- Thank you received: 33
Årets whisky julegave....

27.66 Springbank - 11-yo - 57.9% - SC - NCF - CS - "Bracing and invigorating"
"A fool and his money are soon parted"
Please Log på or Create an account to join the conversation.
Min søster har arbejdet for Pfizer så det var en firmagave, de alle fik et par stykker. Hun gav den til mine forældre, der nu har givet den til mig
Yamazaki 12 års
MacDeffe
Self-Styled Whisky Connoisseur
danishwhiskyblog.blogspot.com/
- Whiskynyderen
-
- Elite Member
-

Nedenstående havde han med til mig.:
Scott's Selection.: Ardbeg 1992-2007 51,50%
Cadenhead's.: Bruichladdich, 14år, 1986-02/2001, Bourbon Hogshead, 57,00%, 282 bottl
Michael

Derudover har jeg, i anledningen af en julebonus, lige bestilt lidt godter til mig selv:
Balvenie Sherry Oak
Glen Grant 34 års fra TWE
Pittyvaich CC 1993
Brora CC 1982
og en Mortlach fra Adelphi
Lading
> Lading <
Håber det var et godt valg - du var jo ikke nem at "få ud af døren" ved vores åbent hus i december...." (hehehe)En Glenburgie 1989 fra Signatory var der under vores træ
Jeg synes selv, at det er en forbløffende god dram - og Glenburgie ser man jo stort set aldrig aftappet. I en anden tråd snakker man om "dårlige" aftapninger / destillerier - Michael Jackson givr jo Glenburgie under 70 poins - og skulle man rette sig efter hans smagsnoter, så kom man jo aldrig dertil - og fik denne oplevelse. Jeg vil sætte denne Glenburgie fra Signatory væsentligt højere - måske ikke nær maksimum - men langt over 80 - håber du er enig - du kan jo eventuelt give dine kommentarere med - og nu er det jo sådan, at jeg jo ikke er "Gud" - så har du andre smagsløg, så er det naturligvis også tilladt - samt at give sin mening til kende....
Slainthe
DANSK MALTWHISKY AKADEMI
Flemming
Under vores træ, fandt jeg en 18 års fine oak fra Macallan. Ikke en af de mest sjældne, men absolut en dram der kan bide skeer med selv de største.
Justesen

Men fik jo denne her et par dage før jul af min yngste søn, der havde været i kiosken på vej hjem med Oslo-færgen.
Caol Ila, Distillers Edition, 12yo, 43%, D:1993, B:2006, C-si; 1-465 - Double matured in dark Moscatel cask's
Er der nogen her, der kan kaste lidt lys over koderne: C-si; 1-465?
De står midt i en oval, hvor der foroven står Special Release, og forneden står Limited Edition
PS: Den Lagavulin DE, som min ældste søn havde med hjem sidste år, havde en lignende kode: lgv.4/493:
(Lagavulin, Distillers Edition, 16 yo, 43%, D:1989, B:2005 - Double matured in Pedro Ximenez cask's)
Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke

Julemanden havde 3 flasker med til mig.
Bruichladdich 3D3 "The Norrie Campbell Tribute Bottling", 46% (havde den i forvejen, men han kan jo heller ikke holde styr på alt)
Springbank Vintage 1997 1st Batch, 55,2%
Rosebank 15yo, Old Malt Cask 1990, 50%
En forsinket julegave fra mig selv, bliver det også til, når Talisker 18 år lander på hylderne i SuperBest i morgen.
Slainte Mhath
Søren, MWL
- Springbank21
-
- Platinum Member
-
- Thank you received: 0
mvh Springbank21
Det bliver spændende og høre om du også vil vurdere den til en "og en 12 års Cardu OB..... Det skal blive sjov at smage den igen.

- en flaske Glenfarclas 15 års OB.
- en flaske Ardbeg - Still Young.
- og en flaske Brora "old malt cask"
Dennis Lund
Morten
- henrikslaug
- Premium Member
-

Dog en anelse skuffet over sidstnævnte, havde ikke forventet at den skulle være så sprittet...

