thomas h hardy sazerac straight rye 66,2 %

More
11 years 2 months ago - 11 years 2 months ago #28048 by kgf
Hej Alle
Nu tror jeg efter 1 måneds ørkenvandring tror jeg sgu den kommer på fredag :lol:
glæder mig :silly:
kommer tilbage senere
hilsen
karsten
Last edit: 11 years 2 months ago by kgf.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 2 months ago - 11 years 2 months ago #28059 by kgf
HEJ
Fik flasken idag, Har ventet hele dagen,men nu er den åbnet :lol:
meget blød ikke så tør som stagg, med masser af træ :evil: Det er sgu også god whisky :woohoo:
Sidder og samligner dem :P Jeg tror sgu hardy vinder :silly: det virkelig god whisky :woohoo:
Jeg er overrasket over bourbon, det er fantastisk whisky kontra scotch whisky ( kan lidt samligne det med borgogne kontra bordeaux)
Selvom scotch whisky klart er min foretrukne drik endnu :blink:
karsten
Last edit: 11 years 2 months ago by kgf. Reason: stavefejl

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 2 months ago #28063 by kgf
hej
har her i aften smagt på dem igen :lol: thomas h hardy sazerac straight rye 66,2 %
kontra stagg`s hardy er den bedste af de 2 :silly: mere blød ( sprit % er god ) ikke
vild :whistle:
jeg må erkende at jeg må udforske bourbon noget mere :woohoo:
Bender har du fået din stagg`s hvad er din mening om den.
Bliver nød til i løbet af året at købe mere bourbon og invitere venner som normalt
drkker scotch whisky som udgangspunkt.
det her sgu vildt :lol:
hilsen
karsten

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 2 months ago #28065 by bender
Jep, har modtaget min Stagg, men proppen er ikke taget af endnu.
Ikke fordi det ikke klør i smagsløgene, men har en lille kreds af whiskyelskere der samles i næste måned. Dér har vi alle flasker med som vi ikke selv har smagt - det gør blindsmagningen lidt sjovere... Stagg'en og hvis jeg får fat i anden god bourbon bliver smidt ind i puljen.

Listen over ønsker vokser fint i takt med at der nævnes mulige forslag her i dette forum. Snart bryllupsdag så hun får en fin indkøbsseddel.

Fik forøvrigt fat i en Rowans Creek i Dansk vinlager. Herlig smag, men interessant som Jim Murray beskriver en tidl. udgave i sin bibel: "Pity!"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 2 months ago #28068 by kgf
Hej Bender
Det lyder som en god ide, med blind smagning.
Lad os høre hvordan det gik :lol: ,har selv tænkt at gøre det samme,de kommer og tror
det er scotch og så kommer der lige sådan et par bourbon ind i mellem :silly:
karsten

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 1 month ago #28306 by bender
Så røg proppen af Stagg'en! og waaaaauuw for en oplevelse for de implicerede parter, undertegnede includeret.

Vi startede vores lille aften med et par Mackmyras (brukswhisky og 1. edition), videre til lidt 12 år Springbank og en rest Rosebank for hyggens skyld. Så kom der en Arran med Amarone finish (spændende) - OG SÅ et stk. George T. Stagg - huh for en opvågning!... For at finde en tilsvarende tung scotsk kom en Adelphi Bunnahabhain 10yo 59,8% (Heavy Sherry) i sideglasset. Matchede egentlig meget godt bourbonen og markerede på herlig vis de gode forskelle...

Behøver jeg at fortælle at "tilbagesmagningen" på Mackmyra føltes som rævepis med et strøg af min mors parfume 1847 efter sådan et par bomber? Men sådan er det jo.

Absolut ikke den sidste Stagg i mit hus - og har nu mod på flere bourbons! Næste mål er så Sazerac'en tror jeg...

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 1 month ago #28307 by kgf
Hej Bender
Ja det er lidt af en opvågner man for af Stagg`s :woohoo:
det glæder mig du har haft den samme gode oplevelse med bourbon :silly: du
kan rolig købe Thomas h hardy også :silly: det er fandeme god whisky også.
efter min mening mere blød :silly: bliver helt afhængig af dem :blink:
kgf

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 1 month ago #28309 by tdh1
Det er jo bare noget skidt flere og flere får øjnene op for disse godter, for så bliver der mere rift om de få flasker i omløb (-:

Spøg til side. Det er virkelig gode sager Stagg og Handy.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 1 month ago - 11 years 1 month ago #28310 by Macdeffe
Ja, med den popularitet bourbon har fået "for nylig" er der nogle flasker der er svære at få fat på, især de 5 BTAC

Dem er der dog ikke mange af i Danmark og de er alt for dyre her. Heldigvis er der så meget andet godt på hylderne.

Min Stagg tømmes idag. Det var et godt bekendtskab. Og billigt, ca. 450kr i Utah

Jeg så ingen BTAC's da jeg var i staterne i Januar, men det var nu ikke fordi jeg var i så mange butikker

For tiden er min favorit Jefferson Presidental Select og Elijah Craig 18yo. Sidstnævnte er nok nemmere at finde i DK end i USA.

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/
Last edit: 11 years 1 month ago by Macdeffe.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 1 month ago #28311 by kgf
hej
ja det kan jo blive et problem hvis bourbon bliver populær i dk.
der er jo masser af billige bourbon i dk, det eneste vi mangler dem der er gode :lol:
og så prisen. dem som normalt sælges i forretningerne ( supermarkeder ) er jo i mine øje standard whisky ( billig) ikke særlig gode. håber producenterne i USA med tiden opdager at vi i dk. også kan lide
bourbon :woohoo:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 1 month ago #28312 by Macdeffe
Der er også masser af godt rundt omkring selvom jeg har været rundt og taget de bedste flasker :p

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.235 seconds