Bedste indkøbssted i Flensburg?

More
19 years 6 months ago #2217 by Towle
Vi laver en firmaudflugt i slutningen af november - officielt for at besøge en virksomhed i sydslesvig, men det skjulte formål at naturligvis at købe nogle billige bajere og en masse whisky. Vi bliver sikkert 3 busfulde og kravet er, at vi kun handler eet sted og derfor skal det være et stort grossmarkt, eller et butikscenter, så vi også kan købe diverse levnedsmidler til jul.

Hvor i Flensburg vælger vi efter dette kriterium og hvilke muligheder giver det m.h.t. stort whiskyudvalg og billige priser?

Venlig hilsen
Kurt

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #2218 by Duffer
Citti (Grossmarkt)( www.citti.dk ) i Flensburg West - ca. 6 km syd for grænsen har et helt usædvanligt stort udvalg af alle normale og unormale dagligvarer, spiritus, vin og øl. Heriblandt også en del maltwhisky - også dyre flasker.
I samme center ligger der en del småforretninger samt mediegiganten Media Markt.( www.mediamarkt.de )

Förde Park, som er et center med mange forskellige forretninger - Promarkt, Aldi, Real osv., ligger ca. 8 km syd for grænsen.
I Real kan du alt, men udvalget af whisky er begrænset til standardaftapninger.

Men går du efter billig øl og vin samt julegodter, så er Fleggaard svær at komme udenom. Der er 5 store forretninger i og omkring Flensburg - den første ligger 100 meter fra grænsen. Her skal du heller ikke regne med det stor udvalg i whiskysortimentet.

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #2219 by Towle
MacAll skrev (og tak for det).

En enkelt lille kommentar:

I Real kan du alt, men udvalget af whisky er begrænset til standardaftapninger.

Har de kun Johnny Fodslaw og King George, eller kan man købe sig en 16 års Lagavulin? Som jeg har forstået det i dette forum, er al whisky fra et destilleri der stadig eksisterer og til en pris under 1.000 kr. flasken det man kalder "standardwhisky".

Venlig hilsen
Kurt

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #2223 by Duffer
Towle, skrev

Har de kun Johnny Fodslaw og King George, eller kan man købe sig en 16 års Lagavulin?


Du kan få de "gængse" mærker som Glenfiddich, The Glenlivet, Glenmorangie, Bowmore samt diverse blended.
Du kan ikke få ; Gordon & McPhail, Murray McDavid osv. i Real.
Det er et supermarked.
Om de har Lagavulin i Real, skal jeg ikke kunne sige, da det er en af de få whisky som er udenfor mit interesseområde.
Lagavulin har de hos Calles Vinlager, som ligger 3 km syd for grænsen - ved siden af Danfoss.
Lagavulin 16 koster 340 dkk. Lagavulin Double Matured 16 koster 470 og Lagavulin 25 får du til 1900 dkk.

Nu skrev du at I ønsker at handle ét sted.
Så er Citti måske mere velegnet til whiskyindkøb.
De har også et kæmpeudvalg i øl og vin mm.
Man kan sagtens bruge 3-4 timer første gang man er der og man kan betale med danske kroner og dankort.
(Det kan man i øvrigt også i Real)

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #2237 by karlejnar
MacAll skrev:

Man kan sagtens bruge 3-4 timer første gang man er der og man kan betale med danske kroner og dankort.


Ja men til hvilken kurs? Og er der gebyr på derudover?

Hos Otto Duborg tager man en pæn overkurs + 1,5% i "administrationsgebyr" på køb med Dankort. Så det kan godt betale sig at veksle til Euro hjemmefra.

OK nu er OD jo heller ikke nævnt. Citti lyder som et godt forslag. Har købt malt én gang, men i Kiel. Her var priserne en del lavere end hos OD.
Jeg tror OD og Poetsch sætter priserne imellem tyske og danske priser, da det nok mest er skandinaver, der handler der.

Slàinte
Karl Ejnar

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #2239 by Duffer
karlejnar,

Ja men til hvilken kurs? Og er der gebyr på derudover?


Jeg bruger mit Visa/Dankort og har afregnet til kurs 7.51 (middelkursen) i Citti og Real - altså billigere end banken.
Derudover er der ingen ekstra gebyrer.
Fleggaard m.fl. har også en "god" kurs hvis man betaler med danske kroner,
men tager gebyr på 1.2 % ved brug af Visa og ved Dankort.
Udover at tjene penge, kan jeg ikke se nogen grund til dette gebyr - specielt ikke når man har et Visakort.
Andre forretninger - herunder Calle - tager 7.71 kr for en Euro.
Her kan man overveje at veksle hjemmefra, men de fleste betaler også ca. 30 kroner i banken for at veksle og en kurs p.t på omkring 7.57.

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #2241 by karlejnar
MacAll skrev:

Her kan man overveje at veksle hjemmefra, men de fleste betaler også ca. 30 kroner i banken for at veksle og en kurs p.t på omkring 7.57


Ja - eller betale samme 30kr for at hæve Euro på Visakortet i en kontantautomat til middelkursen

Slàinte
Karl Ejnar

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #2242 by karlejnar
Ups jeg glemte lige at spørge:

Kan man betale med Visa hos Citti?
Sidste år i Citti i Kiel kunne man nemlig ikke, så jeg måtte en tur udenfor til "hullet i væggen" ;-)

Karl Ejnar

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #2244 by Duffer
karlejnar,

Kan man betale med Visa hos Citti?

Ja. Fandt dette omkring betaling på www.citti.dk

"I Citti kan De betale kontant med alle gængse valutaer.
I Flensborg kan De også betale med Dankort. (og Visa/Dankort)
Endvidere er der opstillet en kontantautomat til alle gængse betalingskort i forretningen.
Alle valutaer omregnes til gældende dagskurs, som er offentliggjort i forretningen."

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.248 seconds