Kommentar: Duncan Taylor & Co – Whisky Festival

More
16 years 8 months ago #12644 by MacNiels
Der bliver arrengeret bus fra Århus til Fredericia og retur

Billetter kan købes hos Gladforvin.dk eller hos samme i Viby Centret

Kr. 350,00 inkl. Bustransport til Fredericia og retur

Kr. 200,00 pr. billet uden transport

<!-- m --><a class="postlink" href="gladforvin.dk/product_info.php?products_id=224">gladforvin.dk/product_info.php?products_id=224 inkl. transport

<!-- m --><a class="postlink" href="gladforvin.dk/product_info.php?cPath=16&products_id=223">gladforvin.dk/product_info.php?c ... cts_id=223 uden transport

MacNiels

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 7 months ago #12797 by Chief
Her på Sjælland afholdes arrangementet som nævnt på Gisselfeldt. Er der nogle her fra siden, som skal med til dette arrangement? Det ville være rart at møde jer og få sat ansigt på skribenterne mens vi smager noget godt whisky. :D Vi kommer en busfuld her fra Vordingborg-området.

Sláinte
Niels

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 7 months ago #12798 by Jan_
Jeps - var så heldig at sikre mig en af billetterne til Whiskyhouse bussen. :D

Så vi ses jo nok - selv om jeg tror at der bliver sort af mennesker. Nogen der ved hvor mange billetter der er i alt ?

Mvh
Jan

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 7 months ago #12800 by Chief
De sidste tal jeg har hørt er, at der er tilmeldt omkring 500 entusiaster, og der er stadig billetter tilbage.

Sláinte
Niels

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 7 months ago #12803 by Chief
Så er der udsolgt til den sjællandske afdeling af DCT Whisky Festival på Gisselfeldt.

Sláinte
Niels

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 7 months ago #12811 by st7

Så er der udsolgt til den sjællandske afdeling af DCT Whisky Festival på Gisselfeldt.

Sláinte
Niels

Over 500 personer.....altid hyggligt med en lille intim smagning :mrgreen:

Slainte Mhath
Søren, MWL

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 7 months ago #12814 by Chief
Jeg regner med i løbet af aftenen at snuppe mikrofonen og spørge efter profiler fra denne side. Så kan vi mødes i et (forhåbentlig) stille hjørne og hilse på hinanden.

Sláinte
Niels

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 7 months ago #12817 by Hans-Henrik

Over 500 personer.....altid hyggligt med en lille intim smagning


Talte med Lars fra Lago for en time siden. Med udsolgt menes der 900 personer plus 50 hjælpere, så man har været nød til at stille et telt op ud over lokalerne pga af brandmyndighederne. Så det intime må vente til dagen efter til WWW 2007

Slainthe
Hans-Henrik

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 7 months ago #12818 by Jan_

Over 500 personer.....altid hyggligt med en lille intim smagning


Talte med Lars fra Lago for en time siden. Med udsolgt menes der 900 personer plus 50 hjælpere, så man har været nød til at stille et telt op ud over lokalerne pga af brandmyndighederne. Så det intime må vente til dagen efter til WWW 2007

Slainthe
Hans-Henrik


Det var alligevel også et par stykke, må man sige. Virker det ikke som lidt mange, i betragtning af at der kun er en enkelt aftapper tilstede?

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 6 months ago #13128 by MacNiels
Så er Jyllands afdelingen vel overstået.

Det var godt besøgt, jeg hørte at der var solgt 450 billetter, godt gået!

Jeg fik også endnu engang bekræftet at det er nogle rigtige spændende aftapninger Duncan Taylor kommer med. Til de der skal afsted i aften, så kan jeg kun ønske god fornøjelse.

Egenlig ville jeg skrive lidt om hvad jeg synes der var godt osv. men jeg vil lige vente til afdelingen i aften er overstået, så er der 900 flere der kan diskutere med :-)

Den måde arrengementet var sat op på virkede rigtig godt, masser af plads ved standende, god betjening og tid til at diskutere. Dog var der mere pres på eksklusiv baren end de nok havde regnet med. Var også selv en tur gennem eksklusiv baren og fik smagt på alle de havde med.

