Spiritusmesse eller Whisky Live London?

More
19 years 6 months ago #2128 by jones
Jeg skulle lige til at notere Spiritusmessen i Århus den 11.-12. marts i næste års kalender, da jeg opdager at Whisky Live i London ligger de selvsamme dage.

Denne store whiskybegivenhed kommer til at kaste en lang skygge over whisky-delen af spiritusmessen. Det må begrænse besøget af udenlandske kapaciteter og dermed niveauet for mulige Masterclasses.

Hvis man ikke har været der før, vil jeg stærkt anbefale Whisky Live 2005 i London.


M.v.h.,

Al Jones

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #2130 by dmwa
Når de danske importører laver samme øvelse, vil der nok ske en revurdering i deltagelsen - i alle tilfælde fra de, der har whisky som hovedtema. Nok ikke fordi 10-20 danskere tager til WhiskyLive - men som Al er inde på - det vil "skotte" på udenlandske deltagere med whisky som hovedtema

Slainthe

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #2131 by karlejnar
Mon arrangørerne slet ikke havde set dette uheldige sammenfald?

I har nok begge ret I, at det vil betyde nedprioritering af deltagelse på dansk spiritusmesse kontra deltagelse i Whisky Live fra de store whisky-kapaciteter. Synd og skam.

Apropos Whisky Live: Al - hvor lange er deres sessions. De har så vidt jeg husker 2 dage med én session hver.

Slàinte
Karl Ejnar

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #2134 by jones
2004 udgaven af Whisky Live London blev afviklet fredag-lørdag kl. 12 - 18 begge dage.

En endags billet kostede £27,50 og der var 20% rabat på en to-dags billet. Billetten omfatter et Blender's Malt Glass og en gavepose med miniaturer og andet.

På 800 kvadratmeter lukker man max. 450 gæster ind per dag, så der hele tiden er en behagelig stemning og mulighed for en uddybende snak med eksperterne.

Billetsalg sker udelukkende gennem Whisky Magazine og der er ikke billetsalg på stedet. På den måde sikres at det er seriøst interesserede der møder op.

Al Jones

Please Log på or Create an account to join the conversation.

  • redlich
  • Visitor
  • Visitor
19 years 6 months ago #2135 by redlich
Replied by redlich on topic Spiritusmesse eller Whisky Live London?
Det bliver spændende at se udviklingen på whisky live.
Jeg har hørt fra flere af udstillerne, især de mindre firmaer, at de overvejer ikke at deltage i flere whisky live, og slet ikke med masterclasses, det er simpelthen blevet for dyrt.
En standplads koster en mindre formue, og at holde en masterclass ligger som regel på £2500, hvortil de også skal levere whisky og personale.
(Udstillerne får ingen af entre indtægterne).

Der er simpelthen kommet for mange whisky live's til at det kan lade sig gøre.

Slainthe
Michael

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #2140 by karlejnar
Det lyder som en drøm for whisky-entusiaster. Måske skulle man overveje at deltage næste år.

Men måske er whisky-messer og festivaler ved at sejre sig ihjel. Der bliver fler' og fler', men der er jo kun de samme folk, som kan bemande standene. Så de bliver nok også nødt til at prioritere.
Dermed bliver det jo endnu sværere at få de store personligheder til at møde op på f.eks. en dansk messe.

Slàinte
Karl Ejnar

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.245 seconds