Kommentar: Balvenie åbner dørene

More
18 years 11 months ago #5415 by Macdeffe
Balvenie ligger på samme areal som Glennfiddich.
I forbindelse med Spirit of Speyside (whiskyfestival) har der i flere år været muligt at komme på rundtur på Balvenie. Da jeg besøgte Balvenie startede turen i shoppen og vi gik ned til Balvenie der ligger nede bagved. På vej tilbage får man lige et kig ind i Grants eget tapperi og selve drammen bagefter indtages i samme lokaler som dem der lige har set på Glenfiddich. Balvenie er interesant da de har floor maltings, men ellers syntes jeg at Glenfiddich også er meget spændende p. gr. af størrelsen (Jeg mener de har 27 Stills)
Nu var det i 2001 jeg besøgte Balvenie og da vi sad og nød vores dram efter turen måtte dem der havde været på Glenfiddichtur ikke få lov at smage en Balvenie så vi følte os godt nok heldige. Det var også sjovt at sidde nede i hjørnet og råbe "Skål i Balvenie" bare for at gøre de andre misundelige :-)
Dufftown har også deres whiskyfestival om efteråret hvor der måske også er mulighed for rundvisning på Balvenie.
Derudover har Grants også destilleriet Kininvie på området der bruger samme mashtun og washbacks som Balvenie, men har egne stills.
I Dufftown ligger også de 3 Diageo destillerier Glendullan, Dufftown og Mortlach der ikke tager imod besøgende

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.238 seconds