Har du råd til de dyreste whisky dråber?

More
16 years 10 months ago #12257 by Duffer
Salget af uhyggeligt dyre whisky-flasker stiger voldsomt. På en bar i USA kan man købe den ypperste Macallan-whisky for godt 18.000 kr. - pr. glas.

epn.dk/loungen/article966973.ece

Verdens dyreste whisky

1. Macallan Fine & Rare, 1926. Vejl. udsalgspris: 212.000 kr.

2. The John Walker 1805 Pack. Iflg. producenten: 111.500 kr.

3. Glenfiddich Rare Collection 1937. Ved auktion i NY 2006: 111.500 kr.

4. The Balvenie Cask 191. I Park Avenue Liquor Shop, NY: 72.500 kr.

5. The Macallan Fine & Rare Collection, 1939, 40 år.Vejl. udsalgspris: 56.500 kr.

6. Macallan Lalique. Aktuel værdi: 56.000 kr.

7. Bowmore, 40 år. Vejl. udsalgspris: 39.000 kr.

8. Johnnie Walker Blue Label jubilæumsudgave. Vejl. udsalgspris: 19.500 kr.

9. Glenlivet Cellar Collection 1964. Vejl. udsalgspris: 11.150 kr.

Kilde: Forbes

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 10 months ago #12259 by Peteys
Der er alligevel ikke nok til at det kan nå hele vejen rundt, så lad bare samlerne om dem. Så kan vi andre jo drikke fra de uafhængige aftappere...... De er lidt mere rimelige med priserne for deres whisky....


Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 10 months ago #12266 by BenRiach
Jeg har personligt ikke noget imod at give et par tusinde kroner for en rigtig god flaske whisky.
Men de priser som Duffer fremviser i ovenstående indlæg, er jo helt ude i hampen.
Jeg tvivler på at en whisky nogensinde kan blive så god at den er over 200.000 kr værd, så jeg er helt enig med Peter: Lad bare samlerne om de flasker, og lad os "normale" :lol: :lol: :lol: mennesker om at drikke alt det gode whisky som man kan købe for en mere andstændig pris.
Og der er jo mere end rigeligt go whisky, som ikke engang behøver at koste mere end en plov.

Slàinte Mhath
Michael.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 10 months ago #12278 by Chief
Jeg kan huske engang i foråret 1996 under et besøg i Whiskyworld i Kastrup Lufthavn, fik at vide, at der senere på året ville komme en Macallan, som jeg blev tilbudt at få sat til side. Da jeg fik at vide, at den "kun" ville koste 18.000 kr., betakkede jeg mig høfligt. Jeg kunne lige forestille mig lillemors ansigt, hvis jeg glædestrålende kom hjem og højlydt bekendtgjorde, at jeg havde købt en flaske whisky til 18.000 kr. :oops:

Der findes i dene verden meget godt whisky til overkommelige priser, så helt i tråd med de andre indlæg, så holder jeg mig til det.

Sláinte
Niels

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 10 months ago #12346 by Perharald

Jeg kan huske engang i foråret 1996 under et besøg i Whiskyworld i Kastrup Lufthavn, fik at vide, at der senere på året ville komme en Macallan, som jeg blev tilbudt at få sat til side. Da jeg fik at vide, at den "kun" ville koste 18.000 kr., betakkede jeg mig høfligt. Jeg kunne lige forestille mig lillemors ansigt, hvis jeg glædestrålende kom hjem og højlydt bekendtgjorde, at jeg havde købt en flaske whisky til 18.000 kr. :oops:

Der findes i dene verden meget godt whisky til overkommelige priser, så helt i tråd med de andre indlæg, så holder jeg mig til det.

Sláinte
Niels


Du må huske at:Tilgivelse er mye nemmere å få enn tillatelse :lol:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 10 months ago #12349 by Chief
Perharald skrev

Du må huske at:Tilgivelse er mye nemmere å få enn tillatelse

He-he. Jeg viste dit indlæg til min kone. Hendes svar var: "Selvfølgelig var du tilgivet. Under forudsætning af, at jeg også købte noget til mig selv til 18.000 kroner." :(

Sláinte
Niels

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 10 months ago #12414 by Duffer
Verdens dyreste whisky koster over 200.000 kr.
Whisky er ikke bare whisky. Dden gode vare koster i den grad knaster. Forbes har netop kåret verdens dyreste whisky, og på en førsteplads ligger Macallan Fine & Rare fra 1926. Den koster intet mindre end 38.000 dollars, hvilket svarer til 210.432 kr.

Den er dog i øjeblikket udsolgt, men du kan dog købe en dram af samme type til 18.274 kr. For den dyre mundskænk kommer du til gengæld til at opleve unik, skotsk whisky med en eksklusiv smag, som kun ganske få har smagt.

Bliv belønnet med en John Walker
Andenpladsen er heller ikke lige til at få fat på: Det er en ekstremt sjælden udgave af The John Walker, nemlig en The John Walker 1805 Pack. Markedsværdien ligger på 20.000 dollars, altså 110.754 kr.

Whiskyen er kun fremstillet i 200 eksemplarer "“ og ingen er dem er til salg. Udvalgte personer vil dog få lejlighed til at smage de kostbare dråber alligevel.

Hver flaske vil nemlig blive præsenteret overfor en person, der har bidraget bemærkelsesværdigt med noget til det moderne liv, oplyser Brand Manager for John Walker, Bill Topf.

Steve Fosset er en af de få, som er fundet værdig til at modtage en flaske John Walker Whisky. Han modtog flasken, fordi han har rejst verden rundt i en luftballon.
Tredjepladsen ligger i samme prisklasse: 20.000 dollars for en flaske Glenfiddich Rare Collection fra 1937.

Whiskyen har været lagret siden 1937 i en håndlavet egetræstønde. I 2001 kom der 61 flasker ud af lagringen. Den valnøddefarvede whisky smager efter sigende ganske udsøgt med lille stænk af karamel, kanel og kryddernellike.

borsen.dk/livsstil/nyhed/111798/

Kilde; Børsen

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.139 seconds