Destilleribesøg

More
18 years 11 months ago #5441 by Macdeffe
Destilleribesøg was created by Macdeffe
Efter en tur til Skotland vil jeg lige give et lille review af de destillerier vi kørte forbi :

Arran
Meget smukt beliggende destilleri. I samme klasse som Glengoyne. Fin guided tur og det var muligt at få en in-depth tur (dvs en lille vertikalsmagning)hvis man betalte 10 £. (istedet for 4 £). Det var muligt at fylde whisky direkte fra et fad. De serverede Arran whiskyer var virkelig fremragende og alderen taget i betragtning har vi her at gøre med et af de bedste skotske destillerier IMHO. Small-scale production giver kvalitet.

Dalmore
Gratis tur (ses ikke så ofte længere). Virkelig god guide. En der vidste noget om whisky, selv drak det og ingen bullshit. Og man fik lov at komme hele vejen rundt i produktionen. Helt klart den bedste tur jeg har været på af alle de destillerier jeg har besøgt - hvis man lige tager de ture fra der har været specialarrangementer o.l.
Et helt klart must hvis man kommer forbi

Pulteney
Standard tur. Muligt at fylde en flaske direkte fra fad.

Highland Park
Virkeligt dårligt. Guiden fortalte en masse bullshit. (Filling cask at 63.5 is Scottish Law - No Photography - Warehouses are forbidden areas igen Scottish law osv osv. Mange tekniske data forkert f.eks malter HP 60% af deres malt selv ifølge guiden osv osv). Halvdelen af destilleriet kunne vi ikke se p.gr. af rengøring. Vi have endda bestilt en udvidet tur til 10 £. En lille vertikalsmagning på 4stk næsten standard aftapninger på hver ca. ½ cl var helt til grin. Whiskyen blev serveret iskold.

Clynelish
Standard tur. Destilleriet minder meget om Caol Ila

GlenMorangie

God tur. God guide. Stuart Thompsons mor. Hun var egentligt mest intereseret i at tale om Mary Robinson :-) . Måske destilleri managers mødre ikke er så forskelælige fra andre mødre. God tur. Igen kom vi hele vejen rundt. Ved den efterfølgende smagning kom assistent manager ud og svarede på vores spørgsmål da jeg var meget interesert i GlenMorangies bourbon wood varianter og vi fik lov at smage på lidt af hvert. Det var muligt at fylde en flaske direkte fra fad

Mortlach
Specialrundtur ifm Spirit of Speyside whiskyfestivalen. Ikke åbent for besøgende normalt. Diageo har ikke en Distillery Manager men en operational manager der tager sig af Diageos 3 Dufftown destillerier. Tingene kører lidt anderledes hos et stort firma som Diageo. Whiskyen bliver kørt væk så snart den er destilleriet og fordelt mere eller mindre tilfældigt rundt omkring på deres destillerier så snart den er hældt på fad.

Benrinnes
Som Mortlach. Operational manager havde arbejdet på 17 forskellige destillerier. Diageo kører med rotationsanordninger.

Glenfarclas
Specialtur ifm med Spirit of Speyside. Fremragende. Rudndtur af George Grant 6. generation. Virkelig hyggelig og underholdende fyr der vidste en masse og kunne mange anekdoter. Fremragende vertikal smagning efter rundturen. Med 7 forskellige single cask aftapninger. Bl.a 3 1969 nabofade og 1954.

Glenlivet
Lidt som Diageo. God specialtur ifm Spirit of Speyside. Vi fik lov at smage 5 standard aftapninger samt newmake. Selvom Glenlivet ikke er det kønneste destilleri laver de fremragende whisky


Bladnoch.
Gode Guides. Et par meget søde piger der faktisk vidste noget om whisky. Heldigvis er jeg med af Bladnoch forummet så Raymond gav sig også tid til at snakke lidt med os (Faktisk meget tid). Anbefales. 16y Bladnoch er virkelig en fremragende whisky og burde være en del af alles samling. Igen et bevis på at Small Scale=Quality. Jeg glæder mig til at noget af den ny egenproduktion kommer på flaske. Fik et par smagsprøver og det er fremragende allerede nu (ca. 4-5 år)

(Besøgte også Gordon og MacPhail der altid er klar med nogle fremragende smagninger ifm Spirit of Speyside, samt Glen Moray der afholdte en smagning med Wishart med produkter fra Glenmoragie, Glen Moray og Ardbeg)

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 11 months ago #5442 by jones
Replied by jones on topic Destilleribesøg
Tak for opdateringen på diverse destillerier. Det kan helt sikkert bruges til egen planlægning.

