HjæJohnny Walker

More
16 years 3 months ago #14297 by Maradona
HjæJohnny Walker was created by Maradona
Hej alle.

Har fået en Johnny Walker Blue Label 70 cl. Den er købt i Bilka og står hos dem til 1400 kr.

Er der nogen der kan fortælle om denne whisky og evt hvor gammel den er.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #14298 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic HjæJohnny Walker
Diegeo's Walker label serie, der består af blends (rød, sort, guld og blå) samt en vatted (grøn). Derudover diverse special labels mm, men de fem nævnte her er dem jeg ser oftest.

Den røde er deres "billige" blend. Har ingen aldersangivelse. Indeholder også mere grain end de andre, og selvfølgelig yngre whisky

Den sorte er 12 års, grønne 15 års og guld er 18 års. Især 12 års og 18 års syntes jeg er ret gode blends der sagtens kan måle sig med, ja overgå mange single malts på samme alder

Udover forskel på alder af disse JW, har de også en markant forskellig smagsprofil. Mængden af røget malt er således forskellig for dem

Den blå som der her forespørges om, er flagskibet. Den har ingen aldersangivelse. Så har man lidt større spillerum når man vælger fade som blender. Det er ikke fordi Diageo holder det hemmeligt, de gange jeg har gået dem på klingen har de sagt at der normalt bruges 25 års fade eller ældre

Da jeg var på besøg på Blair Athol for nogle år siden, havde de sidst på turen et display rum hvor der blandt andet lå destilleriets ældste fade. Den ansatte der viste os rundt, sagde at selvom hun havde arbejdet på destilleriet i mange år, havde hun først for nyligt fundet ud af at disse ældste fade blev brugt til JW Blue Label.

For mange år siden, før Malt trenden var rigtigt slået igennem, gik JW Blue Label for 2000 kr eller mere, men den stigende konkurrence på kvalitetswhisky har i hvert fald fået slået noget af prisen. Måske også fordi mange hardcore maltentusiaster går uden om blends

Personligt kan jeg bedst lide guld-varianten, men den sorte er også god. Den blå har aldrig rigtigt sagt mig noget, men jeg har ofte lidt problemer med ældre whisky der er vandet ned

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #14301 by Duffer
Replied by Duffer on topic HjæJohnny Walker
Check eventuelt www.whiskynyt.dk/index.php?name= ... pic&t=2595
Nu da du har fået den foræret, kan jeg vist godt oplyse at den med jævne mellemrum koster 995,- DKK.

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #14304 by Lading
Replied by Lading on topic HjæJohnny Walker

Diegeo's Walker label serie, der består af blends (rød, sort, guld og blå) samt en vatted (grøn). Derudover diverse special labels mm, men de fem nævnte her er dem jeg ser oftest.

Den sorte er 12 års, grønne 15 års og guld er 18 års. Især 12 års og 18 års syntes jeg er ret gode blends der sagtens kan måle sig med, ja overgå mange single malts på samme alder

Personligt kan jeg bedst lide guld-varianten, men den sorte er også god. Den blå har aldrig rigtigt sagt mig noget, men jeg har ofte lidt problemer med ældre whisky der er vandet ned

MacDeffe


Var forbi Vinkypperen i dag, de havde et sæt bestående af 4x20cl, sort, grøn, blå og guld til 549,- så var der da mulighed for at smage dem op mod hinanden.

Kan ikke lige mindes at have smagt hverken den grønne eller guld modellen men den blå er en rigtig lækker dram.

Lading

> Lading <

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #14305 by Peteys
Replied by Peteys on topic HjæJohnny Walker
Fik lige kort smagt på den sorte i dag i Kvickly Viby, der var en der delte smagsprøver ud.
Udemærket dram med en anelse røg. (12 år)

Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 5 months ago #16553 by NicolaiZoffmann
Replied by NicolaiZoffmann on topic HjæJohnny Walker
faldt lige over jeres fantastiske side i min søgen efter lidt mere viden om JW blå.
da jeg umiddelbart efter fandt dette tilbud hos Calle www.calle.dk/products/productinf ... &storeid=6 hvor en flaske blå 75cl. koster 858kr.
det her ligner umiddelbart et fast tilbud.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 5 months ago #16554 by Duffer
Replied by Duffer on topic HjæJohnny Walker
Ved bestilling på The Whisky Exchanges hjemmeside, er det muligt få sin Blue Hanger / King George V Edition graveret
Se www.thewhiskyexchange.com/jwbengraving.aspx

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.289 seconds