Whisky i Kvickly 22/5 til 27/5 2006

More
17 years 11 months ago #8535 by JB
Vil lige gøre opmærksom på, at Kvickly har i denne uge
Talisker 10 yr,
Dalwhinnie 15 yr,
Glenfiddich Caoran eller
Cragganmore 12 yr

1 liter for 249,- Det er da ikke helt galt..

Hvilken er efter Jeres mening bedst? Står vist selv et sted mellem Talisker og Cragganmore... og kan ikke helt bestemme mig..

Noget andet er, om der er nogen, der kender nogle gode steder at købe de dejlige dråber online? Min pengepung matcher nemlig ikke helt interessen, hvorfor det bedste af det billige er mest interessant.. indtil videre..

Har set flere herinde efterspørge det, men svarene/links'ene postes oftest direkte udenom forumet til spørgeren..

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 11 months ago #8536 by Duffer
Cragganmore og Talisker er begge udmærkede valg og det er svært at finde noget online eller i udlandet der matcher de priser du nævner.
Der tilkommer porto og eventuel skatteafregning hvis du bestiller henholdvis oline og/eller i udlandet :(
Så hvis whisky er en forholdsvis ny "hobby" kan jeg kun foreslå at købe i Kvickly m.fl.
Fakta har også Glen Moray Single Malt fra omkring 120 kr.
Til sammenligning koster den billigste 20 £ i U.K (225 DKK)

Links - kik her til højre på siden. Her er de fleste interessante online forretninger repræsenteret

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 11 months ago #8538 by Hering
Jeg er helt enig, Michael. Både Cragganmore og Talisker er ca. 100,- under normalpris. Jeg så en Talisker 10 OB til kr. 515,- i en af Århus' specialforretninger. Jeg undrede mig, og fik at vide, at de simpelthen ikke kan købe ind til de samme priser som Coop.

I den kommende uge kan man få Glen Moray SM 12 til kr. 149,-. Det er en god whisky til prisen, og den er bl.a. rigtig fin at bruge til madlavning (whiskymarineret laks eks.).

Apropos Glen Moray: Er der nogen, der ved, om Glen Moray 'Elgin Classic' (12-OB) var en standardbetegnelse, eller om 'Elgin Classic' var en særlig serie eller aftapning? Jeg har lige kvalt det sidste i en gammel flaske jeg fik i gave af en skotte, sidst i 90'erne. Den var ret kompleks af en sådan mainstream-flaske at være, så jeg er i tvivl om der var noget specielt ved den?

Hering

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 10 months ago #8544 by WhiskyMadsen

I den kommende uge kan man få Glen Moray SM 12 til kr. 149,-. Det er en god whisky til prisen, og den er bl.a. rigtig fin at bruge til madlavning (whiskymarineret laks eks.).


Fakta havde sidste år Glen Moray 8, 12 og 16 yo på tilbud samtidigt. Jeg købte en 12er; og havde måske ikke de største forventninger.
Men jeg blev overrasket, positivt. Så jeg køber også en i År!

Det med prisen kan jo snyde, og selv om det er en billig flaske, kan den jo godt være værd at drikke, og kan endda være bedre end en der er dyrere. Et emne Hering jo selv har været inde på i "Roulette-tråden".

"Super Best" har ca hver 6. måned Glenmorangie 10yo på tilbud til 200kr, det er også et godt køb (hvis den kommer igen)

Jakob

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 10 months ago #8545 by WhiskyMadsen
Glemte lige:

Jim Murray giver Glen Moray 12yo 91 point.

jakob

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 10 months ago #8547 by Towle
Glenlivet 12 år er osse på knald for tiden - p.t. i Løvbjerg til 179,95. Skulle jeg vælge en billig standardwhisky, ville det blive den, men jeg er nok kørt lidt træt i den kategori. Ikke alle er til røg og møg og høje alkoholprocenter, men det giver sgu spæk på bollerne og er ikke nødvendigvist dyrt.

Venlig hilsen
Kurt

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 10 months ago #8548 by Duffer
Ugens "discount" tilbud;

Glenfiddich Pure Malt - Super Best - 189,95 dkk - Metro 194,- dkk
Glenlivet 12-års - Iso - 185 dkk - Metro 184,95 dkk - Løvbjerg 179,95 dkk
Glenmorangie 10-års - Alta - 259,95 dkk - Metro - 223,75 dkk

(Metro skriver ellers Skandinaviens billigste pris)

Desuden
Dalmore 12-års - Kvickly og Kvickly Xtra - 199,- dkk

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 10 months ago #8571 by Chief

Fakta havde sidste år Glen Moray 8, 12 og 16 yo på tilbud samtidigt. Jeg købte en 12er; og havde måske ikke de største forventninger.
Men jeg blev overrasket, positivt. Så jeg køber også en i År!