Og så en lille rettelse - Du er lidt hård ved Highland Park guiden i hvert fald på eet punkt. Når han påstår at loven forbyder adgang til lagerbygningerne, så har han faktisk ret.

Whiskylagrene på destillerierne har status som toldlagre (bonded warehouses) og der er i sagens natur ingen adgang for offentligheden.

At de fleste blæser højt og flot på det når vi kommer på besøg, skal vi kun være taknemmelig for.

Al J.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 11 months ago #5445 by karlejnar
Replied by karlejnar on topic Destilleribesøg
Ja det er vel mere undtagelsen end regelen, at man kommer ind i selve lageret på rundtur. Af dem, jeg har besøgt på "normal" rundtur, er det så vidt jeg husker kun Strathisla og Springbank, vi var inde på selve lageret. Og så selvfølgelig Port Charlotte ifm tøndebesøg. Og på Bladnoch sammen med Raymond.
Andre steder, f.eks. Bowmore, Talisker, Dalwhinnie og Glenfiddich har de lavet et glasvindue, så man kan kigge ind. Så er man ikke inde i selve lageret, og det må vel være OK iht loven.
De fleste steder, er det nærmeste man kommer deres filling store.

Men på de udvidede ture kan det jo godt være anderledes. Jeg har kun deltaget i standard ture. Og på festivaler og gruppebesøg er det vist "normalt" at man kommer ind på lagrene, og måske oven i købet får en smagsprøve direkte fra fadene.
På Ardbeg er der visse guider, der lukker én ind på lageret, har jeg hørt, men desværre ikke selv oplevet.

Og tak for en god beskrivelse

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 11 months ago #5448 by jones
Replied by jones on topic Destilleribesøg
De steder hvor man oplever udskænkning direkte fra fad på lagret overtræder skotsk lov.

Reelt er det ikke engang tilladt at turister sætter foden indenfor på et lager.


Jeg kan huske på en Akademi-rejse at Flemming advarede os kraftigt mod bagefter at prale for meget med at have smagt fadprøver i lagerbygningerne. Derfor nævnes ingen destillerinavne her.

Al J.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 11 months ago #5451 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Destilleribesøg
Det er vel derfor der er en en grænse på hvor høj Angels share er. At smage direkte fra fadet er meget sjældent. Ofte er whiskyen også alt for kold (Meget kold).

Denne gang var jeg inde på lagerhusene på :

Dalmore, Glenmorangie, Clynelish, Bladnoch og Glenfarclas

Jeg ved ikke om Glenfarclas tager turister ind i lagerhusene normalt men de første 4 gjorde/gør

PS Jeg var ikke hård ved HP. Det var meget værre end jeg angav. Guiden fortalte simpelthen så meget bullshit at det var mig ubegribeligt at personen havde arbejdet på stedet i 3 eller 4 år

Men Orkney er et dejligt sted, men det er ikke pga whisky man skal tage derop. Jeg kan også nævne Scapa. Da jeg planlagde Orkney besøget stod der på Scapa hjemmeside at de tog imod besøgende (ifm med deres fanclub Scapacrew) Det viste sig at være et marketingstunt IMHO. De tager ikke imod besøgende (endnu burde jeg måske tilføje - hvem ved). Det var først lige før jeg tog afsted og efter en del mails - til sidst til Allied direkte at jeg fandt ud af det.

