Opfordring til norsk boykot af skotsk whisky

More
19 years 2 months ago #4285 by MacLars
EU sanktioner mod norsk laks får nu en norsk politikker til at opfordre nordmændene til at styre uden om den skotske whisky.

pub.tv2.no/nettavisen/okonomi/article346269.ece

MacLars

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4288 by KlosAnds,Whiskybaren
Vel, det står i mit pas at jeg er norsk statsborger.
Men lige det med at boykot af skotsk whisky er langt ud over min fantasi.
Så kunne jeg lukke whisky baren her på Klos Ands og kun tilbyde mine gæster et glas Linie Aquavit, hjemme fra Norge. Samt fortælle dem om denne pinlige historie og en del om norsk politik. Man skal ikke glæme at misunelse er en meget grim ting.
Det er dejligt at være Norsk i Danmark, men dette er noget jeg ikke kan eller vil være med på.
Så når jeg hever mit glas med dejlig Skotsk whisky, vil jeg nyde den med full respekt og ryste på hovede af den politikker som kom med denne opfordring.
Måske han aldri har prøvet et god glas "hjemmebrændt", som har fået tid til at udvikle sig i ro og fred på fad. For der efter nydes med respekt og behag for at godt stykke håndværk.

Så kære leser, min opfordring til det Norske folk er vend dette ryggen.

Med venlig hilsen nordmanden

Tommy-Oddmar Seilen
Spiseværtshus Klos And`s

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4289 by hysse
Hvis Norge skulle lukke af for skotsk whisky - OG de ikke kan komme af med laksen, så ser vi måske snart et nyt norsk destillat baseret laks??? I Fjerne Østen er en destillatør begyndt at lave en vin på fisk :mrgreen: - så hvorfor ikke.

Dette skal KUN tages som et humoristisk indslag

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4293 by karlejnar
Nyheden har også nået Jyllands Posten www.jp.dk/udland/artikel:aid=2891456/

Underlig EU-politik at ville hindre fri handel med lande udenfor med den konsekvens at der fyres folk på en virksomhed indenfor EU. Skulle danskerne så også boykotte skotsk whisky :shock:

Jeg synes ikke vi skal blande politik ind i vores valg af nydelsesmidler eller andre varer for den sags skyld 8)

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4294 by MacLars

Nyheden har også nået Jyllands Posten


Læg mærke til vi havde nyheden på 24 minutter før JP ;-)

I Fjerne Østen er en destillatør begyndt at lave en vin på fisk


Hmmm...det lyder ikke som en delikat vin....

MacLars

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4298 by dmwa


Læg mærke til vi havde nyheden på 24 minutter før JP ;-)


MacLars


Det er vel ikke for ingenting, at I har fået Scotspain ´s pris for 2. år i træk....

Slainthe

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4322 by Towle
Hysse skrev:

Hvis Norge skulle lukke af for skotsk whisky - OG de ikke kan komme af med laksen, så ser vi måske snart et nyt norsk destillat baseret laks??? I Fjerne Østen er en destillatør begyndt at lave en vin på fisk Mr. Green - så hvorfor ikke.

Dét synes jeg lyder spændende!!! Må jeg foreslå en Glen Gubbi til nybegyndere. For hærdede isla(y)mister kan intet mindre end en MacFjæsing vel gøre det :shock:

Venlig hilsen
Kurt

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4331 by MichaelMadsen
Nu kan nordmændende jo lidt selv. De kalder det godt nok Aquavit og tilsætter lidt smagsstoffer, men meget af deres aquavit er lagret i både 2 og 3 år på små nydelige fade. For dem som kommer til spiritusmessen i Århus - 11 og 12 march, er der mulighed for at smager et pr stykker.

hilsen
Michael
juuls Vinhandel

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4334 by IvarA
Jeg skal ikke gå inn i en lang diskusjon om vi nordmenn skal boikotte whisky eller ikke. Men jeg får lyst til å trekke frem to ting.

1.) Da Frankrike gjenopptok prøvesprengningene i Stillehavet førte dette til en boikott av franske viner i Norge. Det var så mange som ble med at det førte til en betydelig salgsnedgang. Pga at Norge ikke har sa mange innbyggere, så merket de det vel knapt nok i Frankrike. Det er jo mange alternativer til fransk vin. Imidlertid ble det ingen nedgang i salg av Cognac. Her er jo alternativene få.

2.) Det lages en akevitt i Norge som heter Gilde non plus ultra. Den lagres i 12 år på eikefat. For noen år siden hadde jeg besøk av noen svenske venner. Etter en velkomstdrink, rødvin til middag og portvin til dessert kom jeg med en cognackaraffel fylt med Gilde non plus ultra. De skjønte at det ikke var cognac, men det gikk lang tid før de skjønte at de drakk akevitt.

Ha en riktig god whiskyhelg alle i whiskynyt.dk, vi kommer nok fortsatt til å kjøpe maltwhisky (og helst utenfor Norge der den er billigere).

Ivar A
Norsk Maltwhiskylag ( www.nmwl.no )

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.203 seconds