Trip to Islay 2004 af Karl Ejnar

More
19 years 6 months ago #2309 by MacLars
Karl Ejnar har været så venlig at sende os en beskrivelse af rejsen til Islay i sommers hvor de bla. besøgte 'Octo Barrel' på fadets 1 års fødselsdag.

Rejsebeskrivelsen er på engelsk da den er skrevt til Islay Whisky Club, men han har lovet at der følger en oversættelse på et tidspunkt...

På et senere tidspunkt følger også et indlæg om Bladnoch.

Tak for det Karl Ejnar, rejsebeskrivelsen kan læses via "Rejsebeskrivelser"-menuen.

MacLars

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 5 months ago #2637 by karlejnar
Så har jeg endelig taget mig sammen til at "oversætte" og redigere min rejsebeskrivelse, så den bliver på vort modersmål. Herunder følger indledningen, de følgende afsnit bliver postet i hver sin tråd, en for hver dag. De første er klar, og resten følger i løbet af kort tid.

Når det hele er redigeret, sendes en hel rapport, som kan lægges sammen med de andre.

God fornøjelse
Karl Ejnar

Tur til Islay 2004
Dette er en rejserapport, som er skrevet på opfordring fra Islay Whisky Club's sekretær Linda, for at blive offentliggjort på klubbens web-site.

af Karl Ejnar Christensen

Indledning
Som en del af vores årlige ferie i Skotland, besluttede vi at inkludere endnu en tur til Islay (den anden) denne gang specielt med formålet at besøge vort whiskyfad: "'Octo Barrel' Port Charlotte Fresh Bourbon Barrel"

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 5 months ago #2641 by dmwa
Ikke en kritik - men hvorfor nævner du nu ikke, hvem der er dansk ambassadør for Islay Whisky Club?

Det kunne jo tænkes, at en del flere ville være interesserede i at stifte bekendtskab med Islay Whisky Club???

Hans-Henrik Hansen på Falster er den danske ambassadør - se www.islaywhiskyclub.com/ambassador_denmark.html - og klubbens hjemmeside er www.islaywhiskyclub.com

Slainthe

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 5 months ago #2643 by karlejnar
Godt spørgsmål Flemming - jeg har simpelthen ikke tænkt på det. :oops:

Ved mere eller mindre tilfældighedernes spil, kom jeg i "email-snak" med Linda om turen. Så med hendes mellemkomst, valgte vi at campere ved klubhuset, da vi efter 5 ganges ferie i Skotland har erfaret, at der er en udbredt tradition for at anbringe værelser på første sal på de små hoteller/B&B's.

Da vi så fik en bil, der var stor nok, valgte vi at basere overnatningerne på campingpladser. Derved sparer vi så lidt penge, som vi kan bruge til andre ting: gaver til familien, musikinstrumenter, whisky, o.s.v. :P

Tilbage til Islay Whisky Club. Kan man måske opfordre Hans-Henrik til at poste et indlæg om klubben :idea:

Det kunne også være sjovt at høre, f.eks. hvor mange danske medlemmer der er. :?:

Slàinte
Karl Ejnar

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 5 months ago #2738 by MacLars
Karl Ejnar har nu sendt en PDF af hans rejsebeskrivelse på dansk, den kan findes i "Rejsebeskrivelser" menuen til venstre.

MacLars

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.221 seconds