Whiskyklub - hvor?

More
12 years 8 months ago #24030 by WhiskyMonoklen
Jeg har nu selv prøvet at oprette en whiskyklub, men min entusiasme lader til at være et spadestik dybere end klubmedlemmernes.

Jeg har kigget meget på nettet, men alt hvad jeg har set indtil videre, er lukkede klubber der ikke lukker andre ind end deres nærmeste venner (altså en druk-klub :wink: ).

Er der nogle der kender til en klub hvor begejstringen over de gyldne dråber kan deles?? :-)

Om ikke andet laver vi én selv 8)

Mvh. Chano Carlsen (fra WhiskyMonoklerne;)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 8 months ago #24031 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Whiskyklub - hvor?
Der er ikke mange "ægte" whiskyklubber her til lands, dvs de bliver kørt efter almindelige danske foreningsprincipper og er uafhængige . Jeg kender til Ålborg Whiskylaug

Hvor i landet bor du ?

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 8 months ago #24033 by Nemesis1972
Replied by Nemesis1972 on topic Whiskyklub - hvor?
Der ligger ihverfald en udemærket whisky klub i Esbjerg.

Vi har ca 17 smagninger pr sæson, hvor vi drikker for ca 95000kr lækker whisky.

Vi starter op igen midt i sep.

MVH

Klaus

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 8 months ago #24034 by peathead
Replied by peathead on topic Whiskyklub - hvor?
I Odense er vi 5 whiskyvenner der mødes 2 gange om året med familier og får en hyggelig aften sammen. Herrerne forlader selvskabet efter spisningen og helliger os whiskyen. Vi har et tema, og så har vi hver en flaske med. Vi har i forvejen udvalgt en fælles flaske til omkring 1000kr,som købes i fællesskab, det er smertegrænsen. Den tilfalder værten efter endt smagning. 6 dramme på en aften og så druk klub det ved jeg ikke hvad jeg skal sige til.
Så mødes vi til de smagninger som Vinoble i Odense afholde. God klub og godt koncept, synes vi.

vh Peathead

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 8 months ago #24035 by st7
Replied by st7 on topic Whiskyklub - hvor?
Hej Chano

Hvis du bor på Sjælland så findes der Midtsjællands Whisky Laug (MWL) der er åben for alle der værdsætter en god whisky.
Vi holder til ved den gamle Mølle i Ringsted (tæt på Ringsted St.), men har også medlemmer der kommer fra København, Roskilde, Korsør og Stevns.

Vi er et relativt ungt Whisky Laug, der startede op i 2008 og holder 4 "åbne" smagninger om året
Altid den første fredag i marts, juni og september samt i slutningen af november.
Den næste smagning er altså fredag d. 2. sep. hvor temaet er Grain Whisky. Har netop tilføjet den i kalenderen.
www.whiskynyt.dk/index.php?modul ... 441&print=

Indimellem de "åbne" smagninger holder vi diverse medlemsaftener. Det kan være alt fra et gratis arrangement til en meget billige smagning.
Den næste medlemsaften er planlagt til fredag d. 28 okt. som en smagning med temaet "Sherry Bomber". Den kan du læse mere om på vores hjemmeside.
www.whiskylaug.net/ (er pt. nede pga. opdatering :oops: , men skulle være oppe at køre indenfor kort tid)

Derudover tager en gruppe afsted til Edinburgh i starten af oktober, så det er bestemt et meget aktivt Whisky Laug, hvis det skulle have din interesse.

Du skal i hvert fald være meget velkommen.

Slainte Mhath
Søren, MWL

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 8 months ago #24036 by WhiskyMonoklen
Replied by WhiskyMonoklen on topic Whiskyklub - hvor?
Er du vimmersvej der kom overraskende hurtig svar fra mange :o

Jeg bor i Tåstrup på Sjælland, så Midtsjællands Whisky Laug lader til at være helt ideelt. Stor tak til for alle indlæg - jeg havde ikke forventet der var så mange ligesindet i lille Danmark

Jeg vil hurtigt undersøge om jeg kan komme med til Grain-smagningen (står midt i en flytning). Tror det er en klub lige for mig :)

Igen mange tak for alle Jeres indlæg

Mvh. Chano Carlsen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 8 months ago #24039 by st7
Replied by st7 on topic Whiskyklub - hvor?
Hej Chano

Så er hjemmesiden oppe at køre igen.
Se under indmeldelse vedr. priser og kontaktmail.

Håber vi ses d. 2 sep.

Slainte Mhath
Søren, MWL

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 8 months ago #24044 by WhiskyMonoklen
Replied by WhiskyMonoklen on topic Whiskyklub - hvor?
Hej Søren

Ja vi ses forhåbentlig. Jeg har i hvert fald sendt en tilmelding til Kjeld :)
Tak for din hjælp.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 8 months ago #24054 by JEJ
Replied by JEJ on topic Whiskyklub - hvor?
og skulle du flytte til det midtjyske er Give Whiskyklaug også en åben klub for alle.

Hilsen
Jens-Erik

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.199 seconds