Ny Laddie

More
19 years 1 month ago #4768 by MacLars
Ny Laddie was created by MacLars
En begrænset aftapning af Bruichladdich er kommet på hylderne hos Royal Mile Whiskies

Det er Bruichladdich Infinity

BRUICHLADDICH Infinity

Exclusive to independent retailers! The distillers have named it after "the endless time and space of Islay" Not sure what Einstein would think about that, but this is a stonking cask strength sherried whisky!

Tasting Notes by RMW Staff - Feb 2005
Nose: Root beer, spicy gingerbread, treacle toffee, warm baking, and flapjacks.
Palate: Chewy, a little spicy, very sherried, and burnt/bitter finish. Brown toast, and vegemite.

Overall: A clear winner on a tasting night with some strong whiskies. Very interesting, lively and coating mouthfeel and unusual. In summary: "I want a bottle of this!" "Yes" "Me too!"

Infinity Product Information
A vatting of three different vintages by Jim McEwan, Master Distiller.
100% matured in refill sherry butts.
Limited Stock.
Unchillfiltered and caramel free.

Price Including VAT: £39.50
Price Excluding VAT: £33.62
Region: Islay
Age:
ABV: 55.5%
Volume: 0.70 Litre


MacLars

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 1 month ago #4796 by per
Replied by per on topic Ny Laddie
Jeg må sige, at Bruichladdich er gode til at lave "nye" aftapninger, gad vide om de ønsker at vi alle skal blive samlere, så vi har alle varianter i skabet.......

Per Kragh

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 1 month ago #5003 by karlejnar
Replied by karlejnar on topic Ny Laddie
Fra en anden tråd:

MacAll skrev:Citat:

Jeg ville langt hellere koncentrere mig om erhvervelsen af en flaske Ardbeg V.Y - eller endnu bedre - Bruichladdich Infinity.
Sidstnævnte smager fremragende...


Vil det sige, at Infinity er bedre end AVY Det kunne jeg godt tænke mig at opleve.
Kan du afsløre mere om indholdet, er der også Port Charlotte i dén, som et rygte vil vide?

Det kan nu bekræftes, at der er en sjat Port Charlotte i den

In summary: a delicious, big and bruising sherry cask whisky! This whisky is being made available exclusively to UK Independent retailers, and we're chuffed to bits to be stocking it.With no stated age, this is a mix of ages all matured in (very good) sherry casks from 1989-1991 with a dash of the young and peaty Port Charlotte spirit from Bruichladdich. A musclebound combo with plenty of punch! One of the biggest hits at Whisky Live London.


per skrev:

Jeg må sige, at Bruichladdich er gode til at lave "nye" aftapninger, gad vide om de ønsker at vi alle skal blive samlere, så vi har alle varianter i skabet.

Det er vel op til én selv, der er jo ingen der siger, man skal købe dem alle. Men måske er der nogle der fristes, fordi der er PC i, højst sandsynligt en sherrylagret. Da de andre er ældre sherryfade, vil de jo nok dominere smagen.
Jeg tror, jeg melder pas til denne her, har allerede en del sherrylagrede specialaftapninger, der skal drikkes først.
Kommer jeg forbi Royal Mile Whiskies til sommer, kan det være, jeg skulle prøve at smage den, så kan det da ikke udelukkes, at jeg lader mig friste, men prisen er lidt høj: RMW price £39.50

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 1 month ago #5023 by Duffer
Replied by Duffer on topic Ny Laddie

Jeg tror, jeg melder pas til denne her, har allerede en del sherrylagrede specialaftapninger, der skal drikkes først.
Kommer jeg forbi Royal Mile Whiskies til sommer, kan det være, jeg skulle prøve at smage den, så kan det da ikke udelukkes, at jeg lader mig friste, men prisen er lidt høj: RMW price £39.50


Jeg gad godt have samme viljestyrke som dig.
"Desværre" er det ved at tage lidt overhånd - i denne måned er det blevet til 10 flasker... :?

Prisen på Infinity er måske lidt i overkanten, men god whisky - det er det.... :wink:

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 1 month ago #5024 by karlejnar
Replied by karlejnar on topic Ny Laddie

Jeg gad godt have samme viljestyrke som dig.

Jeg har nu ikke altid denne viljestyrke. Sidste sommer gik jeg lidt "amok" og købte en del i Skotland, flest på Islay-turen.
Specielt i 'Laddie' shoppen blev det til 4 af de specielle og dyre aftapninger på 50cl, deriblandt en Valinch, som jeg selv fyldte. I de andre shops på Islay blev det fra én til tre flasker, de fleste Cask Strength udgaver.
Og senere på fastlandet flere 'Laddier' og enkelte andre.
Så lige nu topper Bruicladdich listen med 11 flasker af de 39 Islay's, med 9 Ardbeg's lige efter. Derfor er det nok ikke lige Bruichladdich, der står først på ønskelisten.
Resten af de 84 i skabet, fordeler sig lidt ujævnt på de andre områder. 11 Islands, 7 Campbeltown, 14 Speyside, 5 Highland og 8 Lowland, heraf 5 Bladnoch.

Så nu tror jeg, jeg er dækket ind et stykke tid, så jeg næste sommerferie kan holde lidt lav profil, hvis ellers viljestyrken stadig er der. :wink:

Det er for øvrigt lidt tankevækkende, at Islay's ikke længere udgør mer end halvdelen som tidligere. Tyder på, at min horisont er udvidet lidt, især lowland er først kommet til i samlingen for lidt under et år siden. Men her er Bladnoch og Rosebank altså nogle rigtig gode "øjeåbnere" :P

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 4 weeks ago #5044 by Duffer
Replied by Duffer on topic Ny Laddie
Der er andre end mig, der syntes Bruichladdich Infinity hører til noget af det bedre.

Citat fra Malt Maniacs ;

Bruichladdich Infinity ***** (55.5%, OB) A mix of Port Charlotte and Bruichladdich from 100% refill sherry casks, but with no peated Laddie from the 1998 runs, unlike in the ‘3D'. It's been bottled exclusively for four independent retailers like Royal Mile Whiskies, Loch Fyne etc. The nose is really beautiful with a superb peat, very refined and elegant. Hints of beer, with quite some sherried notes. Bold and subtle at the same time. The finish is very, very salty. Wow, there are still some brilliant casks at Bruichladdich's, it appears! 90 points.

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.230 seconds