Kommentar: Bruichladdich pressemeddelelse

More
19 years 3 weeks ago #5138 by jones
Bruichladdichs pressemeddelelse er en skamløs misbrug og bevidst fejlfortolkning af Phillips Hills i øvrigt udmærkede bog Scotch Whisky Directory.

Bruichladdich praler med at være de eneste whiskies i bogen hvor der ikke blev fundet "

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 3 weeks ago #5139 by Macdeffe
Jeg kan ikke finde pressemeddelsen på deres hjemmeside.

Er der nogen der kan hjælpe mig

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 3 weeks ago #5140 by Duffer

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 3 weeks ago #5141 by Macdeffe
Hmmm

Jeg kan ikke se at det er bruichladdich selv der har udgivet nogen form for pressemeddelse.

Hvorfor henvise til Bruichladdich selv når nyheden ikke kommer derfra ?

De to kommentarer fra Mark Reynier og Duncan McGIllivray virker som om de er taget fra en anden sammenhæng.

Hvorfor skulle Bruichladdich anse røg for at være en urenhed? De laver jo også deres røgede varianter.

En af de fire eksperter er jo selv ved Bruichladdich (McEwan)....

Der er en del ting jeg ikke kan få til at stemme ...

MAcDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 3 weeks ago #5142 by Macdeffe
Noget jeg har bidt mærke i de gange jeg har talt med eller været til smagning med McEwan er at det er fuldstændigt umuligt at få ham at sige noget som helst negativt om andre malt whiskyer. Derfor virker det for mig uforståeligt denne pressemeddelelse

MAcDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 3 weeks ago #5143 by jones
Peatfreak er en absolut pålidelig nyhedskilde, så der er ingen grund til at tvivle på at meddelelsen stammer fra Bruichladdich.

Jim McEwan citeres jo heller ikke for noget, så måske har han intet med det at gøre.

Jeg synes bare at der er tale om en groft vildledende fortolkning af bogen fra Bruichladdichs side.

Al J.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 3 weeks ago #5144 by Macdeffe
Jeg har mailet med Mark Reynier fra Bruichladdich.

Han siger den er god nok.

Den har de vist ikke været så heldige med

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 3 weeks ago #5145 by Macdeffe
Jeg kan godt se hvad det er Bruichalddich vil påpege og hvorfor de gerne vil gøre det. Deres ordvalg er meget uheldigt :

The privately owned Bruichladdich Distillery on the Hebridean isle of Islay has been recognised officially as the purist whisky in Scotland."

og

"Out of 350 whiskies tasted blind by the four most respected palates in the industry and statistically analysed independently, three Bruichladdich bottlings were the only whiskies that scored zero ratings for the undesirable impurities and off-flavours of any kind."

Jeg har det selv sværest med "officially", "undesirable impurities " og "and off-flavours of any kind"

Det er ikke "impurities", men særegne smagselementer som er fremkommet et eller andet sted i produktionen. Der findes nogen der ikke bryder sig om disse smagselementer, men sandelig også en del der syntes de er helt fantastiske (især røg :-) )

Jeg kan forstå at Bruichladdich vil fremhæve at de ikke har disse elementer i sin whisky. Det gør deres whisky speciel og gør at mange godt kan lide den, men også at nogen ikke kan eller syntes den mangler noget. Sådan er det bare. Det kaldes smag og behag

Det er bare et helt forkert ordvalg de bruger og især at nedgøre disse smage som "undesired" og "off-flavours".

Helt "undesired" er de vel ikke. Som sagt laver de jo også Octomore og Port Charlotte og faktisk var den første produktion af den nye Bruichladdich i 2001 lightly peated. Noget de stoppede med igen da de fandt ud af hvor stor en succes den totale unpeatede Bruichladdich var (som blev/bliver lavet af eksisterende fade lavet af forrige ejere)

Hvilke 3 whiskyer er det ?. Jeg går ud fra 3D ikke er imellem :-)

Jeg kommer til at tænke på Croftengea malten jeg engang har smagt på SMWS. Den smagte stort set ikke af andet en disse af Al anførte smagselemneter mm : Røg, surhed, metal, sæbe, mug, kemikalier, svovl mm

Hold da kæft mand hvor var den god

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 3 weeks ago #5146 by jones
Som jeg skrev i første indlæg, drejer det sig om Bruichladdich 10, 15 og XVII.


Al J.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.286 seconds