port ellen??

More
17 years 1 month ago #10960 by dklund
port ellen?? was created by dklund
hvilken en flaske Port Ellen ville være særlig god hvis man stod og havde besluttet sig for at købe en ?????? :?

Mvh
Dennis Lund

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 1 month ago #10961 by Peteys
Replied by Peteys on topic port ellen??
Se det er jo en smagssag
Af dem jeg har smagt, (og det er ikke ret mange) vil jeg da umiddelbart sige at jeg har været nogenlunde heldig. De har alle været ok eller gode dramme, men der er vist mange flasker derude der bare er dyre fordi der står Port Ellen på. så pas på.
Min anbefaling vil være at købe den et sted hvor du kan få lov til at smage den først, selvom det kan være svært.

Ps dem jeg eventuelt kunne anbefale er nok enten udsolgt eller hundedyre nu...

Men held og lykke med at finde en god en, og pas på ikke at vente for længe, de bliver ikke billigere...

Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 1 month ago #10976 by Chief
Replied by Chief on topic port ellen??
Som Peter anfører, er det jo en smagssag. Men blandt mine Port Ellen favoritter er serien Old Malt Cask fra Douglas Laing. Og her er min egen favorit den 21 års, som er dest. 1983, bott. 2004. Det er en skøn dram. Dejlig tørvet og røget, sød og glat som silke med en pragtfuld lang eftersmag :D Ved en smagning i Vordingborg Malt Whisky Forening havde jeg medbragt flasken, fordi jeg havde lovet et par stykker af svendene en smagsprøve, men resultatet vakte så stor begejstring, at jeg måtte skænke til hele forsamlingen, så flasken blev tømt. :wink:

Desværre ligger de i den dyre ende af skalaen. :( Ja det gør for den sags skyld alt Port Ellen.

Ved en Duncan Taylor smagning sidste år fik jeg at vide, at Duncan Taylor har fade liggende, så nu må man jo bare håbe, at de snart kommer frem.

Sláinte
Niels

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 1 month ago #10978 by BigMac
Replied by BigMac on topic port ellen??

hvilken en flaske Port Ellen ville være særlig god hvis man stod og havde besluttet sig for at købe en ??????


Du kan finde lidt inspiration her - eller om ikke andet læse evalueringen...de fleste er vist desværre udsolgt

www.aalborgwhiskylaug.dk/Arrange ... uering.htm

Se evt. også nogle af vores tidligere Islay-smagninger.

Mvh
Claus

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 1 month ago #10990 by Duffer
Replied by Duffer on topic port ellen??
Du kan få en indikation hvad der er godt og skidt på denne side
www.whiskyfun.com/Port-Ellen.html
Men i sidste ende er det jo dine smagsløg der afgør hvad der er godt og skidt... :-)

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 1 month ago #10992 by BH
Replied by BH on topic port ellen??
Der kan læses lidt om Port Ellen på
www.whiskynyt.dk/index.php?name= ... 3adcfa1fbf og whiskynyt.dk/index.php?name=PNph ... opic&t=469

Bjarne Hagen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 1 month ago #10996 by Towle
Replied by Towle on topic port ellen??
Nu vi taler om Port Ellen. Min caddy i London har gennem venner der hørt, at stormagasinet Fortnum & Mason skulle have en fortrinlig aftapning. Jeg har skrevet til dem og netop modtaget svar:

The Port Ellen you are referring to is a Single Cask 23 yo which was bottled just for Fortnum and Mason. The distilling date was 1983 and it was bottled in August 2006 at 50% vol. 300 bottles were produced. The retail price is £85.00.

Er der nogen der har hørt om denne aftapning, eller måske ligefrem smagt den? Kan det være en Douglas Laing-sag? Alkoholprocenten er jo ret karakteristisk for netop det firma.

Venlig hilsen
Kurt

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 1 month ago #11001 by BigMac
Replied by BigMac on topic port ellen??
Hej Kurt,

Fortnum&Masons egen hjemmeside giver godt nok ikke megen hjælp - sikkert også derfor du har skrevet til dem :wink:

Jeg har ikke lige kunne finde din omtalte aftapning, men at den måske skulle være fra Douglas Laing, er så absolut en mulighed - de har nemlig tappet en før for Fortnum&Mason. Denne er dog kun 21yo

se her: www.maison-de-stuff.net/archives/00000177.html

Mvh
Claus

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 1 month ago #11003 by Towle
Replied by Towle on topic port ellen??
Hej Claus,

Ja, det efterlader jo ikke megen tvivl om oprindelsen for deres nye aftapning. Efter den flotte anmeldelse, som du linkede til, tør man måske formode, at varehuset har pondus nok til at få leveret en god kvalitet denne gang også. Om den er 85 pund værd, er jo ikke godt at vide - eller rettere: jo, det er det jo lige netop ;-)

Lignende gode OMC Port Ellen har jo indtil for nyligt været til at købe hos Calle for 7-800 kr.

Venlig hilsen
Kurt

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 1 month ago #11006 by Duffer
Replied by Duffer on topic port ellen??

Lignende gode OMC Port Ellen har jo indtil for nyligt været til at købe hos Calle for 7-800 kr.

Det kan ikke passe - for jeg har læst her på forummet at Calle kun har supermakeds og discountwhisky :lol: :lol: :) :(

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 1 month ago #11008 by Towle
Replied by Towle on topic port ellen??
Du husker måske den 1979/2001 (februar-aftapningen) Calle havde i november? Var det ikke 795 kr. vi gav for den? Bestemt en af de bedre PE OMC :-)

Calles shop har været ude af drift længe. Har du tømt deres lager? ;-)

Venlig hilsen
Kurt

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 1 month ago #11011 by Duffer
Replied by Duffer on topic port ellen??

