Whisky Live London 2005 - dagen derpå

More
19 years 1 month ago #4837 by Duffer
Efter besøg på de danske messer, fandt vi det på tide at besøge en udenlandsk messe og valget faldt på Whisky Live i London.

Vi købte en billet ved Ryan Air til under det hvad det koster at køre i tog til København. En time og 15 minutter senere er man så i Luton.

Vi springer frem til fredag.

Besøg på The Vintage House og Milroys - to af de førende maltwhisky forretninger i UK.
The Vintage House har 1300 malt whiskies - altså et par hundrede flasker mere end Weinquelle i Hamburg :wink:
Sandsynligvis fordi vi var i selskab med Al og Martin, var der ingen smalle steder.
Det blev til 4-5 forskellige aftapninger - alle af uafhængige aftappere.
Der blev da også efterfølgende købt ind på behørig vis.
Her kan man hurtigt få Visakortet til at gløde.

Lidt anderledes er det hos Milroys.
Udvalget er også stort, men priserne desværre også noget højere. Personligt syntes jeg også bedre om stemningen i TVH.
Det blev trods alt til et par flasker.
Underligt nok kostede Highland Park 25-års 125 £ - eller mere end dobbelt så meget som i Tyskland.

Messen
Meget professionelle udstillere og personale.
Der bliver solgt 460 billetter per dag.
Ingen salg ved standene, men kun på Royal Mile Whiskies standen - det kunne jeg godt li.
Borde med flaskevand (fra Skotland) til fri afbenyttelse - perfekt.
Man får ligesom i DK, udleveret et glas og 15 vouchers per dag.
Der var dog yderst sjældent man blev afkrævet sedlerne, men der var nogle stande som brugte sedlerne til statistik.
Der blev skænket rundhåndet af al whisky - nogle steder op til 5 cl.
For mig blev det så ikke aktuel med Macallan Fine Oak - heller ikke selvom man sagtens kunne få 30 års whisky skænket.
Det er ikke nemt at beskrive standarden, men når Balvenie 21-års Port Wood, næsten syner hen som lidt kedeligt, ja så er standarden høj.

Bedst fandt jeg;
Signatory Brora - 22 års - Sherry Butt - 56.4%
Berrys Own Selection - 35-års - Springbank - 46% - 1968-2003
Berrys Own Selection - 25-års - Dufftown - 46% - 1979-2004
Berrys Own Selection - 29-års? - Banff - 46% - 1975
Samtlige Old Malt Cask - specielt Macallan 16-års - smagte ikke Laproaigh
Coopers Mortlach - Sherry Butt
Bruichladdich - Infinity - Sherry Butt

Skuffende ;
Balvenie Port Wood 21-års - som jeg ellers godt kan li.
The Glenlivet Nadurra - 16-års - American Oak Bourbon Cask - 48%

I "goody baggen" var der den nyeste udgave af Whisky Magazine, Scotland Magazine, 5 cl. Talisker, en Innis & Gunn Oak Aged Beer - skotsk øl, selve programmet for messen samt det sædvanlige reklame.
En anden gang vil jeg nok nøjes med fredag - 8 timer passende.
Jeg havde kun én Masterclass til at bryde med.
Efter denne tur er det svært at få armene ned.
Næste destination bliver nok Whisky Live i Paris til september.
Jeg vil nok fremover vælge de danske udgaver fra og satse på Limburg og Whisky Live.
Niveauet er så meget højere... :?
Jeg vil dog stadig anbefale alle at støtte de danske messer, smagninger og andre tiltag... :)

File Attachment:


File Attachment:


File Attachment:



_________________
"Slainte mhat, slainte mhor!"

MacAll

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 1 month ago #4840 by Kim_M
Til alle Jer der har været afsted på WhiskyLive!

- Det kunne være rigtig interessant, hvis I wille øse lidt ud af Jeres nyerhvervede viden?

WhiskyLive er vel vores Mekka, og med rigeligt personligt engagement kan man vel opnå "enlightenment"? Jeg synes det ville være fedt at høre om de nye ting I har lært, de store aHA! oplevelser, og hvilke historier der især fik Jer til at smile.

--
Kim M.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.266 seconds