Købe whisky i UK webshop?

More
19 years 4 months ago #2865 by motnil
Hej,

Har I erfaringer med at købe whisky i engelske webshops?

Jeg har fundet et par rare ting hos [/url]www.thedramroom.co.uk, men jeg ved ikke helt, hvordan det foregår med fragt og andet godt. Derudover sidder jeg med en fornemmelse af, at Told & Skat nok ikke er ligeså begejstrede som mig for denne idé....

/motnil

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 4 months ago #2866 by dmwa
Replied by dmwa on topic Købe whisky i UK webshop?
Hej gæve skribenter på Whiskynyt

Hvem tør svare - undertegnede har jo flere gange fået et par lussinger for at citere toldreglerne, og for at gøre opmærksom på, at det ikke er køberen i Danmark "der er den der rammes hårdest" - men derimod afsenderen, som hæfter for told og moms for salg af højtbeskattede varer til private i Danmark - så jeg afstår fra at svare - men kan henvise til alenlange tråde i dette forum om samme emne......

Slainthe

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming Gerhardt-Pedersen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 4 months ago #2880 by motnil
Replied by motnil on topic Købe whisky i UK webshop?
Jeg blev lidt klogere efter at have søgt lidt på forummet. Jeg har ingen problemer med at skulle betale told, afgifter og andet godt. Det gør jeg også, når jeg køber CD'er/DVD'er i Australien eller USA.

I dette tilfælde koster produktet £40 i denne UK shop, mens alle andre UK shops skal have £60. Den billigste pris, som jeg har kunnet finde herhjemme, er ca. DKK 850.

/motnil

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 4 months ago #2884 by motnil
Replied by motnil on topic Købe whisky i UK webshop?
"Problem" løst: Jeg kontaktede butikken, og de sender ikke til Danmark....

Jeg var ellers faldet over en Brora 1982 Connoisseurs Choice til £40 - herhjemme koster den DKK 850, og det er altså mere, end budgettet tillader.

/motnil

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 4 months ago #2885 by Benke
Replied by Benke on topic Købe whisky i UK webshop?
TWE (The Whisky Exchange) i London www.thewhiskyexchange.com/acatal ... RA_23.html har en
Brora 1982 20yo Oloroso Sherry Butt / Dark 46% 70cl för £39.99 £46.99 Inc.
De skickar till Sverige, så de skickar förmodligen till Danmark också.

Mvh
/Benke

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 4 months ago #2903 by MacLars
Replied by MacLars on topic Købe whisky i UK webshop?

Hvem tør svare - undertegnede har jo flere gange fået et par lussinger for at citere toldreglerne, og for at gøre opmærksom på, at det ikke er køberen i Danmark "der er den der rammes hårdest" - men derimod afsenderen, som hæfter for told og moms for salg af højtbeskattede varer til private i Danmark - så jeg afstår fra at svare - men kan henvise til alenlange tråde i dette forum om samme emne......


Bla. foranlediget heraf, og tidligere forslag om samme, har vi nu oprettet et "Ofte stillede spørgsmål", hvor der er citeret fra disse alenlange tråde... ;-)

MacLars

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 4 months ago #2905 by dmwa
Replied by dmwa on topic Købe whisky i UK webshop?
GENIALT

Endnu en gang hatten af for folkene bag Whiskynyt!

Slainthe

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.144 seconds