Jeg fik også tid til at snakke med en række velkendte ansigter, men også med nogle som jeg ikke har mødt før hvilket var ret interssant. Det er godt med nye input. Jeg mødte f.eks. 3 personer der har taget bilen fra Svendborg til Fredericia og skulle så tage toget hjem bagefter. Jeg håber og tror ikke at de var skuffet over det de kunne smage, det var ihvertfald glade mennesker.

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 6 months ago #13129 by Jan_
Hej Niels

Det glæder mig at høre at der var god plads ved standene - må indrømme at jeg er en smule bekymret for hvor crowded der vil blive i aften. Men der er noget at glæde sig til kan jeg forstå :D

Kan du oplyse om der var mulighed for at købe flasker i "eksklusiv-klassen" ?

Mvh
Jan

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 6 months ago #13130 by MacNiels
Hej Jan

Ja der er mulighed for at købe de flasker med hjem du har behov for.

MacNiels

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 6 months ago #13131 by Jan_
Åh åh :shock: Mine behov er mange :lol:

Tak for svaret - har holdt mig lidt tilbage med indkøb på det seneste (yeah right) og håber at finde lidt godter i aften 8)

Mvh
Jan

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 6 months ago #13133 by jones
Hvad angår plads - Der ventes dobbelt så mange deltagere i aften på ca. 1 ½ gange så meget plads, så mon ikke det bliver nogenlunde ligesom igår.


Al J.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 6 months ago #13151 by Macdeffe
Jeg syntes det var arrangeret rigtigt godt. Masser af plads. En passende mængde flasker. En passende variation af aftapninger. Der var altså noget for alle, og det var dejligt man nemt kunne komme til.

Derudover var det også et hyggeligt selskab, og rart at få hilst på nogle forum medlemmer :-)

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 6 months ago #13155 by BenRiach
Jeg var til arrengementet på Gisselfeld slot.

Og jeg må sige at udvalget af whisky var ganske spektakulært, og der var da masser og masser af gode flasker.
Men jeg må indrømme at jeg syntes at 900 mennesker var noget i overkanten.
Der var simpelthen ikke plads til rigtigt at bevæge sig rundt uden at jokke hinanden over tæerne, og puffe til hinanden.
Som aftenen skred frem, var der nogen der fik for meget inden for vesten, og de gjorde det bestemt ikke nemmere at navigere rundt.
500-600 besøgende havde været meget mere passende, men det er da klart at de ville sælge så mange billetter som det er tilladt, jeg er bare bange for at det vil koste en masse deltagere hvis arrengementet bliver gentaget til næste år, eller senere.

Udover dette var det et ganske fint arrengement, og jeg vil gerne sige tak til alle de mennesker der har gjort det muligt.

Slàinte Mhath
Michael.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 6 months ago #13157 by Jan_
Jeg er var også til festivalen og må indrømme at jeg tog hjem med noget blandede følelser. Som Benriach også skriver, var der alt for mange mennesker på for lidt plads "“ det var generalt ikke rart at skulle navigere gennem mængden. Jeg manglede også borde eller lign "“ det var lidt af en udfordring at stå og skrive noter op ad en mur, mens man balancerede glasset i den anden hånd.

Jeg var lidt overrasket over at udskænkerne ikke rigtigt lod til at vide noget om det de hældte op "“ prøvede nogle gange at få lidt at vide om fade og lign. men blev mødt af blanke udtryk.

Whiskyerne var en noget blandet fornøjelse; Jeg smagte en del som var udemærkede til fremragende "“ men også en hel del som gik fra ringe til deciderede stygge.

Desværre må jeg nok sige at jeg fremtiden vil klassificere Duncan Taylor som en "

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 6 months ago #13158 by Macdeffe
Mine smagsnoter til en alt-a-bhainne var : kemiske ali :-)

Smagte dog nogenlunde som de få andre jeg har smagt fra dette destilleri så det kom ikke som en overraskelse

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 6 months ago #13159 by Jan_
Min absolutte bundscorere var fra ellers normalt gode distillerier: Cragganmore og Clynelish, begge havde nogle uheldige noter af plastik og noget syntetisk/kemisk - hvilket gjorde dem, i hvert fald for mig, ganske udrikkelige. :(

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 6 months ago #13160 by MacNiels
Jeg fik prøvet et par stykker, som jeg syntes veldig godt om, bl.a. en Imperial 8 års, en af de billigeste whiskies der var at vælge imellem. Glen Elgin 1991 (festival malten) synes jeg bestemt også var flot. Det samme med en Mortlach 1993 14års på 58,9%

Ellers var det mest baren jeg var i.

