Gode Coop tilbud på "klassikerne"

More
19 years 6 months ago #2328 by Duffer
Fra mandag den 25.10 og en uge frem;

Dalwhinnie 15 års - 1.0 liter - 279,- kr.
Talisker 10 års - 1.0 liter - 279,- kr.
Cragganmore 12 års - 1.0 liter - 279,- kr.
Dalmore 12 års - 0.7 liter - 199,- kr.
Glenfoyle 12 års - 0.7 liter - 150 kr.

(Blended)
Johnny Walker Black Label 12 års - 0.7 liter - 150 kr.
Chivas Regal - 1.0 liter - 239,- kr.

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #2329 by stig
De har efterhånden kørt disse tilbud så mange gange, at det vel er blevet 'normalprisen'.

Stig

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #2330 by Duffer
stig, skrev

De har efterhånden kørt disse tilbud så mange gange, at det vel er blevet 'normalprisen'.


Til sammenligning (Skjold Burne) - priserne i parantesen er Coops 0.7 liters priser.

Dalwhinnie 15 års - 0.7 liter - 395,- kr. (195.- kr.)
Talisker 10 års - 0.7 liter - 450,- kr. (195,- kr.)
Cragganmore 12 års - 0.7 liter - 395,- kr. (195,- kr.)
Dalmore 12 års - 0.7 liter - ikke på lager
Glenfoyle 12 års - 0.7 liter - ikke på lager - eneforhandling af Coop

(Blended)
Johnny Walker Black Label 12 års - 0.7 liter - 298,- kr. (150,- kr.)
Chivas Regal - 0.7 liter - 299,- kr. (168,- kr.)

Coops priser ligger altså gennemsnitlig på under det halve.
Så kan man så efterfølgende diskutere hvor interessant udvalget er.
Men kan man købe de samme flasker til halv pris, ved jeg godt hvad jeg vælger.

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #2331 by stig


Coops priser ligger altså gennemsnitlig på under det halve.
Så kan man så efterfølgende diskutere hvor interessant udvalget er.
Men kan man købe de samme flasker til halv pris, ved jeg godt hvad jeg vælger.


Helt enig.

Jeg mener bare, at disse er på tilbud stort set en gang om måneden, så skal man have disse flasker, så giver man ikke normalprisen, men venter på at de kommer på tilbud.

Stig

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #2332 by Duffer
stig, skrev

Jeg mener bare, at disse er på tilbud stort set en gang om måneden


Ja, det er rigtigt.
Coop vil være mere aggresive på det danske marked, og det ser ud til at de har stor succes med det og at udvalget bliver større og større.
Og til priser, som kun få kan være med, hvis de skal have et overskud.

F.eks har Sky i Tyskland (også et Coop selskab) Dalwhinnie 15 års på tilbud til 227 kroner for 0.7 liter.
Det vil sige at netop denne whisky er billigere i Danmark.

Men det er stadig "kun" på "klassikerne" og det bliver nok ved med at være sådan.

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #2333 by Towle
MacAll skrev:

Coop vil være mere aggresive på det danske marked, og det ser ud til at de har stor succes med det og at udvalget bliver større og større.

Er de kommet med nye udmeldinger side de bekendtgjorde deres strategi om at erobre 1/3 af det danske whiskymarked? For mig at se bliver det lidt svært, da de har kørt med de samme mærker igen og igen siden jeg begyndte at interessere mig for whisky. Jeg har dog ikke checket og sammenlignet priser for de nyeste flasker på Nettorvet.

Så Stig har da en pointe: de er på tilbud så ofte, at det nærmer sig det der må kunne opfattes som værende normalpris. Jeg kender ikke loven, men det gør COOP sikkert, så mon ikke de kører lige til grænsen?

Indrømmet, det var netop Kvickly der satte mig igang. Jeg grovhøstede af de seks klassiske malts og var glad. Jeg har bestemt ikke fortrudt, men har lært af det. Dalwhinnie, Cragganmore og Dalmore bliver ikke genanskaffet foreløbig, men Talisker har vi købt en del af og vil fortsætte med det.

Iøvrigt kom nogle gæster forleden med en Glenfoyle 12 års forleden. Jeg var skeptisk, men holdt masken. Da vi først havde fået vredet ørerne af den, viste det sig at det var en rigtig lækkerbidsken :)

Venlig hilsen
Kurt

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #2334 by Duffer
Towle, skrev

For mig at se bliver det lidt svært, da de har kørt med de samme mærker igen og igen


Der er ikke meget variation hos Coop Danmark for en entusiast, idet de har de samme 20-25 mærker,
og det altid er de samme, som er på tilbud.

Towle, skrev


Så Stig har da en pointe: de er på tilbud så ofte, at det nærmer sig det der må kunne opfattes som værende normalpris.


