Macallan-Glenlivet Distilled 1911

More
18 years 11 months ago #5447 by MacLars
Så er der dukket en flaske gammel MacAllan op på e-bay

cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 20594&rd=1

Mindste bud er €7000

MacLars

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 11 months ago #5449 by Macdeffe
Med alle de auktionslink der bliver lagt ind skulle man tro at denne side er for samlere :-)

(Klyng dem op)

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 11 months ago #5450 by MacLars
hehe, jeg beklager! ;-)

Forøvrigt så sad jeg lige og tænkte på om det var sædvanligt allerede i starten af 1900-tallet at lade whisky lagre i 20 år? Jeg har ingen fornemmelse for hvornår det blev "moderne" at lagre whisky i mere end fx. 3 år...

MacLars

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 11 months ago #5452 by Macdeffe
hmm. Lidt suspicious

Hvornår begyndte man at bruge betegnelsen Speyside (istedet for "xxx"-glenlivet)
?

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 11 months ago #5453 by Duffer
Det kan undre mig at man ikke investerer 1.000 kroner i et ordentligt digitalkamera, når man sætter en flaske til over 50.000 kroner på auktion. Men det er måske med vilje, fordi der er noget lusk bag...?

I mine øjne kan en flaske - uanset alder og herkomst - ikke være så meget værd....
Samlere ville måske slet ikke åbne den.
Den kunne rent faktisk være udrikkelig

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 11 months ago #5454 by dmwa

Hvornår begyndte man at bruge betegnelsen Speyside

Vi spurgte for en del år siden Scotch Whisky Association - de mente sidst i 1800-tallet...

I mine øjne kan en flaske - uanset alder og herkomst - ikke være så meget værd....

Så en billede af Picasso er heller ikke noget værd? Det er ikke spørgsmålet om, hvad der er i flasken - men om den historie og flaskens sjældenhed, der tæller. Den er til samling - ikke til at drikke - og er du ikke samler, så har den naturligvis ikke værdi for dig....

Slainthe

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 11 months ago #5455 by Duffer

Så en billede af Picasso er heller ikke noget værd? Det er ikke spørgsmålet om, hvad der er i flasken - men om den historie og flaskens sjældenhed, der tæller. Den er til samling - ikke til at drikke - og er du ikke samler, så har den naturligvis ikke værdi for dig....



Picasso har visuel værdi (for nogle), men en gammel flaske whisky, der ikke skal drikkes har ingen værdi for mig - men jeg er heller ikke samler :?

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 11 months ago #5457 by dmwa

Picasso har visuel værdi (for nogle), men en gammel flaske whisky, der ikke skal drikkes har ingen værdi for mig - men jeg er heller ikke samler

Der skal heller ikke males på et Picasso lærred.....

Slainthe

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 11 months ago #5499 by Hans-Henrik

Med alle de auktionslink der bliver lagt ind skulle man tro at denne side er for samlere

(Klyng dem op)


Det er altid rart at føle sig elsket :lol:

Drik noget mere, det er godt for samlerne. Jeg skal nok hjælpe til selv :mrgreen:

Slainthe
Hans-Henrik

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.173 seconds