bourbon

More
11 years 3 months ago #27874 by kgf
bourbon was created by kgf
Hej
Har taget hul på marker`s mark i første omgang skuffende lidt sprittet kedelig
efter et 2 dage klart bedre men i mine øjne en standart whisky. :blush:
blanton`s single barrel klart en bedre whisky ( meget bedre ) :silly:
en whisky jeg vil købe i fremtiden, til prisen er den sgu god.
blød og lækker :woohoo:
glæder mig til stagg`s når den kommer.
karsten

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 3 months ago #27875 by tdh1
Replied by tdh1 on topic bourbon
Bare vent til du får din George T. Stagg hjem - så skal du smage Bourbon :)

Ellers vil jeg da varmt anbefale dig, at få fat i Noah's Mill og Rowans Creek. Begge super gode whiskeys, hvoraf førstnævnte efter min smag er den bedre.

Elijah Craig 12 års havde du jo smagt. Måske den bourbon med bedste pris/kvalitet forhold. Har set den herhjemme helt ned til 249,- og det er et fund.

Har du prøvet en Rye whiskey? ellers kan jeg varmt anbefale dig, at prøve en. Willets single barrel er forrygende og du kan få dem i forskellige aldre = forskellige priser. Der er simpelthen så meget kapov! i en rye og selv de unge 3-4 årige er super gode. Så bliver det jo heller ikke dårligere af de som Williets er fadstyrke :silly: . Thomas H. Handy er også kanon, men da er prisen også med igen ligesom de ældre Willets. Nap dig en 4 årig Willet til starters. Den får du for ca. €40 og dete er alle pengene værd.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 3 months ago #27876 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic bourbon
Maker's Mark er da en OK bourbon, men jeg syntes det er en strandard hyldevare der mest egner sig til cocktails og for de penge den koster vil jeg da hellere købe en Evan Williams, EC 12yo eller WL Weller 12yo

Sidstnævnte har Holte Vinlager til 289, det er et godt køb. 295,- eller billigere for EC 12yo er nok det bedste bourbon køb i DK, af det jeg har smagt. Rendezvous Rye er et godt bud på en god rye til almindelige penge

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 3 months ago #27879 by kgf
Replied by kgf on topic bourbon
hej tdh1
glæder mig allerede, :woohoo: har søgt lidt på de andre, noah`s mill er der 1 mdr leveringstid på.
Thomas h hardy er til at få, bestiller den i det nye år, willets er lidt svære at få fat i
må bruge noget mere tid på dem. :woohoo:
macdeffe må lige forbi holte vinlager også i det nye år :cheer:
Der er meget at tage fat på :lol:
karsten

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 3 months ago #27880 by js1009
Replied by js1009 on topic bourbon
Har fået anbefalet Baker's 7 Year Old - har i smagt den?

Jakob

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 3 months ago #27922 by tdh1
Replied by tdh1 on topic bourbon
Et lille tip til en god og ikke mindst "prisrigtig" bourbon.

Nu har jeg fået smagt to forskellige Four Roses Single Barrel 100 Proof og jeg må sige de var begge rigtig gode. Begge havde en super fin balance mellem det søde og lidt krydrede. Masser af vanilje og tydelig eg. Den ene havde endda en markant men yderst behagelig beskhed i eftersmagen. Og alkohol procenten tilpas så man klart fornemmer den er der dog uden at blive sprittet. Faktisk fortrinlige og til en ok pris. Kun 200 og et eller andet pr. flaske. Jeg havde ellers haft mine forbehold overfor Four Roses da jeg kun havde smagt en meget sprittet blended Four Roses for måske 10+ år siden.
The following user(s) said Thank You: bender

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 3 months ago #27923 by bender
Replied by bender on topic bourbon
Takker for sådanne tip - se det er noget vi nye kan bruge til noget... Billige gode afprøvede sager. Er ved at skrive ønskeseddel til kommende bryllupsdag og et par stykker nævnt her er nu med... Hun nægter at købe whisky i år; så mon ikke jeg bare kan kalde ny hobby for "bourbon"(?)

Flere anbefalelsesværdige og investeringsværdige tilgængelige bourbons i denne tråd, be' om!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 3 months ago #27932 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic bourbon
Four Roses blev MEGA negligeret under Deagram. Deres standard aftapning gik fra at være en straight bourbon til en blend. Amerikansk blend kan indeholde new make og når ikke skotsk blend til sokkeholderne, hvor niveauet heller ikke altid er for højt.

Under nye ejere (Kirin) er Four Roses gået tilbage til de gamle dyder. Deres standardaftapning er en 5-6 års straight bourbon (nogenlunde tilsvarende andre "standard" bourbons.

Derudover aftaper de single barrels, limitid editions, small batch mm af høj kvalitet til billige penge. I hvert fald billigt i USA

Udover Four Roses, som er gået fra at være et uinterresant destilleri, til muligvis at være det mest interessante i 2012, da de fleste af mine whiskey kontakter beskriver deres 2012 limited edition som den bedste bourbon release i 2012, kan jeg godt lide aftapninger fra Heaven Hill, Buffalo Trace og Wild Turkey

Jeg går helst efter noget et trin højere end standarden

Fra Heaven Hill er favoritterne Elijach Craig 18 efterfulgt af EC 12 og Evan Williams Single barrel

BT har selvfølgelig topaftapningerne fra Van Winkle og BTAC, men derudover laver de andet godt som WL Weller 12, Blanton og Old Charter 13yo og meget meget mere

Wild Turkey laver en fremragende Russel reserve, Spirit of Kentucky og en god Rye. Går man efter en standard er deres 101 også meget god

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 3 months ago - 11 years 3 months ago #27937 by Duffer
Replied by Duffer on topic bourbon
Whisky.dk netop fået to George T. Stagg hjem:

Whisky.dk - GTS - 2.199 kr.

Steffen - hvad er normalprisen på sådan nogle flasker i USA?
Og kan du nævne en god leverandør der sender til Houston?

"A fool and his money are soon parted"
Last edit: 11 years 3 months ago by Duffer.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 3 months ago #27938 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic bourbon
75-80$

Det er ikke kotyme at forhandlere sender i USA. Det er også næsten altid imod de lokale love at spiritus sendes mellem staterne. Det er nemmere for amerikanerne at bestille i UK end i en anden stat. Nemmeste sted at finde BTAC's i USA er Utah :-)

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 3 months ago #27940 by Duffer
Replied by Duffer on topic bourbon
Tak - jeg må se om jeg finder en god forretning i Houston...

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.367 seconds