Whisky Live rapport

More
20 years 1 month ago #925 by jones
Whisky Live rapport was created by jones
For fjerde gang afviklede det engelske tidsskrift Whisky Magazine messen Whisky Live i London i dagene 5.-6. marts. I lighed med sidste år blev alt udsolgt et par uger i forvejen. Da Whisky Live kun markedsføres gennem bladet, er det kun de seriøst interesserede der opdager begivenheden, så man slipper for fulderikker på jagt efter en billig brandert, som desværre ikke er noget særsyn på de danske messer.

Sammenligning med de danske Whiskymesser også på andre punkter er nærmest uundgåelig. Destillerierne og de uafhængige stiller op direkte på Whisky Live, ikke bare en importør eller forhandler og smagsprøverne omfatter derfor mere specielle modeller "“ uden ekstrabetaling som på Whiskymessen. Man kan snakke med ansvarlige personer, dem som personligt vælger fadene til single cask eller komponerer husets standardaftapninger. Af samme grund er Masterclasses også på et højere niveau med sjælden whisky præsenteret af nøglepersoner.

En endags billet koster £27,50 og der er 20% rabat på en to-dags billet. Åbningstiderne er kl. 12 "“ 18 begge dage. På 800 kvadratmeter lukker man max. 450 gæster ind, så der hele tiden er en behagelig stemning og mulighed for en uddybende snak med eksperterne. Billetten omfatter også et Blender's Malt Glass og en gavepose med 5 cl Dewars Special Reserve 12 års, 5 cl. Talisker 10 års, og 33 cl Innis & Gunn Oak Aged Beer (lagret på amerikanske egefade i 30 dage)

Succesen er vist sikret. Udover de veletablerede messer i London og Tokyo, udvides Whisky Live i år med Paris og Glasgow. Der er endnu ikke nogen dato for Paris, men Glasgow afholdes den 10. "“ 11. spetember.

Oplevelser fra den store hal

Som en nyskabelse var der denne gang mulighed for at købe flasker på stedet, da arrangørerne havde allieret sig med Royal Mile butikkerne. Fristelserne var store når man kunne vade lige fra smagning og hen til butikken.

"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 1 month ago #928 by karlejnar
Replied by karlejnar on topic Whisky Live rapport
Herlig udførlig beretning - Al. Glæder mig til at høre om masterclasses.

Det lyder til at være en tur, man bør overveje, når lejlighed byder sig igen.

Slainté
Karl Ejnar

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 1 month ago #931 by jones
Replied by jones on topic Whisky Live rapport
Tak for det, Karl Ejnar, men tro mig, beretningen er langt fra udførlig. Jeg kunne også have nævnt pigen der hældte diverse Elmer T. Lee, Eagle Rare og Sazerac på mig i en lind strøm i et (forgæves) forsøg på at omvende mig til bourbons velsignelser.

Eller de to stakler på Jameson standen som de fleste gæster demonstrativt ignorerede.

Eller besøg lørdag formiddag sammen med Martin M. og Michael R. på Milroys og Vintage House butikkerne hvor en repræsentant fra Bowmore stod og skænkede et halvt dusin af deres bedste varianter, incl. Bowmore 25 og en særlig Old Malt Cask 20-årig 1983 aftappet specielt til Vintage House. Længere ind i butikken stod en af ejerne og bød på smagsprøver fra snesevis af åbne flasker. Jeg nåede Douglas Laing Platinum Macallan 27-års fra Bourbonfad og en Provenance Port Ellen 20-årig inden jeg købte Brora Special Release 30-års, mest fordi Vintage House havde den £64 billigere end Milroys.

Jeg havde tænkt på at opføre en liste over de 56 genstande som jeg fik på de to gange 6 timer - Jeg brugte båndoptager, så ja, jeg kan godt "huske" dem alle. - men jeg kunne ikke bestemme mig for om det ville være brugbar information eller tom pral, så jeg lod være.

Masterclass referater følger snarest.

