Bed & Breakfast Speyside

More
16 years 11 months ago #12028 by Peteys
Hering og jeg skal en tur forbi Speyside og et par af destillerierne nord for Inverness. I den forbindelse skal vi selvfølgelig overnatte, og vil gerne høre om nogen kender/kan anbefale nogen B & B's i området.
Da jeg var i Skotland sidst virkede det ikke til at være svært at finde overnatningsmulighder på den tid af året, men man kan jo ligeså godt vælge de gode steder!

Nogen bud?

Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 11 months ago #12029 by BigMac
Replied by BigMac on topic Bed & Breakfast Speyside
Hej Peter,

I Inverness vil jeg klart anbefale Travelodge-kæden. Flotte rene rummelige værelser til en fair pris ca. 60 £ for en overnatning i dobbeltværelse. mener jeg det var (sommer2005)
Det er let at finde...kommer du østfra op gennem Speyside ligger det lige på indfaldsvejen til Inverness, lige på venstre hånd efter Tesco komplekset. Der ligger også et udemærket spisested lige ved siden af...
Morgenmad er der ingen af og kun et par automater ved indgangen, men værelserne er som sagt fine! Kør over i Tesco og tank op på sandwich, mælk og juice.

Hvis I skal have en øl om aftenen, så hedder stedet Johnny Fox's og ligger ned til floden ved broen neden for Inverness Castle - kanon sted :D

Mht. B&B nede i selv Speyside, så er alle veje næsten strøet til med dem, specielt i Dufftown og Elgin og en håndfuld i Craigellachie som også har hotellet og Highlander Inn. Der kan I også svinge til venstre op til Aberlour som også er velbestrøet med steder.

Vi boede sidst på et B&B på hovedgaden i Elgin som var ok, men ikke noget at råbe hurra for - for meget støj fra vejen, synes jeg...

Noller og jeg er sikkert kommet hjem igen når I skal afsted, så du og Hering kan evt. lige få en telefonisk update inden jeres afgang. Det kan vi PB'e os frem til...

Mvh
Claus

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 11 months ago #12030 by karlejnar
Replied by karlejnar on topic Bed & Breakfast Speyside
Hej Peter

Mener faktisk at Rene Ramon (IslayonSpey) på SOI's forum har en B&B i Dufftown. Ellers kender jeg ikke så meget til B&B i området, vi brugte kun B&B/Hotel de første to år (2000/01), da vi havde den mindre bil. Boede i 2001 på et udmærket hotel i Wick på vej rundt om det nordligste Skotland. Det kostede £50, men desværre kan jeg ikke huske hvad hotellet hedder :oops: Det er jo heller ikke sikkert I skal så langt nordpå :wink:

Hvornår skal I afsted og hvor længe?

PS: Der er jo også Craigellachie Hotel med den berømte Quaich bar, men det er måske lidt over budgettet. Vi var jo så heldige at bo der om vinteren på slainte-fest turen, hvor værelset var gratis, og det blev ellers dyrt nok alligevel.

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 11 months ago #12032 by whiskyconsult
Hej Peter

I craigellachie er mange steder hvor i kan bo. Som B&B vil jeg varmt anbefale Green Gallery eller Spey View, det er 2 rigtige gode B&B. Craig Hotel er også godt selvfølgelig, men dyrt.....Highlander Inn er et fantastisk sted, med god atmosfære.......
I Inverness er der så mange steder som er fantastiske.......Hvor langt vil i op nordpå?

Og til dig Karl Ejnar(Caol Ila) er da glad for at mit lille arrangement på Hotellet stadig har sat sit aftryk hos dig........det var en dejlig tid....

Martin

Martin Markvardsen
Senior Brand Ambassador
Highland Park & The Macallan

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 11 months ago #12033 by Peteys
Replied by Peteys on topic Bed & Breakfast Speyside
Vi starter fra Aberdeen d. 19/7 (efter et kort smut forbi Dublin) og tager hjem fra Glasgow (Prestwick) d. 25/7

Hering er jo Teaninich mand så vi skal derop forbi og kigge, om vi kommer indenfor tvivler vi på, men så er der jo Dalmore tæt på så køreturen ikke er helt spildt. Ellers ville et kig på Brora/Clynelish jo heller ikke være så værst.