Fulgte Jakobs råd. Var i dag i Fakta og købe en 12 års Glen Moray. Om 5 minutter vil jeg tage plads foran tossekassen og se landskamp med flaske og glas inden for rækkevidde. Tak Jakob.

Mvh.

Chief

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 10 months ago #8572 by Likeavulin
Nå?

så er landskampen slut for længst. Kan vi få nogle smagsnoter?

Jc

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 10 months ago #8573 by Chief
Den var faktisk ikke så tosset, dejlig sød maltsmag, masser af frugt, let og afslappende, meget bedre end Glen Moray lagret på hvidvinsfade, men nok ikke den rigtige til sådan en landskamp, selvom der røg et ekstra glas ovenpå de spildte danske chancer. Da jeg i øjeblikket er ved bygge min terasse om, så glæder jeg mig til sommeren, for der vil den være dejlig til en stille sommeraften, mens mor pusler i køkkenet.

Chief

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 10 months ago #8574 by Kim_M
Se engang her:
www.coop.dk/nettorvet/produkt_ls ... ept_id=123
..jeg synes der er nogle meget rimelige priser, som fx to fl. Jura Superstition for 459 kr.

Fx har jeg lige købt en fl. A'bunadh hos K&S i Kbh, men den var så vidt jeg husker en del dyrere end her via Coop :(

Kim M.

--
Kim M.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 10 months ago #8576 by JB
har just hentet en Caol Ila 12 yr i Kvickly til 279,-......

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 10 months ago #8577 by Towle

har just hentet en Caol Ila 12 yr i Kvickly til 279,-......


Det lyder næsten for godt til at være sandt. Den flaske jeg har gang i lige nu, kostede over det dobbelte. Hvilken Kvickly/hvor i landet, er tilbudet landsdækkende og hvor længe gælder det?

Venlig hilsen
Kurt

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 10 months ago #8578 by Macdeffe
For nu at snakke om gode tilbud. Vignoble Trøjborg har Bladnoch 15y 46% som månedens malt til 395,-

anbefales

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 10 months ago #8579 by JB
"Hvilken Kvickly/hvor i landet, er tilbudet landsdækkende og hvor længe gælder det?"

Det er i Århus - i Bruuns Galleri.. har ikke yderligere kendskab til tilbuddets karakter :-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 10 months ago #8582 by plesner

Hvilken Kvickly/hvor i landet, er tilbudet landsdækkende og hvor længe gælder det?


Det gælder ogsdå i Kvickly Extra i Taastrup - 279,- for en liter 12 år gammel Caol Ila. Det var vist nok sidste uges tilbud, men i går stod de der da endnu.

plesner

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 10 months ago #8588 by jho

Det lyder næsten for godt til at være sandt. Den flaske jeg har gang i lige nu, kostede over det dobbelte.


Lyder som nogen har taget r.... på dig.. ;-)

Ved godt at Tyskland ikke er lige rundt om hjørnet for alle, men mener "gadeværdien" på en 12 yo Caol Ila er knap kr. 300 syd for grænsen.

Mvh.
Jesper

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 10 months ago #8597 by Towle

Det lyder næsten for godt til at være sandt. Den flaske jeg har gang i lige nu, kostede over det dobbelte.


Lyder som nogen har taget r.... på dig.. ;-)

Ved godt at Tyskland ikke er lige rundt om hjørnet for alle, men mener "gadeværdien" på en 12 yo Caol Ila er knap kr. 300 syd for grænsen.

Mvh.
Jesper


Et eller andet må være kortsluttet inde i min hovede. Jeg tog fejl af Caol Ila og Lagavulin 12 år.

Venlig hilsen
Kurt

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 10 months ago #8605 by Peteys
Så er der Glen Moray på tilbud igen i Fakta, hvor længe det varer ved jeg ikke, men 8års til 129kr. og 12 års til 149kr. så kan man da ikke gå helt galt?

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 10 months ago #8607 by Duffer

Så er der Glen Moray på tilbud igen i Fakta, hvor længe det varer ved jeg ikke, men 8års til 129kr. og 12 års til 149kr. så kan man da ikke gå helt galt?


Det er vist normalprisen...
Det har mig bekendt været sådan i et par år....
Det er en god hverdagsdram - specielt prisen taget i betragtning.

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.205 seconds