So for whatever reason you go to Orkney - Don't come for it's whisky

Jeg havde en god oplevelse på Kirkwalls eneste bar der havde lidt Real Ale. Bothy Bar. De havde en del ældre flasker stående. Jeg mener også prisen var fra den gamle liste. De havde 10y Dallas Dhu mm. En hel del flasker aftappet i starten af halvfemserne så det var meget sjovt at smage

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 11 months ago - 18 years 11 months ago #5456 by dmwa
Replied by dmwa on topic Destilleribesøg

So for whatever reason you go to Orkney - Don't come for it's whisky


Dansk Maltwhisky Akademi besøgte Highland Park på whiskytur i sommeren 2004, og der fik vi en KANON rundvisning - og efterfølgende sight-seeing på Orkney. At du ikke har været heldig / ikke har følt guiden levede op til dine forventninger, betyder vel ikke, at ingen andre kan få en god oplevelse.

Jeg synes , at ytringer i så stærke vendinger er forkerte at bringe - det er hverken fair eller seriøst

Slainthe

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming Gerhardt-Pedersen
Last edit: 18 years 11 months ago by dmwa.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 11 months ago #5459 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Destilleribesøg
Jeg syntes netop at dårlige, samt gode oplevelser skal frem

Hvorfor er det unfair ? Hvorfor er det ikke seriøst. At beskrive oplevede hændelser er vel både fair og seriøst.

Jeg kan f.eks ikke bruge det til noget at ANDRE har haft gode oplevelser. Derimod er det rimeligt irriterende selv at have haft en dårlig oplevelse. Der er sikkert andre på dette site der skal til Skotland i fremtiden og så må de jo selv læse og sortere. Jeg deler gerne mine oplevelser ud af enhver art

Vi brugte en masse penge på at rejse til Orkney. Hvorfor skulle andre spilde deres penge når der er så mange andre gode steder at rejse hen

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 11 months ago #5461 by dmwa
Replied by dmwa on topic Destilleribesøg
Hej MacDeffe

Hvorfor det er useriøst (i mine øjne) - fordi du generaliserer. Der er andre guider end lige den, du rendte på. Hvis man baserer viden udelukkende på én oplevelse, hvor guidens humør måske har været på et lavpunkt - eller guiden har været irriteret af en eller anden grund - så bliver det meget "smalsporet".

Jeg kan da nævne, at nogle på dette site var på Arran for nylig - og deres skuffelse over deres besøg var noget nær 250% - men deres forventninger var nok også høje? - og det stemmer jo ikke overens med dine betragtninger - så det afhænger i høj grad af, hvem man får som guide.

At det kostede mange penge at komme til Orkney - har måske mest med skuffelsen at gøre? Irritationen over, at man ikke fik fuld valuta for pengene - men jeg tror nok, at din oplevelse har været enkeltstående - af alle de, som har berettet om deres tur til Orkney, er det første gang, jeg har hørt en negativ omtale.

Så MacDeffe - på den igen - du må en tur til Orkney en gang til - så dine dårlige oplevelser kan blive vendt!

Slainthe

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming Gerhardt-Pedersen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 11 months ago #5466 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Destilleribesøg
Hvordan kan du sige jeg generaliserer. Jeg fortæller om mine enkeltoplevelser. Så generaliserer er vel lige præcist hvad jeg ikke gør

Jeg tror ikke Orkney står på programmet som det første lige nu for at være helt ærlig. Personlight havde jeg ingen høje forventninger til HP. Det var nogle af de andre der i mit selskab som havde det på deres ønskeliste. Så jeg havde ingen illusioner der braste sammen. For mig var det bare endnu et destilleri på vejen. Tilfældigvist det der skuffede mig på denne tur. Ellers var der OK på Orkney. Mange interesante ting at se på når man ikke bare skulle se på whisky

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 11 months ago #5469 by dmwa
Replied by dmwa on topic Destilleribesøg
Hvis du ser i mit første indlæg i denne streng - så er det din udtalelse

So for whatever reason you go to Orkney - Don't come for it's whisky

der faldt mig meget for brystet

Slainthe

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 11 months ago #5471 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Destilleribesøg
Det skulle forståes sådan at alt andet var meget godt og destilleribesøgende/besøget ikke var noget specielt

