DT Rarest of the Rare Inverleven 27 års + RM Convalmore 2

More
15 years 6 months ago #16451 by Snavel
Hejsa allesammen.

Jeg står og vil gerne sælge to af mine flasker fra samlingen. Det drejer sig om følgende:

FLASKE 1:

Duncan Taylor - Rarest of the rare - Inverleven 27 års.
Flasken er dest. i September 1977 og tappet i Oktober 2004.
Cask no. 3098
Flaske 6 af 167
56,4% Vol.

Her er lidt om det lukkede destilleri + serien:
Etableringsår: 1938
Lukket ned: 1991
Ejer: Pernod Ricard
Lavlandsdestilleriet Inverleven blev lukket ned i 1991. Destilleriet blev etableret i 1938 som en del at grainwhisky destilleriet i Dumbarton. Hele destillerikomplekset var på daværende tidspunkt et af Europas største destillerier. Dråberne fra kedlerne var fra starten tiltænkt som en ingrediens i Ballentines blendede whiskies. I 1959 blev kedlerne udskiftet med Lomond-stills med et sigte på at producere en lettere og mere blød maltwhisky, men igen udelukkende som en byggeklods til blends.
De sidste dråber løb fra maltkedlerne i 1991, og i 2002 lukkede Dumbarton helt ned for produktionen.

Denne gamle aftapning fra 1977
er aftappet af Duncan Taylor, direkte fra fadet efter 27 års fadlagring - uden kuldebehandling, filtrering eller tilsætning af farve. Det er de reneste dråber lige fra fadet, tappet ved fuld fadstyrke (cask strength). Flasken er et af meget få eksemplarer fra Duncan Taylors Rarest of the Rare Collection, der repræsenterer Single Malts whiskies af uovertruffen kvalitet fra lukkede skotske destillerier, der aldrig mere vil destillere en eneste dråbe whisky. Og det gør denne flaske helt unik.

Jeg har IKKE set denne flaske (aftapningen) nogen andre steder, til salg i Europa... så jeg aner ikke hvad jeg skal have for den.... Men bud starter ihvertfald fra 1200.-



FLASKE 2:

Rare Malts Selection
Convalmore 24 Års.
Destilleret i 1978
Falskenummer: 2803
59,4 % Vol.
Flasken er fra April 2003
Bud starter fra 800.-

BEGGE FLASKER ER I ORG. ÆSKE.

Hvad siger I ?? Er det interessant, her op til jul :wink:

Hej hej
Snavel
Attachments:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 6 months ago #16452 by Duffer

Jeg har IKKE set denne flaske (aftapningen) nogen andre steder, til salg i Europa... så jeg aner ikke hvad jeg skal have for den.... Men bud starter ihvertfald fra 1200.-

Den findes i Rusland :-) www.whiskyworld.ru/vcd-18968-1-2 ... sinfo.html

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 6 months ago #16455 by Ronnie
Interleven 1977 findes i hvert fald i tre forskellige aftapninger fra DT (cask nr. 3095, 3097 og 3099). Ydermere har de sendt et fad fra 1978 (nr. 1873) og et fra 1979 (nr. 5665) på markedet. Signatory har også flere fade ude.

Se også: www.dtcscotch.com/distilleries/inverleven.htm

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 6 months ago #16456 by Snavel
Hej Ronnie og Duffer..

Tak for meldingerne... 78'eren kan stadig købes i butikkerne for en 16-1700.- kroner.

Hvordan synes I ellers at mine forløbige priser ligger.... er de skudt HELT ved siden af ???

Flinke hilsner
Snavel

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 6 months ago #16457 by Duffer

Hvordan synes I ellers at mine forløbige priser ligger.... er de skudt HELT ved siden af ???

Den Inverleven er svært sammenlignelig prismæssigt da lige netop den er lidt svær at finde til salg nogen steder. Søstrefadene er dog noget billigere.
Til gengæld er Convalmore'en nem at finde. Den er p.t budt op på 90 € på Whiskyauction og for 1 ½ år siden gik den for 111 €. Prisen i UK ligger omkring de 100 £ - og i Tyskland / Holland kan den findes fra 100 €. Den skulle iøvrigt være fremragende og har fået hhv. 88 og 90 point af kendte whiskyanmeldere. Jeg har selv en flaske og skal smage den midt i november på en privat smagning.

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 6 months ago #16458 by BigMac

Til gengæld er Convalmore'en nem at finde. Den er p.t budt op på 90 € på Whiskyauction og for 1 ½ år siden gik den for 111 €. Prisen i UK ligger omkring de 100 £ - og i Tyskland / Holland kan den findes fra 100 €. Den skulle iøvrigt være fremragende og har fået hhv. 88 og 90 point af kendte whiskyanmeldere. Jeg har selv en flaske og skal smage den midt i november på en privat smagning.


Mht. Convalmore, så havde vi for nylig en RareMalt-smagning i Aalborg Whisky Laug.
ConvalMore fik flest point den aften - se mere her:
www.aalborgwhiskylaug.dk/Arrange ... /point.htm

Mvh
Claus

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 6 months ago #16467 by Snavel
..... jeg tror lige at jeg prøver at smide dem på QXL.

Tak for alle jeres kommentarer, tydligt at læse at der her er tale om ægte enthusiaster.

BUD MODTAGES FORTSAT
Snavel

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 6 months ago #16468 by Duffer
Som jeg ser det, "problemet" med Convalmoren er at ikke så mange kender dette lukkede destilleri. Havde der nu stået et kendt Islay destilleri på etikettten, kunne sådan en 24-års - åbenbart fremragende whisky - sagtens sælges for det tredobbelte. Held og lykke med salget.... :-)

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.261 seconds