Kommentar: Salg af Craigellachie Hotel aflyst

More
19 years 6 days ago #5362 by Duffer
Mere;

www.prudentpressagency.com/CENTE ... le_id=2247

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 11 months ago #5416 by Macdeffe
Jeg besøgte hotellet i 2001 (første, sidste og eneste gang)

Jeg må blankt indrømme at et sted som dette overhovedet ikke tiltaler mig. Hvad de har i whisky mangler de i hygge. Alt er også ca. dobbelt så dyrt som andre steder. Der mangler klart alternative whiskybarer i området. Jeg foretrækker klart barer med lokalkolorit og gerne et godt udvalg i ales/øl (udover whisky)

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 11 months ago #5423 by Hans-Henrik
Sådan er vi jo så forskellige. Jeg holder meget af at komme der. Besøgte det første gang da Dansk Maltwhisky Akademi holdt Galamiddag der den sidste aften på turen til Speyside i 2000. Siden har jeg været der en 5-6 gange, de fleste af dem med folk fra forummet her.

Vi har altid været nogle stykker, så hyggen har vi selv skabt, men personalet er da ellers meget imødekommende, hvis man tager sig tid til at snakke med dem. Siden 2001 er der kommet nye folk i baren. Japaneren Tatsuya er spændende at snakke whisky med, han ved en masse. Sidst er der kommet en dansker til, Morten, som har arbejdet på Glenfiddich. Jeg har desværre ikke mødt ham endnu, men glæder mig til det næste gang.

Dobbelt så dyrt, måske ja.... hvis du kommer på de forkerte tidspunkter. De sidste år har der kørt et vintertilbud, hvor du mod at betale for maden, fik overnatningen gratis. Det vil sige ca 500 pr person i dobbeltværelse pr nat. Det er da ikke dyrere end hvis du overnatter på B&B og så går på restaurant og spiser en 3 retters menu.

Hvis du så vælger at benytte dig af tilbudet i februar har der også været tilbud på whiskien i baren. De 100 dyreste har været solgt til halv pris, hvilket da også er en rabat der vil noget.

Eller er der jo Highlander Inn og Fiddichside Inn også i Craigellachie. Sidstnævnte er et besøg værd hvis du mangler hygge. Der er kun plads til 10 mennesker i baren, hvis man ikke vil brændes af af ildstedet og værtsparret som begge over 80 år er en oplevelse at snakke med.

Slainthe
Hans-Henrik

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 11 months ago #5426 by Towle
Hans-Henrik skrev:

Der er kun plads til 10 mennesker i baren, hvis man ikke vil brændes af af ildstedet og værtsparret

Herligt at der stadig findes ildsjæle :D

Venlig hilsen
Kurt

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 11 months ago #5427 by Sparholt
Towle skrev:
[Herligt at der stadig findes ildsjæle]

Helt enig.

Jeg gider ikke tage til en whiskybar i Skotland, hvor betjeningen er fra Japan og DK. En del af oplevelsen er da også at opleve den lokale dialekt!

Venlig hilsen

Frank

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 11 months ago #5428 by Duffer

Alt er også ca. dobbelt så dyrt som andre steder.


Er det ikke meget normalt at det er meget dyrt på kendte steder... :?

Det er min erfaring - men er også mere til lokale pubber uden det fine....

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 11 months ago #5434 by Hans-Henrik
Checkede lige ved et tilfælde hotellets hjemmeside. Selv om der er nogle der mener at betjeningen skal være skotsk, er der nu mulighed for en ildsjæl :lol: at få et helt specielt job som Head Bartender, da japaneren har valgt at søge nye græsgange. Det kan være han har læst Sparholts indlæg :wink:

Se opslaget her:
www.craigellachie.com/work.htm

Det er nok svært kun at lade sig betjene af lokale i Skotland/UK, da der bruges meget fremmed arbejdskraft. Der var vel heller ikke problemer med at handle hos Royal Mile selv om der var en dansker, Johan, ansat der :P

Slainthe
H-H

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 11 months ago #5648 by Macdeffe
Mig gør det ikke noget at det ikke lige netop er en skotte der står bag baren.

I en whiskybar ser jeg helst det er en der kan lide stadset og har smagt på det og kan anbefale ting og sager. Må gerne have en subjektiv mening om det der er i glasset samt acceptere andres (ligeså) subjektive meninger :-)

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 11 months ago #5650 by fao
Hans-Henrik skrev

da japaneren har valgt at søge nye græsgange. Det kan være han har læst Sparholts indlæg


Måske han har søgt arbejde hos Fiddichside Inn :wink:
Det kan da desværre ikke varer mange år, inden de behøver en afløser.

Frank

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.201 seconds