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 11 months ago #5474 by Sparholt
Replied by Sparholt on topic Destilleribesøg
Vil lige supplere debatten med mine whiskyoplevelser på Orkney med et uddrag fra min rejsebeskrivelse

Mandag den 25. april 2005
Highland Park var faktisk en stor skuffelse men bød dog på en del whisky! Forklaringen er således: Ankom til det flotte destilleri kl. 11.20 og betalte de 5 £ for en rundvisning kl. 11.30. De har programsatte rundvisninger hver halve time. Bestyreren af butikken kom kl. 11.40 og undskyldte at guiden ikke var der, men at hun snart ville komme. Kl. 11.50 kom kun med en "

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 11 months ago #5511 by Kim_M
Replied by Kim_M on topic Destilleribesøg
Det er HELT AFGJORT at oplevelsen fra et destilleribesøg afhænger særligt meget af tour-guiden. Det kan jeg sige med særlig sikkerhed, da jeg jo taler af personlig erfaring. :D

Mens jeg arbejde på Arran oplevede jeg på egen krop, hvordan der var at være tour-guide. De tre andre guider det år (2002) var alle gråhårede, gråskæggede guider. Generelt fine fyre, men vi er jo kun mennesker, så har man en dårlig dag, gi'r man helt sikkert også en dårlig tur ind imellem. Det er et utal af faktorer, der spiller ind der. Det forsvarer naturligvis ikke at sige urigtige ting. Jeg klodsede kun enkelt gang grundigt i det mht. fakta, for de besøgende er tit skarpe ;) , så den blev fanget lynhurtigt! Av!

Vi havde en gæstebog som vi opfordrede vores besøgende til at skrive et par ord i, når smagningen var ovre, og det var vores svar på en "kundetilfredshedsundersøgelse" :lol: Den gav os trods alt ind imellem en god idé om de besøgendes oplevelser.

En besøgende gav faktisk engang den ældste og mest respkterede af os guider en verbal endefuld. Han var blevet gnaven, og brød sig ikke særligt om børn, hvilket han ytrede i stedet for at bide sig. Hans rundvisninger var af svingende kvalitets, men vi fandt først ud af et år senere, at han havde gået rundt med kræft i maven i lang tid. Han klarede det ikke.

Jeg selv var absolut ej heller den perfekte guide. Selvom jeg satte en stor ære i at underholde og indvie folk i den vidunderlige verden af whisky, så kan det være svært "at være på" 100% i 10 timer i streg (Uanset hvor meget skærmtrold man måtte være). Så jeg indrømmer, at der ind imellem kun var overskud/motivation til "at køre rundvisningen på rutinen".

Dog hang det ofte sådan sammen at jo bedre respons man fik på sine anstregelser, jo mere energi fik man til at fortsætte de rigtig gode ture. Jeg havde så meget at fortælle, og dele med de besøgende, at det der generede mig mest, var at vi skulle begrænse os til ture på ca. 50 minutter.

God respons på en tur var foreksempel:
- at få folk tid at nyde whisky for første gang (skete ofte)
- at folk lyttede og stillede oprigtige spørgsmål. Gør børn det, er det særligt berigende.
- at de skrev en linie el. to i gæstebogen
- at få 2 pund i drikkepenge af en irsk familiefar med 4 små børn
- at blive foræret en flaske lækker hvid bourgogne af vinbønder
- at blive invitere på besøg hjemme hos en tidl. ansat v. Grants i Gervin.
...for blot at nævne nogle få eksempler!

Jeg vil støtte både MacDeffe og Flemming, DMWA.
- MacDeffe, bliv ved med at fortælle om dine oplevelse, gode som mindre gode, men døm ikke tour-guiden for hurtigt. Det kan være et utaknemmeligt job, og for visse destillerier er det svær at finde egnede og motiverede guider.

- Flemming, du har helt ret i at oplevelsernes kvalitet vil svinge fra gang til gang og sted til sted, og jeg kan godt forstå at du tager HP i forsvar, men mon ikke MacDeffe blot var lidt skuffet på en kontant måde? Jeg læste ikke hans indlæg som en "lynchning" ej heller som en generalisering.

