Hvor og hvordan sælge gode flasker?

More
15 years 8 months ago #15998 by Towle
Jeg tager konsekvensen af min gradvise tilbagetrækning og overvejer at sælge ud af lageret. Der er tale om flasker i prisklassen mellem 600 og 2.000 kr.

Hvor og hvordan sælges disse bedst og med størst sandsynlighed for gode bud: Whiskyauction, QXL ...?

Jeg har kigget på Whiskyauctions hjemmeside, men kan ikke rigtig overskue at banke en stor foret transportkasse sammen og sende den til Tyskland, men alt efter antal flasker, kunne jeg jo overveje at starte mukkebikken og køre til Rendsburg.

Nogen der har erfaring med salg af bedre flasker på auktion? Jeg kunne selvfølgelig annoncere dem i dette forum, men mon ikke folk her har en forventning om at kunne købe billigt? ;-)

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 8 months ago #16006 by Springbank21
Hej Towle

Du har vel ikke en liste på dine whisky ´s??

Hvis der er noget interessant kan jeg selv hente....

mvh

Springbank21

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 8 months ago #16007 by BH
Hvorfor sælge???

Inviter til en mega-smagning og du vil blive husket :D

Bjarne Hagen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 8 months ago #16009 by Towle
På utallige opfordringer bringer jeg her en liste over de flasker jeg overvejer at sælge. Jeg har ikke ført regnskab med hvad jeg har givet for dem, så nogle estimater for en markedspris vil være velkomne.
    Teaninich 21 år (Nov. 1982 - Juli 2004), 62.3%, The Bottlers, cask nr. 7202 - 2 stk.
    Mortlach 18 år (Maj 1983 - Aug 2001), 57%, The Bottlers, cask nr. 2378 - 1 stk.
    Mortlach 16 år (1991 - 2007), 57.5%, Adelphi, cask nr. 5947 - 2 stk.
    Mortlach 16 år, 43% "Flora & Fauna" - 2 stk.
    Isle of Arran 10 år, 48%, MacY Celebration Range, cask nr. 718 - 2 stk.
    The Glenlivet Archive 21 år, 43%, Destilleriaftapning - 1 stk.
    Port Ellen 2nd Release 24 år (1978 - 2002), 59.35%, Destilleriaftapning - 1 stk.
    Port Ellen 25 år, 55% (1983 - 2008), Norse Cask selection - 6 stk. (aftappes ultimo 2008)
    Laphroaig 18 år (1987 - 2006), 48.3%, Norse Cask selection - 1 stk.
    Clynelish 13 år (1995 - 2008), 59%, Norse Cask selection - 6 stk. (aftappes ultimo 2008)
    Strathisla 11 år (1997 - 2008), 57%, Norse Cask selection - 1 stk. (aftappes ultimo 2008)
I alt 25 flasker og jeg må indrømme, at jeg ikke orker at sælge dem allesammen enkeltvist; derfor mit oprindelige spørgsmål om salg på auktion. Skulle nogen her være interesseret i en antal, eller måske hele dynen, kan vi tale om prisen, men regn ikke med at jeg er desperat. Jeg forventer at få noget der ligner markedsprisen, samt mine fragtomkostninger dækket.

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 8 months ago #16010 by Towle

Hvorfor sælge???

Inviter til en mega-smagning og du vil blive husket :D

Det har jeg faktisk gjort flere gange i dette forum, men ingen har benyttet sig af det, så nu ryger skidtet ud! ;-)

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 8 months ago #16011 by JimTaggart

"Jeg tager konsekvensen af min gradvise tilbagetrækning og overvejer at sælge ud af lageret......."

Gradvise tilbagetrækning???

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 8 months ago #16020 by Towle

Gradvise tilbagetrækning???

Jeg tror jeg har nævnt det i forbifarten tidligere. Såvel min læge som min akupunktør havde min far som patient i mange år og de har begge advaret mig om, at jeg sandsynligvist har arvet hans dårlige lever og de har begge givet mig det råd at passe godt på den. Hverken for min fars eller mit vedkommende har det noget at gøre med alkohol.

Jeg har indset, at med mit nuværende lager og adskillige flasker på vej, har jeg alt for meget. Jeg beholder nogle få gode og vil så nøjes med at nyde en dram ved særlige lejligheder.

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 8 months ago #16022 by JimTaggart
Ok Kurt, det lyder jo et eller andet sted meget fornuftigt. Jeg blev bare nervøs, da jeg læste din besked og så din liste af whiskies, du vil skille dig af med.

Mange hilsner
Lars

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 7 months ago #16027 by Golfarne
Hej Towle.
Har du fundet ud af hvad det koster at få solgt dine flasker hos de forskellige auctions-
steder.
Når jeg ser på feks. Hr. Krüger afhænger prisen af den pris som flasken opnår, eller har jeg taget fejl, at det feks. gælder for salget af det samlede antal flasker som man har sat til salg, og af den samlede pris som ens flasker opnår betaler man så feks. 15 %.
Hos Lauritz betaler køber 20% plus en 50'er. Men der betaler sælger også et salær, som jeg ikke kender.
Hilsen
Golfarne

Jeg er samler - men drikker i ny og næ.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 7 months ago #16028 by Towle
Jeg har ikke gransket så meget i det. Krügers hjemmeside er rodet og vejledningen ikke særligt struktureret. Fordelen ved at aflevere det hele til ham, fremfor at udlodde på Ebay eller QXL er, at man ikke selv skal bøwle med at sende flasker til alle mulige, mærkelige lande og deraf potentielle problemer, samt at man er sikker på at få sine penge. Ganske vist minus 15%, men det er mit overordnede indtryk, at gode flasker opnår gode priser, så der er altså lidt at give af.

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 7 months ago #16029 by Macdeffe
15% er faktisk ikke ret meget. Det er jo faktisk mandens levebrød


Og så kan man ikke komme uden om det gode ry Krüger har. Jeg har dog aldrig selv brugt ham, men har udelukkende hørt (meget) gode ting om manden

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 7 months ago #16030 by Hans-Henrik
Har handlet en del på nettet gennem de sidste år og er sikker på at de priser der opnåes på Whiskyauction i langt de fleste af tilfældene opvejer forskellen i gebyrer. Thomas Krüger's Whiskyauction er meget respekteret bl.a andet fordi der gøres så meget for ikke at lade forfalskninger passerer.

Mht til eBay og QXL er pengene også sikrede, der er jo ingen grund til at sende inden man har modtaget pengene. Hvis man bruger PayPal på eBay går betalingen igennem med det samme, men der kan være lidt dårligere vekselkurser... så med afgift som sælger til både eBay og Paypal kommer man også der opad - mon ikke det sniger sig op på en 8-10 % alt i alt + som Towle nævner bøwlet med at pakke og sende...

Slainthe

Hans-Henrik

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.140 seconds