Port Ellen Guide

More
19 years 6 months ago #2312 by per
Replied by per on topic Port Ellen Guide
Kære Towle og kære Karl Ejnar

I to giver på jeres unægteligt foreskellige måder nogle af de bedste indlæg på denne site, bliv endelig ved med det. Towle: nogen gange er du så useriøs så jeg er ved at brække mig af grin, jeg mener hvad har markelguf med whisky at gøre..... netop der for. Karl Ejnar: Det er fedt at høre om virkelig kenders erfaringer. Bliv endelig ved på den måde begge to. Når jeg starter på en smagning er jeg som regel ret fokuseret, mennnn det vare ikke ved.

Per Kragh

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #2314 by karlejnar
Replied by karlejnar on topic Port Ellen Guide
Kurt skrev:

Nu hvor jeg alligevel er blevet lokket ud i dagslyset, kan jeg jo passende sige undskyld til Karl Ejnar


Ja OK - godt ord igen - så vil jeg da også undskylde mit gnavne udfald mod dig og andre debatører :oops:

Måske var det istedet mig, der havde dykket lidt for meget i mine "slanter". Onsdag er jo chat aften i Spirit of Islay gruppen.
Måske var min Oban 14 blevet dårlig af at stå åben i næsten 4 år, så den gav for megen mavesyre :wink:

Har for tiden et projekt kørende med at nedbringe antallet af åbne flasker. Onsdag lykkedes det at udrydde 2: Signatory Port Ellen 1979 og Ardbeg 1977 (den sidste har jeg heldigvis en ny af :P )

Slàinte og ønske om fortsat god debatlyst
Karl Ejnar

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #2317 by Towle
Replied by Towle on topic Port Ellen Guide
Godt vi fik renset luften, Karl Ejnar.

Du skrev iøvrigt:

Har for tiden et projekt kørende med at nedbringe antallet af åbne flasker. Onsdag lykkedes det at udrydde 2: Signatory Port Ellen 1979 og Ardbeg 1977 (den sidste har jeg heldigvis en ny af :P )

Puha, jeg kører også slantekonsum for tiden for at få plads til alle de nye flasker. Indtil videre afstår jeg fra at købe et større skab :wink: . Må jeg - helt seriøst - foreslå at bruge nogle slanter til madlavning. Flambering, saucer og pandekager er bare nogle af mulighederne. Pandekager med Kilbeggan smager langt bedre end Kilbeggan i et whiskyglas, kan jeg hilse at sige :shock: . Faktisk - og nu slår du sikkert 7 kors foran dig - lavede jeg også Islay-pandekager en dag. En portion dej til to sultne mennesker tilsættes en deciliter Ardbeg Ten. Tak skal du ha' - de smager simpelthen himmelsk. Om du vil teste hvordan Port Ellen-pandekager smager, er så op til dig :wink:

Venlig hilsen
kurt

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #2318 by karlejnar
Replied by karlejnar on topic Port Ellen Guide
Kurt skrev:

Om du vil teste hvordan Port Ellen-pandekager smager, er så op til dig


Jamen så må jeg jo vente, til den næste bliver åbnet. Bortset fra det, så lyder det slet ikke så "towli" ;-)

Bruger selv lejlighedsvis Bowmore Legend i kaffen ved forkølelse, men nu er den jo også tom. Røget whisky i kaffe er heller ikke dårligt (altså uden fløde og brunt sukker i, men måske med en teske rørsukker)

Måske skulle vi ha' et opskriftsforum her på siden :P

Det kunne passende erstatte karamel/karamelfri listerne, de passer vist ikke helt alligevel.

Slàinte
Karl Ejnar

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #2319 by Towle
Replied by Towle on topic Port Ellen Guide
Karl Ejnar skrev:

Måske skulle vi ha' et opskriftsforum her på siden :P

God idé. Jeg er sikker på at d'herrer MacLars og MacNiels er friske til et sådant initiativ.

Jeg har er herlig bog:
Tage la Cour: Whiskykogebogen, Thejls forlag, København 1970.
Der er tegninger/vignetter af vores gamle nabo i Sondrup, Mogens Zieler. Han satte i høj grad pris på en god dram :wink:

Jeg nævner i flæng:
Gedde i ovn
Hummer i Speyside-sauce
Perlehøne i whisky
og Dr. Johnson's Hebridespid.

Der er jo nok ophavsret på bogen, selv om Tage la Cour er død*, så man ikke bare kan kopiere, men måske kan jeg/vi få tilladelse fra forlaget til at bringe uddrag.

*) Det må man da håbe, for man begravede ham i 1993.

Venlig hilsen
Kurt

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #2326 by snygaard
Replied by snygaard on topic Port Ellen Guide
Hej

Jeg har lige købt en PE Douglas Laing OMC februar 1982 / marts 2002 20 år Matured in sherry cask.

Den kan jeg godt lide nam nam :D , der er virkelig balance mellem det søde og hav salt røg, og eftersmagen virker meget behagelig uden sherryen overtager for meget.

kan varmt anbefales. :wink:

slainte

Søren

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.153 seconds