Crested Ten (irsk pot still) til 165 kr.

More
17 years 11 months ago #8330 by Likeavulin
Ugens tilbus hos Juuls er Crested Ten. En irsk pot still. Er der nogen der har erfaringer med den?

Jim Murray og Michael Jackson er ikke helt enige om den!?:

www.whiskymag.com/whisky/brand/c ... ky656.html

Jeg er på udkig efter en pot still, og 165 er jo ikke mange penge, men dog for mange hvis det ikke er hver at drikke.

De 2 andre jeg har kig på er Redbreast 12 og Green Spot Mitchells. Er der nogen der har kommentarer til dem?

JC

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 11 months ago #8332 by WhiskyMadsen
Jim Murray nævner den under "blended whiskey", og ikke under "pure pot still", mon ikke Juuls har skrevet forkert.

Jakob

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 11 months ago #8333 by BigMac
Både Redbreast 12 og Green Spot er rigtig fine whiskeys :)

Redbreast er den søde variant med sherry og dermed frugtagtig, og med det som jeg forbinder med den typiske pot-still-karakter

Green Spot er lidt lettere med honningtoner og måske lidt mint?

Begge er meget 'drik-let' og flasken er sjældent fuld længe :wink:


Ellers kan jeg af irske whiskeys anbefale Knappogue Castle serien (single malts):

Knappogue Castle 92 - fra Cooley's 7år
Knappogue Castle 93 - fra Bushmills 7år
Knappogue Castle 94 - fra Bushmills 10år

Alle er ligesom Redbreast og Green Spot meget lette i karakteren og fine whiskeys til sommersæsonen :D

Mvh

Claus

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 11 months ago #8338 by Peterap
Jeg kan kun give Claus ret. Især Green Spot og Knappogue Castle 94 står mit hjerne nær. GS er dog ikke helt billig - hvis man skal sammenligne med de nævnte 165.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 11 months ago #8339 by Likeavulin
Green Spot fås til 245 hos juuls, så det er ikke så slemt. Redbreast er dog noget højere og står til 350.

Er der nogen der ved hvad de forskellige Knappogue Castle står til, og hvor man kan købe dem?

JC

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 11 months ago #8340 by BigMac
Hej,

MACY er importør på Knappogue Castle, så prøv at høre hos din lokale vinhandel eller der hvor du ved MACY's produkter forhandles...

Knappogue 93 er desværre udsolgt, mens der stadig findes K92 og K94 derude. Der er oven i købet kommet en K94 '2nd edition' som Jim Murray ikke har haft noget med at gøre (iflg. ham selv i Whiskybible 2006)

Prisen ligger vist mellem 325-375 for en flaske Knappogue.

Mvh

Claus

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 11 months ago #8342 by Peterap
Har købt en flaske Knappogue ved Vignoble på Trøjborg i Århus. Det er dog noget tid siden, og da jeg er flyttet kommer jeg der ikke så meget mere, men mon ikke der skulle være noget at hente? I øvrigt var det knappogue 93 og ikke 94 som ovenfor skrevet

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.247 seconds