george t stagg 71,4% 75cl

More
11 years 4 months ago #27854 by kgf
Hej har lige bestilt en george t stagg
hos royalmileswhiskies for ca 1200 kr. har set prisen her hjemme er ca 2200kr. :ohmy:
er der nogle her der kan forklare den store prisforskel.
karsten

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 4 months ago - 11 years 4 months ago #27856 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic george t stagg 71,4% 75cl
Jeg spurgte engang MACY og fik svaret at de kun fik 6 flasker til Danmark

Det er nogle år siden, og jeg ved ikke om det har ændret sig. En ting er sikkert. De får kun et begrænset antal. Der er rift om dem i USA. I USA koster de ca. 70-90$ hvis du kan finde dem. Det er ca. 500kr. BT har valgt ikke at ændre deres prispolitik, hverken for BTAC eller van WInkles, selvom de er meget eftertragtede.

Jeg har stor beundring for liqeur stores som Julio's i Massachusset, der simpelthen holder et lotteri af deres flasker, den gang om året de kommer. Sælges til normalprisen og flaskerne er rationerede. Det giver alle en lige chance

Men hvis du vil købe (og kan finde) 3 flaske Staggs, så er flybilletten betalt :-)

Prisen er nok sat efter almindelig økonomisk teori. Hvis der havde været 3 gange så mange flasker til rådighed havde prisen været lavere, ellers var der ikke nok der vil købe dem. Prisen bliver simpelthen sat højst muligt, hvor varen vil blive solgt.

Jeg bilder mig selv ind at mine ferier til USA bliver betalt af de flasker jeg har med hjem i kufferten :-)

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/
Last edit: 11 years 4 months ago by Macdeffe.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 4 months ago #27857 by kgf
Replied by kgf on topic george t stagg 71,4% 75cl
Hej steffen
Tak for svaret.Det kan altså betale sig at købe sin whiskye i england som det nærmeste land,eller tage til USA, når vi snakker om bourbon.
Meget lærerigt.
Jeg syntes bourbon ( efterhånden jeg for smagt dem) bliver mere og mere intressante.
Karsten

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 4 months ago #27858 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic george t stagg 71,4% 75cl

Jeg syntes bourbon ( efterhånden jeg for smagt dem) bliver mere og mere intressante.


Jeg havde det sådan at de første bourbon jeg smagte var mere eller mindre enssmagende. Men efterhånden som jeg har fået trænet mine smagsløg så er viften blevet spredt ud og de dybere forskelle er blevet nemmere at opfange

Sådan havde jeg det vist også dengang jeg startede med at drikke maltwhisky :-)

Men det er da rart at man kan få store oplevelser indenfor en ny whiskeykatagori, især i disse dage hvor kvaliteten af det skotske ikke helt er hvad det var i gamle dage

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 4 months ago #27859 by Korsgaard
Replied by Korsgaard on topic george t stagg 71,4% 75cl

Hej steffen
Tak for svaret.Det kan altså betale sig at købe sin whiskye i england som det nærmeste land,eller tage til USA, når vi snakker om bourbon.
Meget lærerigt.
Jeg syntes bourbon ( efterhånden jeg for smagt dem) bliver mere og mere intressante.
Karsten


Hej Kasper.

Det er ikke kun når vi snakker bourbon.
Tag en tur til Skotland, og fyld kufferten med de 10 Liter whisky du lovligt må have med ind i landet. Så har du en gratis rejse - i hvert fald hvis vi taler om flasker du alligevel ville have købt i Danmark.

Når det er sagt, så møder jeg af og til rundt om i Danmark enkelte forretninger med en fornuftig pris politik - ekesempelvis købte jeg for et år siden 1972 Caperdonich fra Duncan Taylor til 1000 kr.

Jeg tilslutter derudover mig fuldt ud synspunkterne vedrørende bourbon. Der er bestemt nogle gode imellem, Buffalo Trace og Willets er blandt mine favoritter.

/Thomas

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 4 months ago #27860 by kgf
Replied by kgf on topic george t stagg 71,4% 75cl
hej steffen og thomas
Har klart fået smag for bourbon ( har lige fået en blanton`s single barrel og en markers mark i julegave) glæder mig til at smage dem.
har ikke glemt scotch wisky, har lige købt 3 fl. smws whisky.
var i skotland sidste år og købt så rigligt så rejsen blev betalt.Har også købt
gode flasker herhjemme til rigtig gode priser.
Karsten.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 4 months ago #27862 by kgf
Replied by kgf on topic george t stagg 71,4% 75cl
hej
jeg vil lige fortælle at jeg for ca 5 år siden prøvede bourben på whiskymessen.
DET VAR EN FORFÆRDELIG OPLEVELSE. har altid troet at bourbon var ren Majs whisky
meget sprittet udrikkelig, i min optik. :sick:
Men jeg har sgu ændret synspunkt, meget mere komplex ind som så. :lol:
har lært meget efter jeg købte en Elijah Craig 12 år.
karsten

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 4 months ago #27863 by tdh1
Replied by tdh1 on topic george t stagg 71,4% 75cl
Det er ihvertfald helt sikkert citronen bliver presset til det yderste når vi snakker prisen på Stagg her i DK.

Da 2012 udgaven kom købte jeg to flasker hos Whiskyexchange. Stk. prisen var £97 og med portoen tillagt kostede det mig under 1000,- pr. flaske.

