahre sehr ausgereifter Tropfen mit einem fetten Körper zum excellenten Preis-Leistungsverhältnis und retro-modernem Design.
Dieser Whisky schmeckt nicht nur wie ein Ardbeg!
"Smokehead is a rich, seaweedy and intensely peaty whisky. The flavour is fresh, fruity and immense, with notes of iodine, toffee, smoke and seal salt [..]"

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 8 months ago #8901 by dmwa
Replied by dmwa on topic Smokehead
Hejsa

Først skriver Al i anden "tråd", at der uomtvisteligt er tale om en Caol Ila - og i ovenstående så, at der er tale om en Ardbeg.
Jeg har lige købt en forsyning hjem - og sammenholdt den med Blackadder ´s Smoking Islay, der bevisligt er en Laphroaig (står på stregkoden) - og hvis jeg ikke tager meget fejl, så er den Smokehead jeg lige har smagt på linie med Smoking Islay (Laphroaig).

Det giver også mere mening - hvorfor kalde en Caol Ila "Smokehead" i stedet for "Caol Ila" - det må alt andet være "nemmere" at sælge en Caol Ila end en Single Islay ved navn "Smokehead".

Ardbeg - der kan man jo stort set ikke få fade fra (i alle tilfælde ikke til en pris, så man kan sælge Smokehead til DKK 295), så Ardbeg tror jeg heller på.

Laphroaig giver derimod mening - der har vi jo i mange tilfælde set (bla. Blackadder med Leapfrog (undskyld hvis det er stavet forkert) og Smoking Islay) at navnet Laphroaig ikke må bruges - og da smagen alt andet er meget lig Smoking Islay, så stemmer jeg for Laphroaig.

Andre meninger??? Ellers kan vi jo tage en rask votering ved vores kommende "åbent hus" arrangement den 2/9 - så kan vi holde dem op mod hinanden.....

Slainthe

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 2 months ago #10775 by Lading
Replied by Lading on topic Smokehead
Har desværre ikke smagt den, men så lige at Whiskyforedrag.dk har sat den på til en Lagavulin smagning:
:? Flere bud?
www.whiskynyt.dk/index.php?modul ... 574&print=

> Lading <

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 2 months ago #10777 by Peteys
Replied by Peteys on topic Smokehead
Tjah så er der vel kun de tre B'er tilbage Bruichladdich, Bunnahabhain og Bowmore. For Port Ellen og Kilchoman er det jo i hvert fald ikke...

Generelt har jeg det lidt sådan, at man sagtens kan nyde en whisky uden at vide hvilket destilleri de er fra, nogen gange er det også sjovt at skulle gætte sig til det hvis man får et svar efterfølgende. Men uden et svar bagefter, kan det jo være direkte frustrerende at drikke sådan en dram!

Min interesse ville i hvert fald stige hvis jeg vidste hvilket destilleri den var fra!

men en smagsprøve siger jeg nok ikke nej til alligevel....

Slainthe

Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 2 months ago #10778 by Duffer
Replied by Duffer on topic Smokehead
Smokeheads indhold har vist været diskuteret før... www.whiskynyt.dk/index.php?name= ... pic&t=1285
og her www.nmwl.no/forum2/index.php?PHP ... 08.msg8336

Jeg ved ikke om man kan drage en konklusion af Lynn McEwans brev.
Men så er der ingen Port Charlotte eller Octomore i.

Budene;
5-års Ardbeg
6-års Ardbeg
7-års Ardbeg
Ardbeg
Bruichladdich
Caol Ila
Lagavulin
Laphroaig

Den får ikke den bedste medfart på diverse tyske forum .
Den virker uintereressant svag og finish dør meget hurtig ud.
Uha, godt man så kan blive advaret i tide :-)

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 2 months ago #10795 by Hering
Replied by Hering on topic Smokehead
Jeg er enig. Jeg synes den er unuanceret og smager af "benzin". Gav den sølle 76 points.

Hering

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 5 months ago #16514 by Duffer
Replied by Duffer on topic Smokehead
Jeg smagte for første (og sidste) gang Smokehead i den forgangne weekend.
Det batch jeg smagte - vi jeg mene var en Lagavulin - alternativt Laphroaig.
Ganske forfærdelig og afskyelig IMHO :-(

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 2 months ago #20065 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Smokehead
Der er kommet nye versioner af Smokehead, både en NAS og en 18års. Jeg har smagt dem begge - de er ganske fortrinlige, 18yr versionen er dog lidt til dyre side

Der er en gæsteblog om 18års varianten og der filosoferes lidt om hvorfor den koster hvad den koster

www.edinburghwhiskyblog.com/2010 ... d-so-dear/

www.thewhiskyexchange.com/P-9964.aspx

Mit umiddelbare bud var at det var en Laphroaig, men hvad ved jeg?

Fordelen ved ikke at sætte destillerinavn på kunne være at der ikke nødvendigvis er whisky fra det samme destilleri i de forskellige smokehead versioner

Macdeffe

Macdeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.240 seconds