Whiskyskab

More
19 years 5 months ago #2652 by Duffer
Whiskyskab was created by Duffer
Jeg har nu støvet Internettet og diverse møbelforretninger igennem uden at kunne finde det rigtige skab til min efterhånden anseelige, men samtidig beskedne whiskysamling.
Det jeg leder efter er et godt solidt skab af træ - gerne mørkt - med glas i fronten.
Noget der ligner mørkbejdset (indonesisk) træ !!!!
Jeg har set nogle som jeg kunne li, men de havde dog ikke den forventede kvalitet.
(Dørene kunne dårligt lukkes...!)
Størrelse ; skal kunne indeholde ca. 35 flasker + lidt glas
Nogen her der har et godt bud.?

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 5 months ago #2655 by uldall
Replied by uldall on topic Whiskyskab
Hallo MacAll!
Vedr. jagten på et godt Whiskyskab, fik jeg på et tidspunkt af min kone foræret et højt skab med glaslåge og glas i siderne, det kunne rumme ca. 40 flasker.

Problemet var bare at efter nogen tid hvor jeg havde nydt mit skab med de mange dejlige flasker, at det mere var reglen end undtagelsen, når man skulle have fat i en flaske i skabet, var det altid den der stod bagved en eller flere.

Så det blev jeg træt af, havde tidligere fået et reolsystem, fra et kontor til at montere på væggen foræret, i gang med at montere det på mit Whiskyværelse, og fluks havde jeg lige pludselig oversigt over alle mine flasker i første række. Ok det fylder noget mere, men nydelsen er også større.

Har tænkt mig at investere i en Expedit reol fra Ikea som Bjørn Anderson i et tidligere indslag gjorde opmærksom på.

Så den fornylig i Ikea Århus, og mener at der var flere størrelser.
Jeg tror det er en god løsning når jeg skal udvide eller lave om, jeg synes at flaskerne præsenter sig godt i denne reol.

Held og Lykke med jagten og indretningen af dit Whiskyskab.

Slainte Uldall 7000

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 5 months ago #2656 by Duffer
Replied by Duffer on topic Whiskyskab
uldall, skrev

Så det blev jeg træt af, havde tidligere fået et reolsystem, fra et kontor til at montere på væggen foræret, i gang med at montere det på mit Whiskyværelse, og fluks havde jeg lige pludselig oversigt over alle mine flasker i første række. Ok det fylder noget mere, men nydelsen er også større.


Det tror jeg på, men har p.t ikke en ledig væg.

Jeg takker og kikker lige forbi Ikea - det kunne være at jeg fandt noget brugbart

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 5 months ago #2657 by dmwa
Replied by dmwa on topic Whiskyskab
Afhængig af hvor megen plads du har til rådighed - så har IKEA også nogle flotte glasmontre - til næsten ingen penge - DKK 398,00 (så vidt jeg husker).

Der er 3 glashylder med (plus bunden), så man kan have alt fra én til måske 10 flasker på hver hylde - afhængig af hvor flot det skal se ud. I toppen kan man så montere et spot.

Jeg har nu selv 3 af skabene, der står på vores udmyge kontor....

Slainthe

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 5 months ago #2660 by Duffer
Replied by Duffer on topic Whiskyskab
dmwa, skrev

så har IKEA også nogle flotte glasmontre - til næsten ingen penge - DKK 398,00 (så vidt jeg husker).


Jeg kikker forbi Ikea - men glas finder jeg ikke så interessant - det suger som bekendt støv - det vil sige mere rengøring og så har jeg en eller anden forestilling om, at der noget specielt ved at åbne et skab...

Men tak for idéen - jeg vil helt sikkert køre forbi Ikea en gang ved lejlighed

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 5 months ago #2663 by karlejnar
Replied by karlejnar on topic Whiskyskab
Jeg er selv lidt på jagt efter en god løsning, og jeg synes, der er kommet mange gode forslag her.

Det kommer jo i sidste ende an på, hvad man vil med sin samling. Vil man præsentere den pænt og nydeligt for sine gæster (også for sine ubudne - gud forbyde det) eller vil man bare opbevare flaskerne, så det er let og overskueligt for én selv.

Selv hælder jeg mest til en skabsløsning, specielt fordi man så undgår lys på flaskerne. Det er jo desværre ikke dem alle, der er i de fine rør.
Men jeg har også kigget på 'Expedit'. Den ville passe fint, især hvis den fås i flere størrelser. Men den kræver jo, at man har den fornødne vægplads.
Det ville jo være oplagt, at forsyne den med en form for låger, så man får fordelene ved et skab. Eksempelvis kunne man bruge en garderobe-løsning med gulv til loft skydelåger.

Jeg havde også tænkt på at sætte hylder i mit gamle håndlavede skab, som jeg har arvet efter min bedstemor. Hendes far lavede det til hende, da hun skulle ud at tjene. Men der er jo nok ikke plads til så mange flasker.

Lige nu står de alle på øverste hylde i vort klædeskab, men det er ikke optimalt. Man skal op på en stol, for at finde en flaske, og der skal flyttes meget rundt, når de står i et 60cm dybt skab. Og som Uldall skrev, så skal man jo altid lige finde den, der står bag de andre. Har dog de åbnede samlet i den ene ende. Forsøgte at placere dem ind efter region, men har nu opgivet det.

Lad os bare høre nogle flere ideer. Især til os, der ikke lige har et herreværelse.

Slàinte
Karl Ejnar

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 5 months ago #2664 by Duffer
Replied by Duffer on topic Whiskyskab
Jeg har nu fundet en side (via Smag&Behag) som har noget af det jeg måske kan bruge...
Prøv at kikke på www.rustic.dk
Det er den stil jeg søger - forslag velkomne

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.233 seconds