Hvis du ikke har prøvet Noah's Mill endnu vil jeg anbefale dig, at prøve den. Super og kompleks bourbon.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 4 months ago #27865 by kgf
Replied by kgf on topic george t stagg 71,4% 75cl
Hej tdh1
Har læst om den her sitet, Vil bestemt bestille en flaske mens de er til at betale :woohoo:
karsten

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 3 months ago #27889 by kgf
Replied by kgf on topic george t stagg 71,4% 75cl
Hej alle bourbon fans
har lige modtaget min george t stagg 71,4% 75cl.
Kunne ikke vente, :P MED AT TAGE HUL PÅ DEN.
holdkæft en whisky, ret tør, egetræet meget volsomt, smag af engelsk lakris
noget af det bedste whisky jeg har smagt ( hvis jeg var 30 vil jeg være bekymret for
min lever ) :ohmy: den er vanedannede :woohoo: % er absolut ikke et problem.
skal i det nye år købe bourbon i den dyre ende.
karsten

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 3 months ago #27892 by tdh1
Replied by tdh1 on topic george t stagg 71,4% 75cl
Hej Karsten

Jeg kan se du lige har haft en kæmpe aha oplevelse lig den jeg havde for et års tid siden :) men pas på det er hamrende vanedannende :evil: George T. Stagg er en forrygende bourbon intet mindre - eneste "downside" er prisen, men sammenligner man med f.eks. HP Thor eller lign. og køber man GTS i UK er det ikke helt så galt :silly: 2195,- her i DK er dog helt hen i vejret :( Noget andet er flasken holder også pænt længe for det er jo ikke en du bare bæller ;) . GTS fik også mig til, at gå på jagt efter mere bourbon & rye og gjorde jeg var villig til, at ville betale lidt extra for flaskerne.

mvh
Torben

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 3 months ago #27893 by kgf
Replied by kgf on topic george t stagg 71,4% 75cl
Hej Torben
Du har ret, det var en kæmpe aha oplevelse :lol: bourbon er absolut noget der skal
efterforske noget mere i.
imponerende at sprit% ikke virker så voldsomt når den er 71% :silly:
Det er klart UK der skal handles generelt når det er bourbon :whistle:
sidder her og smager igen på GTS. Stadig imponerende :woohoo:
karsten

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 3 months ago #27894 by bender
Replied by bender on topic george t stagg 71,4% 75cl
Det er for dyrt at følge tråde her i dette forum ... I har lige kostet mig små 1200,- af ren nysgerrighed

Venter så på min flaske med meget lidt tålmod...

McBender

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 3 months ago #27896 by tdh1
Replied by tdh1 on topic george t stagg 71,4% 75cl
Hej Karsten

Det overraskede også mig meget. Jeg havde på forhånden frygtet 71% ville være ret skrap. Ingen tvivl om det er en potent dram, men den er slet ikke sprittet og man fornemmer ikke man faktisk er så højt oppe i procenter.

Du skal være vågen når det gælder priser for meget er billigere i UK og andet i f.eks. Holland. Dem fra Antique Collection (GTS, Milliam Larue Weller, Thomas H. Handy, Eagle rare 17års og Sazarac Rye) er billigst i UK, hvorimod Noah's Mill, Rowan Creek, Willets, Four Roses single barrel, Elmer T. Lee m.fl. er billigere i Tyskland og Holland. Så er der faktisk også eksempler på bourbons som er billigere i DK f.eks. den 16 årige A.H. Hirsch fra 1974. Det er med, at checke priserne forskellige steder inden man køber.

& Hej McBender du kan godt glæde dig. Du har noget godt i vente :)

Mvh
Torben

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 3 months ago #27897 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic george t stagg 71,4% 75cl
Jeg kommer nu vand i min Stagg og Wilam Larue Weller en gang imellem.

Men det er da rigtigt at den høje ABV ikke er så skræmmende for smagsløgene som man skulle tro

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 3 months ago #27898 by kgf
Replied by kgf on topic george t stagg 71,4% 75cl
HEJ Steffen
Ja ind i mellem er det nok en god løsning at komme vand i, :blink: og Torben
jeg skal i den grad søge på nettet,bourbon har i den grad sat noget i gang.
Jeg er generelt et nyskærigt menneske,på trods af min 60År. :woohoo:
Livet skal leves så længe´vi har det. :silly:
Til Bender ja du for nået af en oplevelse ( tro mig) whisky har i den grad ændret mit
liv. :evil: hvis man kun køber det for at bælle så er der andre altertiver der noget billigere :lol:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 3 months ago #27899 by kgf
Replied by kgf on topic george t stagg 71,4% 75cl
Hej
Har lige bestilt en TH HARDY Sazerac Straight rye whisky release 66,2%
glæder mig allerede
Karsten

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 3 months ago #27900 by tdh1
Replied by tdh1 on topic george t stagg 71,4% 75cl
Nemlig Karsten livet skal leves nu :) Det ville være ærgerligt aldrig, at have prøvet de gode sager her inden ens billet udløber :(

T. H. Handy kan du også godt glælde dig til. Det er også mums ;) men igen - det er jo også rye fra øverste hylde. Jeg købte en flaske for omkring 1/2-3/4 år siden. Virkelig god og "fyldig" rye. Jeg er spændt på, hvad du siger til den. Rye'en har en lidt anderledes smagspalette end George T. Stagg, men virkelig gode sager.

Jeg har også, ved lejlighed, givet min George T. en t-ske fuld vand eller to. Jeg har bare ikke kunne få mig selv til direkte, at nedvande den som man af og til ser nogen gøre med deres whisky. Når man f.eks. ser Ralfys udmærkede whiskyreview, så pønser han af og til en del vand i - for meget efter min smag, men igen man skal jo drikke sin dram som man bedst kan lide det :silly: Personligt synes jeg man kan "overgøre" det med vandet :)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.407 seconds