Dog må jeg i Orkneys forsvar sige at øerne må have masser andet at byde på, hvis vi åbner øjnene for andet en whisky ;) Sådan kender jeg i hvert fald stedet fra andre, der har været der.

Jeg har masser andet at sige om destilleribesøg (min egne), men måske denne kamel sku' sluges først? ;)

Tak for de gode debatter, åhhh meddebattører på Whiskynyt.dk

--
Kim M.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 11 months ago #5514 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Destilleribesøg
Når jeg tænker over hvordan et destilleribesøg har været er det totaloplevelsen det drejer sig om. At en guide måske siger nogle unøjagtigheder betyder ikke så meget for mig. Der er jo trods alt mange data at holde styr på. Jeg er heller ikke typen der udspørger guider for at teste deres viden eller udpensler hvis de siger noget forkert. Jeg foretrækker at lade dem køre deres show, men spørger hvis der er noget jeg er i tvivl om/ikke forstår, eller gerne vil vide mere om etc.

Når jeg syntes at omtalte guide måske ikke tilhører topkatagorien skyldes det at han glorificirede destilleriet udover at at han havde masser af fakta forkert.

(Med glorificerede emner jeg "Vi malter 60% selv, vi bruger udelukkende sherryfade osv")

At det ikke var muligt at se halvdelen af destilleriet p. gr. af rengøring er noget jeg sagtens kan leve med, men det kommer aldrig til at tælle på pluskontoen.

At der bliver serveret 4stk. ½cl smagsprøver er helt til grin når man har betalt 10 £ (mod normalt 3-4 £ vel)

Jeg kan også godt acceptere at få serveret iskold whisky hvis der bliver givet tid til at varme den, men "vertikalsmagningen blev jappet igennem på ca. 10 min. Hvis der er noget jeg godt kan lide er det at give mig god til en whisky og hurtige smagninger irriterer mig. Jeg bryder mig ikke om at at nippe til hver enkelt whisky for siden at vende tilbage, men foretrækker at koncentrere mig om 1 ad gangen. Fuldt ud. Ellers bliver billedet simpelthen for mudret for mig. Ligesom når man blander 4 farver modellervoks sammen. Det hele bliver bare gråt.

Måske man får en bedre tur hvis man siger man hedder Dansk Malt Whisky Akademi, det ved jeg ikke.

(Jeg skal ikke kunne sige om Flemming havde oplyst det på forhånd)

Eller måske man ikke gør hvis man bare er nogle bonderøve der kommer ind fra gaden. Jeg havde dog sendt en mail på forhånd :-)

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 11 months ago #5515 by dmwa
Replied by dmwa on topic Destilleribesøg
For dem der ikke læser MALTEN - et udpluk fra august nummeret 2004 om vores besøg:

Vi blev mødt af vores vært, Patricia, og efter lidt forvirring omkring tidsaftaler (vi var lige ankommet på Orkney "“ men det skulle senere gå op for os, at det at aftale en tid "“ det har ikke helt samme prioritet som i Danmark"¦) "“ dagene er jo lange på Orkney, og man når jo nok det hele. Men hvis tidsaftaler er en ting "“ så er Orkney gæstfrihed noget helt andet. Sjældent har vi mødt så stor venlighed og opmærksomhed, som ved vort besøg på Highland Park.

Vi startede med at smage
I et roligt VIP lokale, havde man arrangeret en lille nosing / tasting af Highland Parks produkter. De 3 var navnginve "“ nemlig den 12, 18 og 25 årige "“ mens den sidste var "

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 11 months ago #5517 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Destilleribesøg
Det er jo altid svært at anbefale et destilleri hvos man har været der ifm med et specialarrangement. Man ved jo ikke hvordan det ellers vil være. Personligt havde jeg min bedste oplevelse på Glenfarclas denne gang men det var jo et meget special arrangement. Det kunne være rart at høre fra folk der har besøgt stedet "som almindelige turister" ?