Al Jones

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 1 month ago #959 by MacLars
Replied by MacLars on topic Whisky Live rapport
Jeg har set at der er kommet billeder fra turen...

www.qualityworld.dk/billeder/whiskylive2004/index.html

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 5 months ago #2715 by Sparholt
Replied by Sparholt on topic Whisky Live rapport
Vedr. Whisky Live I London i 2005.

Da jeg besøgte Messen i 2002 var udskænkningssystemet det samme som i Kolding.

Nu kan jeg se på messens hjemmeside se at det er ændret til at man modtager 12 poletter man så kan få whisky for. Man har dog mulighed for at købe flere.

Efter min opfattelse er denne ændring en skam, idet det bevirker at man ubevidst/bevidst vil være mere selektiv mht. hvad man vælger at smage.

Jeg tror det vil være ekstra synd for "

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 5 months ago #2718 by jones
Replied by jones on topic Whisky Live rapport
Ja, på de vilkår bliver det bestemt ikke til 56 genstande næste gang!

Skulle man måske blive hjemme og tage til spiritusmessen samme weekend?

Al J.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

  • redlich
  • Visitor
  • Visitor
19 years 5 months ago #2719 by redlich
Replied by redlich on topic Whisky Live rapport
De indførte systemet på Whisky Live i Glasgow (efter krav fra bystyret har jeg hørt).
Umiddelbart var det ikke noget problem for os besøgende.
Jeg havde langt de fleste af mine tokens med hjem. Det var ikke noget problem at smage på varene når man stod og talte med udstillerne, tror faktisk kun jeg blev afkrævet en token et sted i løbet af begge dage.

Redlich

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 4 months ago #2834 by Sparholt
Replied by Sparholt on topic Whisky Live rapport
Så er flybilletterne til London bestilt!

Med Ryanair fra Esbjerg - London(Luton) til 380 kr.!

Billetterne til masterclass kan købes fra den 10. januar på hjemmesiden www.whiskylive.com .

Mvh.

Frank
Attachments:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 4 months ago #2835 by MacChristensen
Replied by MacChristensen on topic Whisky Live rapport

Så er flybilletterne til London bestilt!
Med Ryanair fra Esbjerg - London(Luton) til 380 kr.!
Frank


Hej Frank,

hvornår flyver du ?? - jeg flyver samme rute torsdag den 10/3 og retur søndag den 13/3

Slainte
Jesper

Slainte,
Jesper

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 4 months ago #2836 by jones
Replied by jones on topic Whisky Live rapport
Jamen, så ses vi der.

Hvor mange herfra skal den vej?

Al J.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 4 months ago #2837 by Sparholt
Replied by Sparholt on topic Whisky Live rapport
Hej Jesper og Al.

Vi er tre (de to bor faktisk i Århus) der tager afsted onsdag og returnerer søndag!

Vi har ikke besluttet om vi køber billetter til begge dage endnu. Det afhænger lidt af masterclass sammensætningen.

Slainte

Frank

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 4 months ago #2843 by bruhns
Replied by bruhns on topic Whisky Live rapport
Næste gang jeg skal afsted bliver det klart begge dage. Der var meget færre mennesker om fredagen, så jeg ville klart besøge standene der og så tage masterclasses om lørdagen.

Mvh.
Jakob/Qualityworld

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 4 months ago #2844 by jones
Replied by jones on topic Whisky Live rapport
Nu kan man desværre ikke selv bestemme at alle de interessante Masterclasses skal lægges den ene eller den anden dag. Faktisk er der så mange gode tilbud begge dage med overlap i tiderne, at det er svært nok at få det til at hænge sammen på to dage.

Alle der synes at fem timer er for lidt på den danske whiskymesse ville gå i koma af tidsnød og frustration, hvis de kun tager een dag på Whisky Live.

En vellykket Whisky Live forudsætter også at man ikke bare ukritisk sluger to cl af alt hvad der stilles foran een.

Det med at vælge fra er det store problem. Man skal nok kunne få tiden til at gå. :)


Al J.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.188 seconds