Duncan Taylors fotos 3

More
18 years 3 months ago #7563 by jones
Duncan Taylors fotos 3 was created by jones
Det første billede er Duncan Taylors grovfilter som alle fade hældes igennem før de aftappes.

Bag vores vært marketingchef Mark Watt ses Duncan Taylors minimale tappeanlæg.

Sidste skud er optakt til smagning.

For en ordens skyld: Jeg deler billederne fordi der kun må vedhæftes tre billeder per indlæg.

Hvis I klikker på billeder for forstørrelse, så kan det gå nogle sekunder. Alle billeder er mere end 1Mb.

Al J.
Attachments:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 3 months ago #7569 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Duncan Taylors fotos 3
Bagved filtreringsanlægget anes en koldfiltreringsmaskine og ved siden af på hylden stod der flaske med karamel

Det er absolut ikke med deres gode vilje at disse ting stod der, men nogle af deres kunder købte hele fade og ønskede disse processer som en del af købet. MArk fortalte at der var anseelige mængder i filtreringsanlægget (var 1 liter eller 2 liter, min hukkommelse har nok fået lidt trykken i sidste uge, måske en af I andre kan huske det?). Alt dette dog helt sikkert indeholdende en masse smag og kraft og fylde.

Vi fik også lov at dufte til flasken med karamel. Dem der bruger stadset hævder at det er smagsneutralt, hvilket jeg ikke kan anfægte da jeg ikke tog en slurk. Men duften var meget gennemtrængende, lidt soja - sovsekulør agtig.

Alt dette viste Mark Watt os for at understrege at det selvfølgelig havde en affekt. Han nævnte samtidigt den typiske ppm værdi for karamel - den har jeg også glemt :-) , men den var større end phenol ppm værdien typisk er for røget whisky !

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 3 months ago #7570 by jones
Replied by jones on topic Duncan Taylors fotos 3
Her er Duncan Taylors koldfiltreringsagregat, som altså kun bruges ved aftapninger som ikke bærer firmaets navn for de kunder som insisterer på det.

Ja, det var 1-2 liter som forsvinder ved processen.

Al J.
Attachments:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 3 months ago #7571 by Steen
Replied by Steen on topic Duncan Taylors fotos 3
Noget andet der var sjovt eller interessant at se inde i det rum med filteret og lageret, var at der stod et par små tønder Ladyburn"¦"¦"¦"¦. i plastik!!!
Nå men man må vel gå ud fra at det var smags neutralt plastik
:?

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 3 months ago #7573 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Duncan Taylors fotos 3
Her skulle være et billede af dem :-)

Macdeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/
Attachments:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 3 months ago #7575 by jones
Replied by jones on topic Duncan Taylors fotos 3
Ja, sikker noget FIS!

Al J.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.219 seconds