Ja - utvivlsomt. Vel et forsøg på at kapre markedsandele og få nogle mennesker i forretningen (minus Nettorvet).

Det er vel et eller andet sted sådan, at vi alle starter med et "kendt" mærke som f.eks Glenfiddich,
og man så finder ud af, at der findes meget andet end det "kendte".
Sådan var det også med mig.
P.t er det Murray McDavid som er på min indkøbsliste og hvem ved hvad der har interesse om to år.

Men en gang i mellem skal jeg have fyldt "standarddepoterne" op - og der er Coop udmærket.
Det kræver som regel ingen vejledning og de fleste har man smagt tidligere...

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #2335 by Macdeffe
Apropos. Hvem laver Glenfoyle ?

(Hvad destilleri er det ?)

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #2337 by Martin
I følge coops lille whisky-bog (er det den der tidligere er blevet efterlyst? Iøvrigt en glimrende introduktion for en nyankommen andenrangs lommeamatør som mig) produceres Glenfoyle af Longman Distillers Ltd. i Edinburgh ejet af White and Mackay.... det kunne lige så godt have været Gøg og Gokke for mig ....men jeg vil da se om jeg kan finde dem i de "officielle" bøger...
Martin

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #2338 by stig
Måske betyder dette Tamnavulin?!

Stig

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #2340 by dmwa
Dette svar gav vi for godt et år siden på vores debatside

Quote

Som man vil kunne læse i MALTEN, der blev udsendt 27. maj 2003, er det danske marked ved at blive "oversvømmet" af whisky i de danske supermarkeder - og fælles for de fleste er, at der er tale om "egne brands" - det vil sige whiskies, hvor selve producenten ikke er kendt (og aldrig bliver det) - men man bruger navne, der enten danner associationer med andre mærker - eller man bruger navne fra destillerier "long gone". Lochruan - som Irma solgte / sælger, er således også en Highland Malt - men det oprindelige destilleri lå i Campbeltown.

Glenfoyle Destillery lå nær Stirling - altså lige på grænsen mellem høj- og lavland - men betegnet som en Højlandswhisky. Destilleriet producerede sidst i 1923 - men blev helt frem til 1970 anvendt til whiskyopbevaring af Brodie Hepburn Ltd. De solgte destilleriet sammen med Tullibardine Destillery i 1971 til Invergordon gruppen. Det er derfor meget tænkeligt, at der bag "Longman Destillery" gemmer sig Invergordon.

Men - en ting er sikkert - det er IKKE destillat fra Glenfoyle Destillery ved Stirling, der er i flasken - men når der står single malt på flasken, så kommer den fra ét destilleri - så i gang med nosing glas, smagstest etc - og prøv at gætte, hvilket destilleri det så er fra. Om du rammer rigtigt - det får du aldrig producenten til at røbe.......

Unquote

Slainthe

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming Gerhardt-Pedersen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #2341 by Duffer
Jeg fandt en tysk side der sagde følgende;

Glenfoyle - Dalmore 1985 17-years tappet af Longman Distillers Ltd. - men det er sandsynlivis kun 17-års udgaven.

En anden side sagde;
Glenfoyle (single malt with unknown origin).

Tamnavulin lyder som et godt gæt !

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #2342 by stig
Hvis det er White and Mackay, som står bag denne Speyside malt, så kan det vel kun være Tamnavulin.
Hvis de på det tyske marked har udsendt en Glenfoyle Highland, så kan det vel være Dalmore, Fettercairn eller Tullabardine.

NB Invergordon hedder i dag White and Mackay!

Stig

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #2343 by stig
Hej igen,

jeg beklager meget, men jeg gik og troede at den 12 års Glenfoyle var en Speyside, men jeg kan nu se, at de kalder den for en Highland, hvilket natruligvis ikke 100% udelukker Speyside.

Så mit bud er derfor Dalmore, Fettercairn eller Tullabardine.

Stig

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #2344 by Duffer
Towle, skrev

Iøvrigt kom nogle gæster forleden med en Glenfoyle 12 års forleden. Jeg var skeptisk, men holdt masken. Da vi først havde fået vredet ørerne af den, viste det sig at det var en rigtig lækkerbidsken


Men den smager godt...????
Du er godt klar over at du mere ller mindre er skyld i mit store indkøb...?
Sidst var det Finlaggan

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #2345 by MacChristensen

Men den smager godt...????


...hvis ikke, så har du jo noget til kaffen, den brune farin og fløden... :wink:

Slainte,
Jesper

Slainte,
Jesper

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago - 19 years 4 months ago #2346 by Duffer
MacChristensen, skrev

...hvis ikke, så har du jo noget til kaffen, den brune farin og fløden...