Fra alle mine skotlandsture og fra de besøg hvor jeg ikke har været på "specialrundtur" vil jeg anbefale

Glenmorangie
Dalmore
Ardbeg (Generelt er alle Islay+Jura destillerierne gode at besøge IMHO)

Jeg har også haft et godt besøg på Ben Nevis, men der nåede jeg aldrig videre end til baren :-)

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 11 months ago #5518 by MacLars
Replied by MacLars on topic Destilleribesøg
Jeg har været på Glenfarclas som alm. turist, det var et af de bedre destillerier at besøge - efterfølgende gik destilleriet under navnet "bondegårdsdestilleriet", da det var en stor modsætning ifht. de mere indistrualiserede steder vi besøgte. Jeg kan huske at de var særdeles rundhånede med deres udskækninger efter rundturen, vi fik lov til at smage et mindre arsenal af aftapninger ;-)

Ardbeg står stadig solidt placeret på Top-1 over destillerier jeg har besøgt (muligvis fordi det var det første), første gang fik vi en super-rundvisning og god tid til at stå og nyde udsigten og duften i lagerhallerne - efter turen var der så stillet nogen flasker Ardbeg 1975 og Ardbeg 17 som vi selv kunne skænke af indtil vi syntes vi havde fundet ud af hvad de smagte af (det er god stil!), året efter var rundturen knapt så god, muligvis fordi det var lidt mere turistsæson på det tidspunkt, dog stadig et top-sted at besøge, ikke mindst pga. shoppen/restauranten.

MacLars

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 11 months ago #5519 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Destilleribesøg
ADVARSEL : FERIEBILLEDER

Jeg har lavet en kort beskrivelse af de destillerier jeg har besøgt :

home1.stofanet.dk/deffe/VisitDistil.htm

Jeg mangler at få siden opdateret med de sidste, men det kommer nok en dag....

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 11 months ago #5520 by fao
Replied by fao on topic Destilleribesøg
Som jeg har skrevet andet sted, var besøget hos Glenfarclas også en af de bedre oplevelser da vi besøgte stedet i sidste mdr. :D

Måske fordi vi var kun to personer, med på turen rundt :wink:

Frank

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 11 months ago #5521 by Boggen
Replied by Boggen on topic Destilleribesøg
I forbindelse med tur til igennem højlandet og speyside oplevede jeg også svingende kvalitet fra sted til sted.

Den ringeste var en rundvisning på Blair Atholl, hvor tour-guiden vidste bedre, uanset hvad du sagde - men en gang i mellem må man abstrahere lidt fra tour-guiden - en af de væsentligste ting er jo også det visuelle (her destilleriet).

Andre distillerier følte vi indimellem at tour-guiden var ganske uengageret (Edradour, Glenfarclas og Glengoyne) - det man selvfølgelig skal tænke på er, at der kommer rigtig mange turister der ikke har samme glødende interesse som os - og for dem er rundturen måske meget god - selvom det er uheldigt hvis guiden kommer med forkerte oplysninger.

Det sted jeg oplevede som det bedste var - suprise - Glenfiddich, hvor vi havde en conniseurs tour (der kostede 10 pund - tror jeg nok) - guiden var medlem af deres nosingteam og kunne svare på alle spørgsmål uden undtagelse - vi så områder den normale tour ikke så - smagte og så Solera vattingen i deres warehouse - masser af tid (ca. 2 ½ time) - så, tag op og besøg Glenfiddich - det er verdensklasse!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 11 months ago #5528 by Steen
Replied by Steen on topic Destilleribesøg
Hej MacDeffe.

Det lyder sgu som en kanon tur!!!
:D
Bare det var mig/os!!
Jeg satser virkelig på at vi inden for en overskuelig årrække, selv kan tage en tur til "Spirit of Speyside".
Ha!! Jeg vil også vises rundt af Stuart Thompsons mor................. det er sgu da kult!!

Tak for dit indlæg. Glæder mig til at høre mere om turen på Søndag :mrgreen:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.198 seconds