Whiskynyt Springbank-træf

More
19 years 3 months ago #3977 by jones
Springbank sammenkomsten bliver lørdag den 9. april kl. 14 i Århus.

Der er få pladser tilbage.

Karlejnar, uldall (med jørn g?), mortenmacalabur og Martin M. har alle ytret ønske om at være med.

Meld tilbage til mig direkte på whiskySNABELAstofanet.dk hvis I stadig er interesseret.

Al J.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 3 months ago #4020 by jones
Replied by jones on topic Whiskynyt Springbank-træf
Der er nu fuldt tegnet til Springbank-dagen med tre på "venteliste" hvis der skulle komme afbud.

Der er vist ingen grund til flere tilmeldinger.

Til dem der ikke kommer med, beklager jeg meget. Vi får nok et glas en anden gang.

Al J.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 3 months ago #4027 by Duffer
Replied by Duffer on topic Whiskynyt Springbank-træf
Ville gerne have deltaget - men har kun min 10-års Springbank at byde ind med... :( :(

Men Whiskylive kan vel samlingen større - Whiskynyts "elite" er jo repræsenteret :)

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 3 months ago #4033 by MortenMacAlabur
Hej MacAll

Jeg har heller ikke så fine og ældre flasker at byde ind med, men man skal ikke lade sig afskrække af, at nogle whiskynydere har været i gang længere end andre (og er mere bagud med at drikke end os andre :) ). Og hvem kan eksempelvis lige hamle op med Bjarnes flotte "samling".

Der er jo mulighed for at lede i diverse forretninger og i on-line butikker for at finde en flaske, som andre ikke tager med. Det er jo ikke kun gamle og sjældne flasker, der smager godt - heldigvis.

Slainte, Morten
MacAlabur Andelstøndeforening af 2004

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 3 months ago #4034 by BH
Replied by BH on topic Whiskynyt Springbank-træf
Jeg nyder ligeså tit en billig flaske som en dyr, og jeg bliver mere glædelig overrasket når jeg har købt en billig flaske der er super end når jeg har købt en der er x gange så dyr og som også er god, men ikke bedre. At jeg "samler" Springbank er nu også bare en svaghed jeg har.

Det kunne jo også være spændende hvis begge Port wood dukkede op den dag, både 13 og 14 års, så det var muligt at lave en sammenligning. Den ene er fra sherry fad, den anden fra burbon fad inden afslutningen.

Bjarne H.


Og husk nu al Springbank er god whisky :)

Bjarne Hagen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 3 months ago #4036 by MacChristensen

Ville gerne have deltaget - men har kun min 10-års Springbank at byde ind med... :(


MacAll, se nu at få dig meldt til - det behøves jo heller ikke absolut at være Springbank ´s du bidrager med...!! Så kan vi følges

Slainte
Jesper

Slainte,
Jesper

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 3 months ago #4039 by jones
Replied by jones on topic Whiskynyt Springbank-træf
Som nævnt er dagen allerede overtegnet med tre på venteliste. Og det er næppe andet end alvorlig sygdom som kan få folk til at falde fra.

Jeg skal dybt beklage hvis offentliggørelsen af Bjarnes og min Springbank/Longrow beholdninger har afskrækket nogen.

Oplægget var at man kunne komme med en Springbank plus noget andet. Jeg skrev udtrykkeligt at netop fordi vi er så pænt dækket ind, så kunne der også blive plads til deltagere med to ikke-Springbank flasker, så anden runde kunne blive lige så spændende som Springbank-runden.

Skulle vi en anden gang leje lokale ude i byen? Det giver plads til alle som vil med, men hvor meget whisky kan vi egentlig klare at indtage (og nyde og vurdere) på kort tid? Og så er der klargøring af lokalet og rengøring/oprydning bagefter.

Jeg har lagt hus og hjemmebiograf til en del smagninger som folk har været glade for. men der er naturlige grænser for hvor mange vi kan være.

Al J.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 3 months ago #4041 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Whiskynyt Springbank-træf
Jeg har jo gode forbindelser til Århus BridgeKlub, hvis lokaler vi kan leje. Der er en cafe hvor jeg før har afholdt whiskysmagninger. Der er plads til omkring uendeligt antal personer. Stedet er på ingen måde så hyggeligt som Als kælder:-)
Så længe der ikke er et bridgearrangement kan stedet benyttes. Der er f.ex aldrig om fredagen og omtrent hver anden lørdag eller bedre (lidt sæsonafhængig)

Hvis vi bliver rigtigt mange kan man evt nøjes med at komme med 1 flaske hver eller indføre en eller anden form for betaling. Til de whiskysmagninger jeg har holdt har vi bare delt udgiften mellem deltagerne

Det var jo mig der i sin tid foreslog Springbank smagningen, og det var netop fordi jeg havde et begrænset kendskab til destilleriet. Hvis vi alle havde en samling som Als og Bjarnes var det jo lige før det ikke var nødvendigt at holde en smagning, så kunne vi alle bare blive hjemme og drikke vores egen whisky :-)
Så jeg er ikke skræmt :-)


MacDeffe

der glæder sig meget til Springbank smagningen, ja næsten lige så meget som dem der skal whisky live glæder sig (De heldige asener...)

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 3 months ago #4044 by MortenMacAlabur
Hej Al

Jeg forstår godt hvorfor "nybegyndere" som jeg kan blive afskrækket af den imponerende beholdning. Jeg ved også, at det slet ikke var jeres mening :D

Jeg er derfor glad for at MacAll skrev sit indlæg, så vi får vore synspunkter frem. Vi er vel alle interesseret i at lære mere om whisky uanset "ståsted".

Antallet af personer er lidt relevant alt afhængig af hvad vi vil have ud af det. Eksempelvis nærhed/intimitet, diskussioner eller udbredelse til en større gruppe.
Jeg tror, at en mindre smagning privat er et godt alternativ til de andre "etablerede" smagninger i foreningsregi mv.

De kan jo også inspirere andre til det samme - et bord, nogle glas og noget whisky - oplæg til en god og hyggelig aften - f.eks. som Kim M gør det (se en anden tråd i dette forum).

PS: Har du/sender du en e-mail rundt til dem der deltager?

Slainte, Morten
MacAlabur Andelstøndeforening af 2004

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 3 months ago #4045 by jones
Replied by jones on topic Whiskynyt Springbank-træf
Morten: Deltagerne har fået bekræftelse og jeg sendte mail til de tre "i kø" (dig, Jens Christensen og uldall) i aftes inden jeg lagde besked ud her.


Al J.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.165 seconds