Jeg drikker desværre ikke Irish Coffee og mine gæster får Glen Grant (min smager ikke for godt) eller Tullamore

"A fool and his money are soon parted"
Last edit: 19 years 4 months ago by Duffer.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #2347 by dmwa

Glen Grant (som smager ad h..... til)


MacAll - og alle andre - kan vi ikke bede om kammertonen? Glen Grant smager ad h...... til - jamen gør alle deres aftapninger nu også det? Eller er det bare den billigste af de billige Glen Grants? Alle de der læser disse indlæg, kunne jo få den opfattelse, at alt Glen Grant er dårligt - men det er det altså ikke. Så kan du ikke skrive mere præcist, at den og den aftapning smager af h...... til - så bliver dette forum MEGET mere brugbart

Slainthe

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #2349 by stig

Glen Grant (som smager ad h..... til)


MacAll - og alle andre - kan vi ikke bede om kammertonen? Glen Grant smager ad h...... til - jamen gør alle deres aftapninger nu også det? Eller er det bare den billigste af de billige Glen Grants? Alle de der læser disse indlæg, kunne jo få den opfattelse, at alt Glen Grant er dårligt - men det er det altså ikke. Så kan du ikke skrive mere præcist, at den og den aftapning smager af h...... til - så bliver dette forum MEGET mere brugbart

Slainthe

Flemming


Hørt!
Efter min menig kan alle destillerier fremskaffe nogle gode aftapninger.

Stig

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #2350 by Duffer
dmwa, skrev

MacAll - og alle andre - kan vi ikke bede om kammertonen?


Syntes nu ikke almindelige uskrevne love bliver brudt herinde...
Men ok. Jeg finder ikke min Glen Grant No age statement eller min Glen Grant 5-års så velsmagende, at jeg selv vil drikke den ufortyndet i et glas.
Jeg har derfor valgt at bruge mine Glen Grant whisky til gæster og skelner ikke til om de bruger dem til f.eks Irish Coffee.
Håber ikke min tidligere udtalelse har stødt nogle, ødelagt markedsandele eller har påvirket andre til ikke at drikke Glen Grants produkter.

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #2351 by jones
Det er vist ikke noget med uskrevne love. Du kom bare med en unuanceret generalisering som strider mod andres (Vover man at sige det?) større erfaring.

Jeg deler nu din generelle oplevelse at ung Glen Grant er anonym og karakterløs, MEN jeg har erfaret mange gange at Glen Grant er blandt de destillerier der virkelig vokser sig stor, stærk og kompleks med alderen, f.eks. fra 20 år og opefter.

Jeg har ikke nogen forklaring på fænomenet, men der er simpelthen destillerier som er bedst f.eks. under de 16 år, nogle som skal have noget mere tid for at blive interessante og en tredie gruppe som er flot i enhver alder.

Og vi kan godt begynde at sætte navne på, hvis nogen synes at det er sjovt.

Al J.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #2352 by Kim_M

Apropos. Hvem laver Glenfoyle ?

(Hvad destilleri er det ?)

MacDeffe


Glenfoyle er lavet som både 12 og 17 års. Jeg købte en flaske 17 års i Tesco Extra i Glasgow for ca. et halvt år siden. Den var billig (ca. £17) og smagte rigtig godt!

Det kan jo meget vel være at Glenfoyle 12 og 17 kommer fra forskellige distillerier, men jeg tør godt gætte på at Glenfoyle 17 års (som er den eneste af de to jeg har smagt) faktisk kunne være Dalmore. Både i næsen og på smagen minder den om Dalmore. Desuden er navnet på etiketten "Richard Paterson" navnet på Master Blenderen af Dalmore. Hans adresse er lige rundt om hjørnet fra destilleriet. Det er nu nok mer' et hint end et bevis :wink:

Ellers ville mit gæt være Tullibardine. Fettercairn kan jeg slet ikke få den til at minde om. (Jeg beklager ikke at have kunne gøre nogen klogere mht. den 12-årige Glenfoyle)

Lad os håbe at COOP også begynde at føre den 17-årige. Der får man en dejlig dram for pengene.

Kim M

--
Kim M.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #2354 by Duffer
jones,

Du kom bare med en unuanceret generalisering som strider mod andres (Vover man at sige det?) større erfaring.


Det kan man vist godt sige - jeg har kun - mig bekendt - smagt disse to unge Glen Grant. :(

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #2359 by fao
MacAll,skrev

Jeg har derfor valgt at bruge mine Glen Grant whisky til gæster .


Hvis det er det eneste, du har til gæsterne, har du vel ikke mange besøg :wink:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #2362 by Duffer
fao, skrev

Hvis det er det eneste, du har til gæsterne, har du vel ikke mange besøg


Jo, dem der skal have Irish Coffee - og det er som regel kvinder der vil drikke det
(nu håber jeg ikke at jeg har "stødt" nogen igen)

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #2404 by Square
Torsdag, fredag + lørdag sælges Bowmore 12 års 70cl til 259 i Kvickly/Kvickly Extra.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.317 seconds