Besøg på Vintage House (Whisky Live 2005)

More
19 years 1 month ago #4848 by jones
Da Whisky Live først skulle åbne kl. 14 fredag drog den lille whiskynyt skare (5 danskere, 2 svenskere og 1 amerikaner) hærgende gennem Sohos gader om formiddagen.

Undertegnede og MacChristensen havde på forhånd reserveret flasker hos Vintage House og een af ejere åbnede straks barskabet og bød på flere godbidder.

Butikken har eneforhandling af to Old Malt Cask aftapninger: Tactical (Talisker) 1983 23 år og en Macallan 16 år afsluttet på bourgognefad efter 15 år på bourbonfad.

Selv om jeg ikke er den store finish-fan, så faldt denne Macallan i smag med en cognac-agtig elegance. Vintage House havde også en fadprøve fra før whiskyen kom på bourgognefad og jeg må alligevel sige at det er synd at den rene vare ikke fik lov til at stå alene. Med udgangpunkt i denne fadprøve, ville jeg have købt et par flasker på stedet.

Men det var en sjælden lejlighed til en umiddelbar sammenligning en whisky før og efter fadfinish. I mange tilfælde kan man få den mistanke at en fadfinish er et forsøg på at genoplive et "

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.133 seconds