Glenesk 1981 26 års, som alle havde mulighed for at smage på, var en kraftig sherry ting. Ellers var Macduff, Glenrothes og Knockando eller Iverleven de der var bedst i mine erindringer. Macduff var virkelig en kraftig sag med masser af smag og nuancer.

Så fik i bussen smagt på en Imperial, 1990 17 Years Old 55,2% som er månedsmalt. en rigtig lækker sag må jeg sige.

MacNiels

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 6 months ago #13161 by Macdeffe
Ja, Imperial 8y er et scoop. Der fås sjældent bedre whisky til pengene. Jeg mener den blev solgt til 275,- på messen

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 6 months ago #13162 by Jan_
:shock: Det var desværre en af dem jeg ikke fik smagt. Glen Elginen var udemærket, Linkwooden ligeså - og de lidt ældre dramme i eksklusiv baren smagte jo glimrende - men det skulle de jo også helst :)

Jeg kom hjem med Glenesken og Caol Ila CS - begge faldt i høj grad i min smag.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 6 months ago #13163 by Chief
Jeg må helt tilslutte mig bemærkningerne om alt for mange deltagere ved smagningen på Gisselfeldt. Omkring kl. 2000 var det næsten umuligt at navigere rundt, man stod som sild i tønder. I det udleverede program havde man bedt folk om at trække sig tilbage fra bordene, når man havde fået sin dram. En henstilling, som størstedelen sad overhørig. :( Og i larmen var der ingen der hørte opfordringen til skribenter her fra siden om at mødes et sted i hallen for at vi kunne hilse på hinanden.

Jeg smagte alle Mortlach'erne, hvor min favorit var den 14 års Cask Strengt på 58,9 %. Og igen må jeg konstatere, at jeg endnu ikke har smagt en "dårlig" Mortlach. Og så fandt jeg at den 13 års Daluaine, Sherry Cask var en dejlig dram. :D

Stor tak til Birte fra BJ-vin-og-tobak i Vordingborg. Den søde pige havde (igen) stillet gratis transport til rådighed, så vi kunne komme sikkert frem og tilbage. :D

Men hvis der kommer et arrangement til næste år, så skal det være med betydeligt færre deltagere.

Sláinte
Niels

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 6 months ago #13181 by Peteys

Ja, Imperial 8y er et scoop. Der fås sjældent bedre whisky til pengene. Jeg mener den blev solgt til 275,- på messen

MacDeffe


Den blev ganske rigtigt solgt til 275kr.
Undertegnede smagte den faktisk hele tre gange. Første gang "bare" for at smage den, anden gang var da jeg havde anbefalet den til en anden (var det dig Deffe?) og tredie gang efter at have snakket lidt med Mark Watt, og spurgt ham hvad der var udstillingens "gem" (altså juvel..)
Da sprang han over på den anden side og hentede den.

Den smagte i øvrigt fint alle tre gange..... :wink:

Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 6 months ago #13195 by Whiskynyderen

Jeg må helt tilslutte mig bemærkningerne om alt for mange deltagere ved smagningen på Gisselfeldt. Omkring kl. 2000 var det næsten umuligt at navigere rundt, man stod som sild i tønder. I det udleverede program havde man bedt folk om at trække sig tilbage fra bordene, når man havde fået sin dram. En henstilling, som størstedelen sad overhørig. :( Og i larmen var der ingen der hørte opfordringen til skribenter her fra siden om at mødes et sted i hallen for at vi kunne hilse på hinanden.
Sláinte
Niels


Enig - Det ville have være rart med nogle bænke langs væggen, så vi kunne hvile benene ind mellem. Selvom der var trængsel (prop) ved bordene, var det relativt let at få en dram, da der var mange til at servicere.
Taktikken denne gang var at smage whisky fra distillerier, som jeg almindeligvis går udenom - Det lykkedes ;-)
God ide med eksklusivbaren - Der var noget ekstra godt og til en rimelig pris. Jeg blev overrasket over den 33 års blend, som jeg synes var rigtig lækker.

Alt i alt et godt arrangement bortset fra, at bussen, der skulle bringe os hjem til København kørte fra os - Det blev til en taxi, som kunne være omsat i en god flaske :-( (

Mvh.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.249 seconds