havde spottet 2 rørformede pakker under træet - og blev ikke skuffet. En 12 års Bunnahabhain OB fra svigermekanikken og en 15 års Mortlach GM
Dog en anelse skuffet over sidstnævnte, havde ikke forventet at den skulle være så sprittet...
Vil give dig ret. Jeg smagte den 15 års mortlach på Taste of Speyside i Dufftown, og blev også svært skuffet. Den lever slet ikke op til den 16 års F&F, der efter min mening er en brilliant fra Mortlach. Hverken Mortlach 15 års eller 21 års når F&F til sokkeholderne. Smagte dog også en Mortlach 1973 OB, som jeg mener er F&F'eren overlegen. Dens pris harmonerede dog ikke så godt til mit budget.
Justesen
Ove
Den har jeg aldrig hørt om. Er den fra Signatorys Un-Chillfiltered Collection eller fra Signatory "Vintage" Cask Strength Edition serien...??Har lige smagt en Moortlach 1991 fra Signatory 15 år
Distilled on: 10.05.1991
Bottled on: 01.11.2006
Matured in: Hogsheads
Cask no: 4166 +4167
Bottle no: 561/709
43%vol
den dør i aften, da skal der alligevel bare bælles

Ove
Den meste omtalte - også her på siden - er Mortlach Flora & Fauna - også fra sherry.
I aften står den på slatter - Highland Park, Norse Cask 14-yo - Springbank Vintage 1997 - SMWS Strathisla 58.10 29-yo og hvad der ellers kommer ud af skabet...
- henrikslaug
- Premium Member
-
Har lige smagt en Moortlach 1991 fra Signatory 15 år, det er den Mortlach jeg har smagt som kræver al den ros den kan få for at leve op til de andre Mortlacher jeg har smagt, de har for det meste været på Sherry. kort sagt en meget ringe whisky
Ove
Den har jeg også prøvet; den er bedre, ikke nær så sprittet, men den er nu bestemt heller ikke en topscorer... Og det var ovenikøbet mig, som overtalte min svoger til at købe den

og fra sønnen "The six Classic Malt of Scotland" incl. stander til at stille dem i.
"The six Classic Malt of Scotland" incl. stander......Det lyder spændende. Den ville pynte på min hylde i mandeværelset. Er der nogen som kan fortælle hvor de kan købes (inkl. stander)
På forhånd tak...
Hilsen fra Skipper
- henrikslaug
- Premium Member
-

"The six Classic Malt of Scotland" incl. stander......Det lyder spændende. Den ville pynte på min hylde i mandeværelset. Er der nogen som kan fortælle hvor de kan købes (inkl. stander)
På forhånd tak...
Hilsen fra Skipper
Der er en "stander" på whiskyauction.com der slutter på lørdag (pt. 26euro)
Lading
> Lading <
Håber det var et godt valg - du var jo ikke nem at "få ud af døren" ved vores åbent hus i december...." (hehehe)En Glenburgie 1989 fra Signatory var der under vores træ
Jeg synes selv, at det er en forbløffende god dram - og Glenburgie ser man jo stort set aldrig aftappet. I en anden tråd snakker man om "dårlige" aftapninger / destillerier - Michael Jackson givr jo Glenburgie under 70 poins - og skulle man rette sig efter hans smagsnoter, så kom man jo aldrig dertil - og fik denne oplevelse. Jeg vil sætte denne Glenburgie fra Signatory væsentligt højere - måske ikke nær maksimum - men langt over 80 - håber du er enig - du kan jo eventuelt give dine kommentarere med - og nu er det jo sådan, at jeg jo ikke er "Gud" - så har du andre smagsløg, så er det naturligvis også tilladt - samt at give sin mening til kende....
Slainthe
DANSK MALTWHISKY AKADEMI
Flemming
Sad lige med den sidste dram fra flasken da jeg kom i tanke om denne tråd, en "forbløffende god dram" er ikke lige de første ord jeg kommer i tanke om, nok noget mere i retning af en hæderlig dram til prisen

m.h.t. friskheden minder den mig iøvrigt om en anden Signatory ude fra Bjødstrup, nemlig Glen Elgin Virgin Oak som var en posetiv overraskelse!
Serverede iøvrigt overnævnte Glenburgie som blind til et par stykker her fra forumet, der blev der bl.a. gættet på Fiddich 12års, nedvandet newmake og et par stykker var inde på at det ikke var whisky...
Lading
> Lading <
Mest spændende julegave fik jeg af fruen.
Strathisla 1991, 57.8% - Braunstein Embassy Collection
Fra sherryfad og i en indpakning der minder om Glenrothes OB.
Slainte Mhath
Søren, MWL

en som Jim Murray giver muligvis 97 ½ point i den nye 2010 bibel
MEN?????
den som jeg fik er på 54,2% og i 2010 biblen giver han den 97 ½ point
men i 2009 biblen er den som fik 97 ½ point kun på 52,3%
det er den samme smagsnote der står i begge bøger
så hvor i ligger fejlen?
go jul og godt nytår
Dennis Lund
Dennis Lund