Rundt i Speyside kommer valget af destillerier også lidt an på hvad vi kan komme til at se de forskellige steder.

Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 11 months ago #12034 by Duffer
Replied by Duffer on topic Bed & Breakfast Speyside

.......det var en dejlig tid....

Hvad med en efterårstur med udgangspunkt fra Glasgow / Edinburgh rundt i Southern Highlands, Lowlands - derefter Arran, Campbeltown og til sidst Islay.
Det er absolut en fordel at have en "døråbner" og én der har kontakterne og her det du kommer ind :-)

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 11 months ago #12035 by Duffer
Replied by Duffer on topic Bed & Breakfast Speyside

Hering er jo Teaninich mand så vi skal derop forbi og kigge, om vi kommer indenfor tvivler vi på, men så er der jo Dalmore tæt på så køreturen ikke er helt spildt. Ellers ville et kig på Brora/Clynelish jo heller ikke være så værst.

Teaninich er en lukket "fabrik" - "whiskyspotting" blev det dog til på vores tur.
Vi fik historien bag og en Teaninich F&F - en ok dram...
Dalmore var efter min mening skuffende - en turisttur afsluttet med en temmelig kedelig Dalmore standarddram. Balblair og Glenmorangie derimod var en positiv overraskelse.
Jeg er dog ikke sikker på at Balblair tager imod... :-(
Ja, Tomatin - var nok turens største skuffelse. :-(

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 11 months ago #12036 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Bed & Breakfast Speyside
Du skal lige sætte tingene lidt i relief Duffer

På Glenmorangie (og Balblair) var vores ture specielt arrangerede. Manageren viste os rundt og vi fik noget specielt bag efter. På Glenmorangie var der endda arrangeret en smagning. Hvis man vader lige ind fra gaden får man faktisk en ret god tur på Dalmore. (Det gør man nu også på Glenmorangie)

Hvis man tror at destillerierne er klar til at lave super special arrangementer for alle der lige vader ind fra aden, så kan man lige så godt blive hjemme

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 11 months ago #12037 by dmwa
Replied by dmwa on topic Bed & Breakfast Speyside

Flotte rene rummelige værelser til en fair pris ca. 60 £ for en overnatning i dobbeltværelse

I kan også vælge det ydmyge rejsebureau, hvor "Hering" for nylig købte en Teaninich fra SMWS.... Her er prisen for B&B fra GBP 24.50 pr person pr nat - se www.skotland.com - og søg Bed & Breakfast på kort. Også B&B i Dufftown.

Slainthe

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 11 months ago #12039 by Hering
Replied by Hering on topic Bed & Breakfast Speyside
Ach so - du kan have fat i noget der, Flemming :roll:
Måske man skulle kigge forbi den URL?
Tak!

Hering

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 11 months ago #12040 by arvele
Replied by arvele on topic Bed & Breakfast Speyside

Hej Peter

Mener faktisk at Rene Ramon (IslayonSpey) på SOI's forum har en B&B i Dufftown.


Renes B&B heter Morven - Hjemmeside - og koster kun £17 per natt/person.

Flere svært gode B&Bs i og rundt Dufftown kan finnes her: Dufftown.co.uk

I Inverness så skal denne være god (har ikke bodd der selv).

Arve M Lervik
Norsk MaltWhisky Lag
www.nmwl.no

> Quidquid latine dictum sit altum viditur <

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 11 months ago #12053 by whiskyconsult
Hej Arve....

Morven er et fint sted og billigt, jeg har boet der og det er rigtig hyggeligt..........
Duffer jeg vil meget gerne være med til at arrangere en tur i det sydlige....bare sig til.......

Martin Markvardsen
Senior Brand Ambassador
Highland Park & The Macallan

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.312 seconds