- Thank you received: 4
Kommentar: Nyt luksusfad hos whiskyowner
Lyder godt - men hvorfor så ikke tappe den nu. Kan man ikke risikere, at den har nået toppen allerede?
Hvilken fadtype er der tale om?
Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke

Please Log på or Create an account to join the conversation.
Hering
Slainthe
DANSK MALTWHISKY AKADEMI
Flemming
Godt jeg fik min andel

Frank
- André
- Visitor
-
Må man spørge dumt - hvis alt er solgt - hvorfor så vente 2 år på at aftappe - den bliver - i mine øjne - ikke nødvendigvis bedre af endnu et år eller 2 på tønde????
Pointen med vores koncept omkring WhiskyOwner er ikke at være en webshop, hvor du kan få billige flasker tilsendt straks du har bestilt. Vi gør meget ud af, at vi er en kreds af mennesker der ejer fade, og at være medejer af et fad er også at gå at vente på at det skal tappes.
Ellers kunne vi jo lige så godt bare aftappe fadene og sælge dem flaskevis - og det er ikke det vi vil.
Desuden tror jeg heller ikke den tager skade af at vente i 1,5 år på aftapning, ellers havde vi planlagt det anderledes.
hvorfor så vente 2 år på at aftappe
Jeg har smagt et par stykker fra WO - og har endda selv købt et par stykker
Jeg syntes konceptet er rigtigt godt - men finder ventetiden ulidelig - og to år for lang tid.
Men det er nok bare mig der er utålmodig

"A fool and his money are soon parted"
Piv piv

BenRiach
Piv piv
BenRiach
La' vær' å tud'! Der er masser af andre dejlige fade til salg. De er alle sammen billigere og de fleste af dem bliver endda tappet før PE'en!
Hvis du skal nå med på Bowmore 1989'eren, så skal det til at være. 95% er solgt p.t.
Hering
Kl. 19:30 i 4. kvartal, 2008 slår vi gækken løs. Kom til Viborg og dyp dit tørre næbDer var jeg sq for langsom...
Piv piv

Venlig hilsen
Kurt
Venlig hilsen
Kurt "Towle"
Normalt planlægger vi jo aftapningen af et fad baseret på vurdering af optimal lagring og ønsket aldersbetegnelse, kombineret med en general ide om, at fadene skal komme jævnt fordelt, så medejere af flere fade ikke sidder med store regninger fordi der kommer mange fade på én gang. Men med dette fad er det jo en lidt exceptionel situation, især fordi det gik så hurtigt med at blive solgt. Derfor har vi valgt at du som medejer denne gang kan være med til at bestemme aftapningstidspunktet af dette fad.
Derfor har vi valgt at du som medejer denne gang kan være med til at bestemme aftapningstidspunktet af dette fad. Du kan vælge mellem 2 muligheder:
1 : At vi venter med at aftappe til det originale tidspunkt i 3. kvartal 2008.
2 : At vi aftapper fadet i slutningen af 2. kvartal 2007 med frigivelse af flaskerne lige efter sommerferien.
Hvis du skal nå med på Bowmore 1989'eren, så skal det til at være. 95% er solgt p.t.
Har lige set at den er udsolgt

Men jeg overlever nok, jeg har købt en andel i den Cragganmore fra 1993.
Ellers tak
BenRiach
Ohhh, hvor er mit næb dog også tørt. Jeg ville med glæde tage den lange vej fra Vordingborg for at være i Viborg kl. 1930 i 4. kvartal i 2008. Er det for ubehøvlet at fremsætte en sådan påstand ?

Selvfølgelig ku' det aldrig falde mind at være så ubehøvlet ikke at medbringe en eller anden form for "kompensationsflaske" for yderligere at slå gækken løs.
Med venlig hilsen
Niels
Ta' for en sikkerheds skyld en taxa - jeg har mange andre modbydeligheder i skabene. Hvis du medbringer en vordingborgsk specialitet, har vi vel allerede en aftale?Ohhh, hvor er mit næb dog også tørt. Jeg ville med glæde tage den lange vej fra Vordingborg for at være i Viborg kl. 1930 i 4. kvartal i 2008. Er det for ubehøvlet at fremsætte en sådan påstand ?
Selvfølgelig ku' det aldrig falde mind at være så ubehøvlet ikke at medbringe en eller anden form for "kompensationsflaske" for yderligere at slå gækken løs.

Venlig hilsen
Kurt
Venlig hilsen
Kurt "Towle"
Dejlig sportsgren vi deltager i her!
Hering
Har lige set at den er udsolgt
Men jeg overlever nok, jeg har købt en andel i den Cragganmore fra 1993.
Ellers må vi jo lege bytte-bytte-købmand

Hering
Vi har helt sikert en deal, Kurt. Så kan jeg følges med BenRiach, da vi kommer fra samme område i det sjællandske.Ta' for en sikkerheds skyld en taxa - jeg har mange andre modbydeligheder i skabene. Hvis du medbringer en vordingborgsk specialitet, har vi vel allerede en aftale?
Venlig hilsen
Kurt

Der er ingen tvivl i mit sind om, at såfremt whisky-smagning var på det olympiske program, ville vi danskere hjemføre i bunkevis af medaljer.Dejlig sportsgren vi deltager i her!
Hering

Mvh
Niels
Se det ville jo slet ikke være dårligtEllers må vi jo lege bytte-bytte-købmand
Hering

Det må vi lige se på.
Hilsener
BenRiach
Har lige modtaget en mail Tirsdag 14 Nov 2006 22:07:13
[cut Elly]
Derfor har vi valgt at du som medejer denne gang kan være med til at bestemme aftapningstidspunktet af dette fad. Du kan vælge mellem 2 muligheder:
1 : At vi venter med at aftappe til det originale tidspunkt i 3. kvartal 2008.
2 : At vi aftapper fadet i slutningen af 2. kvartal 2007 med frigivelse af flaskerne lige efter sommerferien.
Kun 18 ud af 55 fadejere har stemt for en fremskyndet aftapning, så 2008 står fast.
Venlig hilsen
Kurt
Venlig hilsen
Kurt "Towle"
Dejlig sportsgren vi deltager i her!
Hering
Nu er OL jo det sted hvor det i sin tid handlede om at være med, og ikke nødvendigvis at vinde. Men en ting er da helt sikkert, vi kan vist godt opnå en rimelig bredde indenfor sportsgrenen herhjemme! Jeg ville i hvert fald være ked af kun at være reserve....
Slainthe
Peter
Der er ingen tvivl i mit sind om, at såfremt whisky-smagning var på det olympiske program, ville vi danskere hjemføre i bunkevis af medaljer.
Mvh
Niels
Den bedste dram er den næste dram!