Handel med aftapninger!!

More
18 years 7 months ago #6391 by BH
Handel med aftapninger!! was created by BH
For medlemmer af springbank society er der blevet tilbudt en 8 års Longrow CS. Der skulle betales £25 for flasken, og de første er begyndt at dukke op på auktioner cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... 6204057942

Jeg tror ikke engang diverse investeringsforeninger kan klare det samme på samme tid :)

Bjarne Hagen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 7 months ago #6393 by MacNiels
Replied by MacNiels on topic Handel med aftapninger!!
Ja det er lidt foruroligende at det går så stærkt. Specielt når vi andre ikke har fået vores flaske endnu og de ikke kan finde ud af at håndtere salget af dem.
Lidt skuffende!

MacNiels

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 7 months ago #6397 by jones
Replied by jones on topic Handel med aftapninger!!
Niels, hvis du ikke har fået din flaske endnu, skal du reagere straks.

Igår kom en mail om at nu er første omgang leveret og nu kan medlemmer bestille af de resterende flasker.

"I think we have finally managed to process all the orders for society bottles.

As I had said we had initially limited orders to one bottle per member for the first month.
We still have some bottles left, and we are now going to offer them to Society members wishing a second bottle."

Al J.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 7 months ago #6398 by karlejnar
Replied by karlejnar on topic Handel med aftapninger!!
Skandaløst - kort og godt.

Det piller noget af charmen ved at være medlem af "eksklusive" klubber væk

Men det måtte vel komme - whisky som investeringsobjekt - desværre med flere samleobjekter til følge. Hvis køberen så endda vil drikke den - men det er jo langtfra sikkert. Måske skal den gemmes væk i nogle år og så sælges med fortjeneste.

Et andet eksempel er de single cask Aberlour's, man kan tappe i "warehouse no.1" i forbindelse med rundturen på destilleriet. Ejeren af Glenfiddich restauranten i Dufftown, John McAlpin, fortalte, at en tysker havde tappet to af hver (prisen er £50 pr. stk). Den ene blev solgt på eBay til £250 og turen til Skotland var betalt.

Jeg tappede selv en sherry- og bourbonudgave, altså én af hver, men de skal da helt bestemt drikkes. :P
Man udfylder selv etiketterne, og underskriver som "aftapper".

Så egentlig kan jeg ikke forstå at nogen vil gi' så mange penge for en flaske, som en anden har aftappet "in person" :shock:

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 7 months ago #6400 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Handel med aftapninger!!
Tjaa, rent markedsføringsmæssigt er det jo meget godt for Springbank at deres aftapninger er samlerobjekter. Heldigvis holder de sig til et nogenlunde normalt prisleje selv. Det er der jo adskillige eksempler på andre der ikke gør. Og det endda for whisky man næsten med sikkerhed ved nok ikke er verdens største smagsoplevelse

Forresten er det idag blevet meget almindelig at man kan håndaftappe fra en del destillerier. Og med et nogenlunde normalt antal besøgende ryger der altså en del fade igennem systemerne. På et eller andet tidspunkt vil der være så mange aftapninger at der heldigvis ikke er plads til at de kan være "ekslusive" samlerobjekter alle sammen

Selv har jeg været oplevet at man, som almindelig turist der kommer ind fra gaden, kan selvaftappe flasker på :

Bruichladdich
Arran
Glenmorangie
Pulteney

Derudover kan jeg se at Aberlour også har fået det på programmet siden jeg var der sidst :-)

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 7 months ago #6401 by MacNiels
Replied by MacNiels on topic Handel med aftapninger!!
Jeg har skam reageret (flere gange). Igår skrev jeg endnu en mail, hvor ordlyden blev en tand skrappere.
Nu kan jeg så se at de har trukket pengene, mon ikke det er godt tegn.

MacNiels

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 7 months ago #6407 by karlejnar
Replied by karlejnar on topic Handel med aftapninger!!

Derudover kan jeg se at Aberlour også har fået det på programmet siden jeg var der sidst

Ja - men til forskel fra de andre, du nævner, kan man ikke bare selvaftappe i deres shop.

Man skal tage rundturen - de har kun én slags, og det er den, de andre steder kalder en "connoiseurs tour" (stavning?) - til £7,50.

Her kommer man til at smage på forskellige trin af fremstillingen.
Først Wort og Wash inde i destillleriet.
Efter turen er der så en decideret smagning i Warehouse No. 1 af:
Clearic = Freshmake (=nydestilleret sprit) 69,3%
Bourbonlagret single cask, 12år, 59,1%, first fill barrel
Sherrylagret single cask, 13år, 60,4%, first fill butt
Aberlour 10år, 40%
Aberlour 16år, 43%
A ´bunadh, batch#14, 59,5% (en "marriage" af 80 sherryfade)

De to single cask kan ikke købes i almindelig handel, men kan altså håndaftappes på stedet, men som sagt ikke i shoppen. :roll:

En lidt pudsig smagsrækkefølge synes I ikke? :shock:

Aberlour er for øvrigt en fremragende speysider, såvel i sherry som bourbon udgave. :P
Ligeså er en sherrylagret cask strength udgave fra deres søsterdestilleri Glenallachie (Chivas cask strength edition). :P

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.334 seconds