Calles shop har været ude af drift længe. Har du tømt deres lager? ;-)

Jeg har kun købt 3-4 flasker dernede i år :-( Blandt andet den sidste OMC PE som du havde fundet under lageroptællingen i januar. Jeg ved ikke hvad der sker med deres hjemmeside. Jeg tror den er under renovering på 2-3. måned.

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 1 month ago #11012 by bdujgp
Replied by bdujgp on topic port ellen??
Snak med banken og byd ind på "Auction Highlight" på whiskyauction.com.

En Port Ellen Maltings 1973 -> 1998 21 years old 58,4 %.

Næste bud € 1.506,00 = Kr. 11.200,00 - Den må f..... være god ...

Der kan købes rigtig meget god malt for de penge - Port Ellen er blevet en samlerting, hvor pris og kvalitet (mange gange) ikke hænger sammen. Dem jeg har smagt, har været OK, men aldrig over kr. 1.000,00 værd.

Det var bare min mening ..

Slainte - Jørn Fredericia

Slainte
Jørn - Fredericia

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 1 month ago #11013 by Duffer
Replied by Duffer on topic port ellen??

byd ind på "Auction Highlight" på whiskyauction.com.


Ja, den er omtalt af BigMac her www.whiskynyt.dk/index.php?name= ... pic&t=2542

Jeg er fuldstændig enig, men desværre er det udbud og efterspørgsel der får de sidste gode fade presset op i pris. Gode Port Ellen, Rosebank, Caperdonich og Brora m.fl. fade blive mere og mere sjældne og derfor dyrere og dyrere :-(

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 1 month ago #11016 by Towle
Replied by Towle on topic port ellen??

Jeg ved ikke hvad der sker med deres hjemmeside. Jeg tror den er under renovering på 2-3. måned.

Jeg bed hovedet af al skam og sendte dem en mail. Ikke at jeg er stor kunde hos Calle, men et uløst problem kan jeg ikke have kørende i ret lang tid. Vi må ha' en afklaring.

Jeg fik en lang og udtømmende mail fra Anja på Vinlageret. Hun beklager den lange ventetid, men stiller i udsigt, at den nye hjemmeside kommer om en måneds tid. Den gamle blev vedligeholdt manuelt, mens den nye bliver integreret med deres lager- og kassesystem, så den hele tiden er ajour.

Venlig hilsen
Kurt

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 1 month ago #11042 by Duffer
Replied by Duffer on topic port ellen??
Jeg kan lige tilføje at Calle stadig har følgende (i meget begrænset antal)

OMC Port Ellen 50 %
19 Yo - dist. 1982 feb - bottled 2001 nov. - 570 Bottles - pris 769,95 dkr
20 Yo - dist. 1982 feb - bottled 2002 mar. - 666 bottles - pris 789,95 dkr
23 Yo - dist. 1978 jan - bottled 2001 sep. - 764 bottles - pris 852,00 dkr

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 1 month ago #11148 by larsb
Replied by larsb on topic port ellen??
Jeg har en koniers tjois fra 82 ´ indkøbt fra Juuls til 14hundredeetellerandet.
Den er ok.
Jeg smagte en OMC 23 års på singlemalt-shops Islay smagning, og den var noget bedre.
Den står i 1195,- men er set til 7 hundredeetellerandet hos scanlines bordershop. Hvis der ikke var så pokkers langt på cykel, fra der hvor jeg bor, så havde jeg hentet en.
Den vil jeg gerne anbefale.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 1 month ago #11185 by BigMac
Replied by BigMac on topic port ellen??
Jørn skrev d. 7.marts:

Snak med banken og byd ind på "Auction Highlight" på whiskyauction.com.

En Port Ellen Maltings 1973 -> 1998 21 years old 58,4 %.

Næste bud € 1.506,00 = Kr. 11.200,00 - Den må f..... være god ...

Der kan købes rigtig meget god malt for de penge - Port Ellen er blevet en samlerting, hvor pris og kvalitet (mange gange) ikke hænger sammen. Dem jeg har smagt, har været OK, men aldrig over kr. 1.000,00 værd.


ja, det var dengang - den er lige gået for 2.183euro = lige godt 16.460kr !!! :shock: :shock:
whiskyauction.com/cgi-bin/auctio ... item=IM126

Godt det ikke var min pengepung det gik ud over denne gang :)

Mvh
Claus

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 1 month ago #11186 by Chief
Replied by Chief on topic port ellen??
Hej larsb

Bordershoppen har i øjeblikket følgende Port Ellen:

PO OMC 22 år til kr. 690,00
PO OMC 23 år til kr. 720,00
PO OMC 26 år, rhum finish til kr. 850,00
PO OMC 26 år til kr. kr. 800,00 samt
Dun Bheagan PO 23 år til kr. 1250,00.

Jeg bor såmænd så tæt på, at jeg faktisk godt kunne cykle derned, men da man jo ikke må cykle på motorvejen, så skal man ud på en hulens masse småveje. :lol:

Med henvisning til Michaels indlæg den 7. marts om Brora og Caperdonich, så har Bordershoppen p.t. en OMC Caperdonich 32 år til kr. 730,00 og en Dhu Bheagan Brora 23 år til kr. 720,00.

Sláinte
Niels

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.267 seconds