Kvinde-whisky

More
19 years 7 months ago #1465 by MacLars
Kvinde-whisky was created by MacLars
Hvis det er korrekt det der står her: www.whiskymag.com/forum/viewtopic.php?t=1576

Just as a new novel aimed at women argues the case for a pink whisky (see cover story page 24-25) what should come along but a new whisky from Bruichladdich "“ and it's decidedly pink. Called Flirtation, it is at the normal strength of the distillery's products "“ 46% "“ and will go on sale in September.


så må det givetvis kunne kaldes en ægte kvindewhisky....

MacLars

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 7 months ago #1466 by arvele
Replied by arvele on topic Kvinde-whisky
Bruichladdich sier:
"Yes we are releasing a Pink 20YO Whisky called Flirtation and it was
finished of in a Mourdevre (Spicy,fruity) Wine Cask for a few Months before
it was bottled. We like to have something new and different at Bruichladdich

It has been released yesterday and cost £65 it will be available online as
of Monday

Kind Regards
Lorna"

Arve M Lervik
Norsk MaltWhisky Lag
www.nmwl.no

> Quidquid latine dictum sit altum viditur <

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 7 months ago #1467 by karlejnar
Replied by karlejnar on topic Kvinde-whisky
Er der nogen der ved hvor vinfadene stammer fra?

De havde nogle italienske vinfade i deres nye bødkeri, men jeg kan ikke huske, hvad der stod på dem. Jeg må nok kigge mine videobånd igennem, mener helt sikkert, at jeg filmede dem.

For øvrigt en sjov ide, at Bruichladdich nu laver en finished whisky. Deres holdning har ellers været, at det ville de ikke give sig af med.

Jeg har haft en mørkerød Bruichladdich 1986 "Country Life" bottling, men den var farvet ved at være lagret hele sit "liv" på et friskt Oloroso sherryfad.

Prisen er da OK, hvis den er på højde med deres "normale" "twenty".
Gav £69 for én i The Whisky Shop i Callander (vores ene skotske "hjemby").

Gav £110 for hans sidste "1970 vintage", men det er en helt anden historie. Ville have købt den på destilleriet, men de havde ikke flere. En af de bedste "gamle" bourbon-lagrede whiskyer jeg har smagt. (Masterclass Whiskymessen Kolding 2003)

Jeg elsker disse rene bourbon-lagrede Laddier, så for min skyld behøver de ikke give dem nye smarte farver og finish'er.


Slainte
Karl Ejnar

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 7 months ago #1491 by MacLars
Replied by MacLars on topic Kvinde-whisky
Her er så et billede af "sagen"



Farven...tjah...udklip fra laddieshoppen

A risque development in the continuing adventures of the Laddie, the provocative second edition of Bruichladdich Twenty. Merely to imitate the award-winning First Edition was never an option. Instead, being the individualists that we are, we wanted a dram that was just a little different. Jim McEwan, Master Distiller, has therefore created an evocative cuvee that is an intrigue, a liaison dangereuse.

After twenty years maturing in Boubon barrels, the Laddie was coyly introduced to spicy Mourvedre wine casks from Rivesaltes on France's Mediterranean coast. It was a flirtation, a holiday romance, that was almost over before it had began. The result of this dalliance is that the expected profound spirit shows the gentle nuances of alluring fruit flavours, with just a hint of subtle spice aromas adding to the overall multi-layered experience.

A passion of this brief encounter was enough to bring a blush to the Laddies cheek...


MacLars

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 7 months ago #1494 by karlejnar
Replied by karlejnar on topic Kvinde-whisky
OK, så disse fade er fra Frankrig.

De italienske fade, jeg nævnte, er "Musella Amarone" (har kigget video'en)

Spændende om de også skal bruges til finishing, eller til decideret lagring af whiskyen.

Også spændende, om druerne overdøver bourbon'en, det er jo kun en kort "flirt", som de skriver. Men med så kraftig en farvning kunne man godt "frygte" at smagen også er præget en del.

Nå - vi må vente, til vi får lejlighed til at smage den, mon ikke den dukker op på whiskymessen.

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 7 months ago #1495 by MacChristensen
Replied by MacChristensen on topic Kvinde-whisky

OK, så disse fade er fra Frankrig.

De italienske fade, jeg nævnte, er "Musella Amarone" (har kigget video'en)


Spændende at se om de gør alvorlig af at bruge disse nævnte Amarone fade, for det er jo noget at det kraftigste vin der produceres... Hvis, så er det sikkert kun til kort tids "viening" , for ikke at "ødelægge" for meget af destilleri-karakteren.

Slainte
MacC

Slainte,
Jesper

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.171 seconds