Ileach vs Smokehead

More
14 years 4 months ago #19633 by kimP
Ileach vs Smokehead was created by kimP
Jeg fik fat i en smokehead her for leden og fik smagt på den, det slog mig at den er meget lig Ileach, jeg kan sagten smage forskel på demmen der er også mange lighedder.
Er der nogen her inde der har prøvet dem ? er det mig der erhelt blank :)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 4 months ago #19639 by Whiskynyderen
Replied by Whiskynyderen on topic Ileach vs Smokehead
Jeg har prøvet begge, omend det er et par år siden - Og ikke op imod hinanden. Men som jeg husker dem, var Smokehead, det som jeg forbinder med røg og vand (ingen berettigelse i min mund), mens Ileach har meget mere at spille på :?:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 4 months ago #19642 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Ileach vs Smokehead
Islay Malts med alias navne kan man godt regne med er Caol Ilas selvom man ofte bliver bildt noget andet ind

Destilleri kan dog skifte fra Batch til Batch. Jeg har smagt Ileach der umiskendeligt var Bowmore, og senere én som jeg ikke bedømte til at være Bowmore

Macdeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 3 months ago #19649 by Whiskynyderen
Replied by Whiskynyderen on topic Ileach vs Smokehead
Den Ileach (43%) som jeg smagte (tilbage i 2005) mindede mig bestemt ikke om Bowmore, men meget om en Caol Ila fra Dun Bhegan (10 år, 43%).
Synes en gang at have læst, at Jim Murray vurderede den (ikke nødvendigvis 2005 udgaven) til at være en Lagavulin, men jeg er ikke sikker på, at jeg husker rigtigt?

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 3 months ago #19654 by kimP
Replied by kimP on topic Ileach vs Smokehead
Ja, vi kan kun blive enige om at de skifter fra batch til batch. Det skulle heller ikke undre mig at de fik fat i nogle "fejl produktioner" om af den ene eller anden grund var røget uden for det enkelte destilleris normer ! Men det får vi jo nok aldrig at vide.
Det var også mere hvis der var nogen der havde lagt mærke til dette var det jo sjovt :)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.291 seconds