Limburg Whisky Fair fredag

More
18 years 2 weeks ago #8212 by jones
Sidste weekend var undertegnede og ca. 4400 andre samlet i den lille tyske by Limburg til hvad man kun kan betegne som alletiders whiskytræf. En weekend hvor smagningstilbudene ganske enkelt slår alt hvad man ellers har set og hørt om!

I et moderne halanlæg tæt ved rådhuset samledes entusiaster fra hele verden omkring udstillere fra hele Europa. Udstillerliste, Masterclass program og menuer til whiskymiddagene findes på www.whiskyfair.de så der er ingen grund til at remse dem op her.

Adgangsprisen er 6 Euro per dag (lørdag 11-19, søndag 10 "“ 19) incl. et glas. Til gengæld betaler man for whisky hos udstillerne, kontant, ikke noget poletsystem eller lignende. Som et ekstremt eksempel, havde Art of Whisky alle 4 Brora 30 års Special Releases på smagning til 30 Euro for en genstand. Mere typisk havde Duncan Taylor prissat deres ting yderst rimeligt på 4 "“ 7 Euro.

Udskænkningen var gerne til den rigelige side, selv om smageglasset har 2 og 4 cl streger.

Af negative ting, kan vist kun nævnes at Masterclasses kun varer 45 minutter. Det er meget lidt tid til 5 cask strength whiskies. Værre er det at der ikke er skænket op på forhånd til Masterclasses, tværtimod skal man bruge sit eget glas. Det betyder at man skal bunde hver whisky straks når den næste kommer rundt eller "“ fandme'nej "“ hælder ud.

Heldigvis havde jeg 2 glas lørdag og 3 søndag, så problemet var ikke så markant som for de fleste. Mange af tyskerne, måske halvdelen af dem der var til hver Masterclass, havde en række prøveflasker med som de fyldte og tog med uden at smage under selve præsentationen. Der synes jeg at en del af ideen og charmen ved en Masterclass går fløjten når så mange ikke rigtig "

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 2 weeks ago #8215 by Duffer
Replied by Duffer on topic Limburg Whisky Fair fredag
Jeg kan kun tilslutte mig min hotelværelsesmakker
Men det skortede ikke på bemærkninger fra Mr.Jones, da vi (ufrivilligt) måtte lægge øre til blandt andet "De fire årstider" på blokfløjte :cry: fra en lokal "kunstner" - hvis mand åbenbart var medarrangør...
Det var sku lidt for komisk :lol:

Jeg vil dog sige at den sidste whisky vi fik om fredagen - en WhiskyFair aftapning fra Highland Park 1966 - 38 års Duncan Taylor var ganske udmærket.
Det var da også den eneste jeg havde forudbestilt. :?
De andre kommer vist ind under middelmådige aftapninger...?

En lav entré og betaling per genstand er efter min mening det eneste rigtige.
Man er mere selektiv og de uheldige elementer sorteres fra.
Man så faktisk ingen kraftigt berusede personer i salen - til gengæld var der en stor koncentration af kvinder :wink:

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.287 seconds